Lader kun på offentlig stander så kan desværre ikke støtte op om den gode idet.
Lader i 99 % af tiden "uden for matriklen" - og dermed i dagtimerne - derfor har jeg ikke meldt mig under fanerne.
Kære Tesla venner
Opdatering.... Vi er "kun" 59 som har tilkendegivet at vi lader om natten.
Min ambition for at skrive et brev til Ministeren var mindst 100.....
Kan vi få 16 mere så vi kan sige 75+ vil jeg nu stille mig tilfreds og sende brevet til Lars Christian Lilleholt.
Se min draft ovenover...(#56).
Som en lille morsomhed... har Lars Christian måtte skifte sin Tesla ministerbil ud da han ikke kan sidde på bagsædet.. han er 203 cm.
Så klik på menupunktet "Grøn?" og tilføj dig selv :-)
eller klik her https://docs.google.com/spreadsheets/d/1SRkVlWDDn92Ripa6V09nakVJYwS6od6hBM5Kcd0mHC0/edit#gid=0
Torben_E
@MicTheCat. Du finder data her
http://el-bil.appspot.com/index.jsp?interval=1week
Jeg ville meget gerne kunne supplere det med "forventninger" - herunder forventet el-produktion fra vedvarende energi og spot-prisen på el. Har vi det kan vi lave "miljø-smart" opladning som du efterspørger.
Iøvrigt har vi i perioden fra 6. juli til 10. august generelt haft meget lav CO2 udledning - typisk under 100 g / kWh og altså mindre end 20-25 g / km.
Trist at den nye regering tilsyneladende ikke kan se perspektivet i at fremme el-biler.
Har lige skiftet el-leverandør til Vindstød og betalt første aconto regning. Den lyder dagsaktuelt på 18,4 øre / kWh, så vores biler kører altså ca 25 km for 1 kr strøm (når man lige ser bort fra moms og afgifter og prisen for at få leveret el på hjemmeadresse).
For samme kr får man 0,2 liter benzin (også uden afgifter og moms) og i de fleste større biler rækker det vel til ca 3 km.
Jeg gider ikke at lade om natten, da det ikke gør en forskel på prisen som det er nu.
Var der en forskel ville jeg nok gøre det.
Lader dog primært på arbejdet, så ovenstående gælder kun de få gange hvor jeg ville lade hjemme.
Har sat vores anden elbil på listen - BMW i3 (uden extender). Den lader også om natten.
Tak til alle 73 der har skrevet sig på listen.
Jeg har nu draftet brevet og det ligger til review hos Kiefer og Hilbert.
Kom nu... lad os komme op på 75+.. det ser bedre ud.
I må gerne inkludere Leaf, Fluence, i3 (men ikke mobil telefoner som i oplader om natten) og biler som i først får leveret i andet halvår. Der kommer alligevel ikek en løsning inden jul og jeres intention om at oplade om natten tæller også.
Jeg vil offentliggøre brevet her på dette forum når det er blevet sendt.
Mvh
Torben_E
Brev til Ministeren
Kære alle
Idag har jeg på vegne af 75+ med-underskrivere send vores brev til Ministeren for "Energi, forsyning og klima" Lars Christian Lilleholt.
Formålet er at udbredelsen af elbiler fastholdes og at der bliver introduceret differentieret strøm priser så elforbrug kan flyttes til lavlast perioder. Dette vil give store samfundsmæssige fordele.
Se venligst vedhæftede brev.
En stor tak til alle for at bakke op om denne sag og mon ikke vi alligevel snart kan nå 100+ der oplader om natten.
Også tak til Hilberg og Kiefer som har været med til at læse korrektur og rette brevet til.
De bedste Tesla hilsner.
Torben_E