Loading...
dk

Grøn omstilling II (nu med menupunkt: Grøn?)... Lad Tesla ejerne i Danmark gå forrest. | Tesla Forum

120281
120281 Jul 27 '15

Lader kun på offentlig stander så kan desværre ikke støtte op om den gode idet.

DerHansi
DerHansi Jul 27 '15

Lader i 99 % af tiden "uden for matriklen" - og dermed i dagtimerne - derfor har jeg ikke meldt mig under fanerne.

Korsnab
Korsnab Jul 27 '15
God ide.
Har indskrevet relevante data i regnearket.
Har ikke medtaget lange ture, idet disse primært vil ske udenfor matriklen. Men normalbehovet på godt 1000 km pr uge har vel også vægt.
Lborch
Lborch Jul 29 '15

Done!

eschmidt
eschmidt Jul 31 '15

God ide Torben_E

Har også skrevet mine data i regnearket.

Torben_E
Torben_E Aug 12 '15

Kære Tesla venner

Opdatering.... Vi er "kun" 59 som har tilkendegivet at vi lader om natten.

Min ambition for at skrive et brev til Ministeren var mindst 100.....

Kan vi få 16 mere så vi kan sige 75+ vil jeg nu stille mig tilfreds og sende brevet til Lars Christian Lilleholt.

Se min draft ovenover...(#56).

Som en lille morsomhed... har Lars Christian måtte skifte sin Tesla ministerbil ud da han ikke kan sidde på bagsædet.. han er 203 cm.

Så klik på menupunktet "Grøn?" og tilføj dig selv :-)

eller klik her https://docs.google.com/spreadsheets/d/1SRkVlWDDn92Ripa6V09nakVJYwS6od6hBM5Kcd0mHC0/edit#gid=0

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 12 '15
MicTheCat
MicTheCat Aug 12 '15
Sorry Torben men jeg lader ikke om natten. Jeg har solceller og i hvert fald her i sommerperioden har jeg jævnligt været inde og checke Energinet og set at CO2 udledningen faktisk er lavere i dagtimerne. Jeg er endnu ikke gået videnskabeligt til værks men blot observeret dette via stikprøver. Hvis der i vinterperioderne sker et skift vil jeg selvfølgelig lade på disse tidspunkter der har lavest CO2 belastning. Kunne være fedt hvis man kunne indstille et tidspunkt i Teslaen hvor man ønskede den skulle være ladet op og den så selv starter opladning på de tidspunkter der er mindst miljøbelastning. Men det er selvfølgelig forskelligt fra egn til egn så der går nok lidt tid inden vi ser dette

Michael
sjensen
sjensen Aug 12 '15

@MicTheCat. Du finder data her 

http://el-bil.appspot.com/index.jsp?interval=1week

Jeg ville meget gerne kunne supplere det med "forventninger" - herunder forventet el-produktion fra vedvarende energi og spot-prisen på el. Har vi det kan vi lave "miljø-smart" opladning som du efterspørger.

Iøvrigt har vi i perioden fra 6. juli til 10. august generelt haft meget lav CO2 udledning - typisk under 100 g / kWh og altså mindre end 20-25 g / km.

Trist at den nye regering tilsyneladende ikke kan se perspektivet i at fremme el-biler.

MicTheCat
MicTheCat Aug 12 '15
Sjensen +1
sjensen
sjensen Aug 12 '15

Har lige skiftet el-leverandør til Vindstød og betalt første aconto regning. Den lyder dagsaktuelt på 18,4 øre / kWh, så vores biler kører altså ca 25 km for 1 kr strøm (når man lige ser bort fra moms og afgifter og prisen for at få leveret el på hjemmeadresse).

For samme kr får man 0,2 liter benzin (også uden afgifter og moms) og i de fleste større biler rækker det vel til ca 3 km.

FrederikC
FrederikC Aug 13 '15

Jeg gider ikke at lade om natten, da det ikke gør en forskel på prisen som det er nu.

Var der en forskel ville jeg nok gøre det.

Lader dog primært på arbejdet, så ovenstående gælder kun de få gange hvor jeg ville lade hjemme.

The_Stig
The_Stig Aug 13 '15

@Torben Du får også mig med - altså når min bil kommer i drift.. til november

MS
MS Aug 13 '15

Har sat vores anden elbil på listen - BMW i3 (uden extender). Den lader også om natten.

Torben_E
Torben_E Aug 20 '15

Tak til alle 73 der har skrevet sig på listen.

Jeg har nu draftet brevet og det ligger til review hos Kiefer og Hilbert.

Kom nu... lad os komme op på 75+.. det ser bedre ud.

I må gerne inkludere Leaf, Fluence, i3 (men ikke mobil telefoner som i oplader om natten) og biler som i først får leveret i andet halvår. Der kommer alligevel ikek en løsning inden jul og jeres intention om at oplade om natten tæller også.

Jeg vil offentliggøre brevet her på dette forum når det er blevet sendt.

Mvh

Torben_E

hhb
hhb Aug 20 '15

@Torben_E: Så har du de 75.

RobertJ
RobertJ Aug 20 '15

Vi glæder os til lidt god læsning.

- R

SuneH
SuneH Aug 20 '15

76.

msTes
msTes Aug 20 '15

Godt initiativ. Nr 77 er meldt til

Torben_E
Torben_E Aug 27 '15

Brev til Ministeren

Kære alle

Idag har jeg på vegne af 75+ med-underskrivere send vores brev til Ministeren for "Energi, forsyning og klima" Lars Christian Lilleholt.

Formålet er at udbredelsen af elbiler fastholdes og at der bliver introduceret differentieret strøm priser så elforbrug kan flyttes til lavlast perioder. Dette vil give store samfundsmæssige fordele.

Se venligst vedhæftede brev.

En stor tak til alle for at bakke op om denne sag og mon ikke vi alligevel snart kan nå 100+ der oplader om natten.

Også tak til Hilberg og Kiefer som har været med til at læse korrektur og rette brevet til.

De bedste Tesla hilsner.

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 27 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »