Hej.
#rskaarup: Jeg var også i tvivl omkring luftafjedringen, vi har det på begge vores biler i dag, og det er korrekt at specielt pumpen som er den samme som sidder i Teslaen i forhold til en Mercedes ikke holder særlig længe (2-4 år) og de gange jeg har fået dem skiftet ved MB har det kostet et sted mellem 7-8.000 pr gang. Det er nok noget af det der kunne få mig til at vælge servicepakken.
Jeg har prøvet at gennemgå regninger på vores Mercedes ML, hvor jeg kan se at nogle af de dele de har hentet fra MB i Tuscaloosa (hvor MB laver ML, R og GL) det er også nogle af de dele vi har fået skiftet fra MB:
* Luftaffjedring
* Elektrisk bagsmæk, de bærearme der får den til at gå op/ned holder mellem 2-3 år på en ML
Vægtmæssigt ligner en Tesla jo meget godt en MB ML i egenvægt, så presset på pumpen er nok nogenlunde det samme.
Så hvis man lægger prisen for de dele ca. 8000 for airmatic og ca. 3000 for dele til bagsmækken, så er vi ved at være ret tæt på de 19.000 som servicepakken koster.
Men igen, der er i modsætning til Mercedes 4 års garanti på bilen, jeg vil mene at pumpe og bagsmæk burde kunne dækkes ind under de 4 år. Mercedes giver kun 2 års garanti på deres biler, og det har vi så lært, at det er der en grund til...!
Men uanset de fejl luftaffjedringen har, ville jeg til en hver tid vælge den til igen, efter jeg først har prøvet at køre med det, så er det en feature jeg bestemt ikke ville undvære.
/Martin