På langt de fleste af Clevers standere har man brug for det ekstra kabel. Der passer hverken CEE- eller schutkostik. (Men nogle af standerne er udstyret med et ladekabel, man sætte direkte i bilen, og såvidt jeg forstår kan lade gratis på 16 amp, 1. fase). Jeg vil selvfølgelig ikke afvise, at der kommer tilstrækkeligt med superladere til, at man er dækket ind til alle ture i Danmark, men jeg tror, at Clever (og måske med tiden E.on) er et godt og nødvendigt supplement. Man kan komme ud på nogle gevaldige omveje, hvis man altid skal forbi en SC for at have strøm nok til at komme frem og tilbage mellem Sjælland og Jylland. Fordelen ved et 32 amp. kabel med det såkaldte mennekes-stik er, at man kan lade med dobbelt hastighed fra Clever og andre ladestationer (hvis man har dobbeltlader i bilen). Dvs. f.eks. 80 km/t i stedet for 40 km/t (eller måske blot 20-26 km/t, som jeg selv oplevede, da jeg havde det forkerte 1-fasede kabel fra Clever). Jeg har prøvet forskellen for nylig, da jeg "tankede" med det nye, mobile 32-amp ladekabel i Roskilde. Her fik jeg over 100 km på lidt over en times tid, mens jeg spiste en bid mad.