Loading...
dk

Skulle aldrig have kigget her og på andre fora... | Tesla Forum

supergaard
supergaard Feb 1 '14

Even better :)

FrederikC
FrederikC Feb 5 '14
Var lige forbi tesla bredgade idag og prøve en rød p85'er, fik bekræftet at den jeg prøvede sidst helt sikkert var uden luft undervogn. Gik derfra idag med en lettere kvalme, bilen virkede meget "svævende" og ved hårde acc. Virkede det nærmest som om at forenden fløj. Tror luft undervogn ryger af listen.
120281
120281 Feb 6 '14

Havde hørt på forum de snakkede leasing i Tyskland. Men nu det også kommet på deres hjemmeside.

Fra 550 EURO - eller ca. 4100 kr. det måtte de gerne indføre i DK. Det svare jo til leasing af en Mazda 6 eller Opel Insignia osv. Ved godt det så er for den lille og uden udstyr osv.

Men kommer de med en 85kwh med udstyr til 6-7000 kr pr. mdr. får BMW 5-serien en alvorlig konkurrent.

http://www.teslamotors.com/de_DE/

Ved godt hvad jeg ville vælge :-)

120281
120281 Feb 6 '14

Hvordan læser i det her:

Min konfig her koster 763 Euro pr. mdr.

 

763 € mtl. på 4 årig aftale og 25000 km pr. år (Bliver sjovt nok billigere pr mdr jo flere km) Men længere nede står der så 1.070 Euro pr. mdr. Men så regner de på en benzil besparelse på 224 Euro om mdr., samt bilskat, skattemæssig fordel for privatkunder.

Så læser det som om prisen er 1070 Euro pr. mdr. men trækker man lavere udgift til benzil, grønafgift osv. så ville man lande på noget der ligner 763 Euro.

 

Kilometer pro Jahr

971 € mtl.

Effektive monatliche Kosten

Laufzeit

Anzahlung

85.240 €

PREIS (EUR)

Inklusive MwSt von ca. 13.500 €

  • Monatsrate (10% Anzahlung) 1.070 € mtl.
  • Benzinkostenersparnis -224 € mtl.
  • KfZ Steuer -20 € mtl.
  • Steuervorteil für private Nutzer -42 € mtl.
  • Energiewende Prämie -21 € mtl.
  • Effektive monatliche Kosten 763 € mtl.
  • Wie werden diese Werte errechnet?
{April 2014}

{Estimated delivery date}

   
  • Model S 85 kWh Optional
  • Schwarze Uni-Lackierung Standard
  • Panorama-Glasdach Optional
  • 19-Zoll Felgen Standard
  • Sitze mit schwarzem Nappalederbezug Optional
  • Dekor Klavierlack schwarz Standard
  • Für Supercharger ausgestattet Optional
  • Tech-Paket Optional
  • Parksensoren Optional
  • Nebelscheinwerfer Optional
  • Alcantara-Dachhimmel Optional
  • Sicherheitspaket Optional
  • Roter Ladeadapter Standard
  • Ziel- und Behördengebühr 440 €
           

 

 

Kiefer
Kiefer Feb 6 '14

Tesla har tidligere fået en del kritik i USA for deres måde at beregne leasingpriser på. De trækker diverse incentiver og fiktive udgifter fra og opgiver det så som værende leasingprisen. Hvor prisen for leasing på selve bilen ofte er en helt anden.

 

Svarer til at du på en 520D skal betale leasing + benzin og det så er den pris BMW ville opgive... Efter min mening lidt noget fusk af Tesla og jeg er ret sikker på at FDM ville komme styrtende hvis Tesla DK begyndte på det samme herhjemme.

 

/Martin

120281
120281 Feb 6 '14

Ja den går ikke i DK. Forbrugerombudsmanden er der nok også hurtigt.

Men hvis de kunne lave finansiering til f.eks. 2% via Tesla som i USA eller billig leasing, vil det virkelig kunne rykke antallet af solgte biler.

Sider: « 1 2