Loading...
dk

Grøn omstilling II (nu med menupunkt: Grøn?)... Lad Tesla ejerne i Danmark gå forrest. | Tesla Forum

MrCoffee
MrCoffee Aug 27 '15
Tommel op
Niels
Niels Aug 27 '15
nu er jeg selv på gamel solcelle ordning så ikke påvirket, men nye anlæg skal afregne 'time for time' - hvor idiotisk er det lige, det gør jo at folk med solceller skal undgå forbrug om natten, og bruge mest muligt om dagen. kan vi ikke også lige gøre ministeren opmærksom på at de skal lave det om til en døgn afregning, således at forbruget kan rykkes til om natten - f.eks. opladning af en tesla.

ok ved godt det er lidt en anden debat, ku ik lade være
Kiefer
Kiefer Aug 27 '15

Niels: Helt enig, det er også årsagen til at de planlagte solceller på vores nybyggede hus blev droppet igen. Hvis der er nogen der kender til vertikale vindmøller der er til at finde og betale hører jeg meget gerne!

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Aug 27 '15

Der er et firma tæt på Bjerringbro, der har udviklet en god model, og er begyndt at producere til salg.

Kiefer
Kiefer Aug 27 '15

DeaconWP: Link?

Jeg synes kun jeg har kunnet finde prototyper der "snart" ville komme på markedet.

/Martin

The_Stig
The_Stig Aug 27 '15
Citat fra Niels nu er jeg selv på gamel solcelle ordning så ikke påvirket, men nye anlæg skal afregne 'time for time' - hvor idiotisk er det lige, det gør jo at folk med solceller skal undgå forbrug om natten, og bruge mest muligt om dagen. kan vi ikke også lige gøre ministeren opmærksom på at de skal lave det om til en døgn afregning, således at forbruget kan rykkes til om natten - f.eks. opladning af en tesla.

ok ved godt det er lidt en anden debat, ku ik lade være

Køb en power wall så er dit problem løst
Kiefer
Kiefer Aug 27 '15

Er en powerwall egentlig ikke en ret stor dims at have hængende i forhold til batterikapaciteten?

Hvis jeg sammenligner med mit 85KW batteri i bilen, som jo har langt flere KW/m2

/Martin

Niels
Niels Aug 27 '15
en tesla powerwall åbner jo potentielt op for en supercharger hastighed hjemme - jeg ville blive overrasket hvis tesla ikke senere tilbyder at tilkoble et DC oplade modul så man kan lade dirrekte uden konvertering til 240 volt. kræver dog et pænt stort batteri

vedr. størrelse skal det også være plads til alt det andet, f.eks elektronik og muligvis også noget som køler (varmepumpe) det fylder sikkert alt sammen.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Aug 27 '15
larsenjan
larsenjan Aug 27 '15
Nu er PowerWall kapasitet jo meget lille i forhold til bilen, så medmindre du har mindst 10 stk. PowerWall's så bliver det ikke til meget. PowerWall levere DC, så burde kunne lade direkte med rigtige elektronik imellem. Men er altså alt for lille til at kunne bruges.
Torben_E
Torben_E Sep 25 '15

Kære Tesla-fans og "natteladere"

Så kom der svar fra Ministeren. Jeg lader billede stå.. og har ikke tænkt mig at gøre meget mere en blot fortsat at opfordre alle med mulighed for det at lade om natten.

De bedtse hilsner

Torben_E

SuneH
SuneH Sep 25 '15

Det er vist det man kan kalde et imødekommende men intetsigende svar?

Klaus_
Klaus_ Sep 25 '15

Han glemte et par ord i slutningen af sidste afsnit: ", så derfor kommer der afgifter på el-bilerne fra 1. januar."

Genild
Genild Sep 25 '15

Ja, det er jo ikke ligefrem samtlige af byens borgere, der gør en stolt af at bo i Odense.

PS: Ordbog for udenforstående: "Ikke samfundsøkonomisk ..." kan også formuleres som "Staten mister penge ved ...".

RobertJ
RobertJ Sep 25 '15

Han bekræfter dog at elselskaberne har mulighed for at differentiere nettariffen fra midt 2016.
Her er det underforstået at Ministeren mener Nettarif (Elnets leverandør), og Elpris.
Som det ser ud idag er alle 'flex' og variabel abbonnementer jo afregnet på kvartals basis og ikke timebasis.

Er det ikke det vi ønsker?

Hilbert
Hilbert Sep 25 '15

RobertJ: Jeg tror ikke at forbrugeren vil ændre forbrugsmønster pga. en differentiering på Nettarif (ca. 4 øre/kWh) og Spotprisen. Det vil kun kunne give en besparelse på ca. 8 øre/kWh ud af den samlede pris (godt 2 kr/kWh). Derfor skal der også differentieres på afgiftsdelen.

Genild: Nej, at den mand kan kalde sig Klimaminister er groteskt.
Mon han snart vil til at grave efter skifergas på Flakhaven:
http://ing.dk/artikel/minister-kommuner-faar-ikke-veto-ret-til-skifergas-179022
Ofte vokser folk med opgaven, når de får mere ansvar – det gælder åbenbart ikke altid.
Det uheldigt for et land, når de blinde begynder at lede de seende.

Genild
Genild Sep 25 '15

Hilbert: Vi har jo også en Integrationsminister!!!!! måske er den mest dækkende betegnelse vores nye Forsvarminister, for han forsvarer da sine handlinger bravt - måske ikke specielt klogt men bravt.

Dette er dog ikke styret af egne politiske holdninger, for jeg synes egentlig at uanset partifarve har vi en overrepræsentation af jubelidioter for tiden. Det værste er næsten at det er vores egen skyld for dem der sidder derinde på Borgen er valgt ind af de godt fire millioner stemmeberettigede i Dannevang.

Vi bør derfor nok alle være flove :-)

Hilbert
Hilbert Sep 25 '15

Genild: Stort set enig. Måske kan vi dog undskylde befolkningen/vælgerne lidt, da vi f.eks. intet hørte om klima/miljø før vores valg (temaet stort set helt udeladt i valgkampen). Mit indtryk er at manges holdninger og argumenter er præget af de ”aviser” de læser, og her må vi nok erkende at langt den største del af den danske presse er borgerligt orienteret/ejet. Mit indtryk er også at ”mennesket” grundlæggende er konservativt (skeptisk over for forandringer), hvilket nok altid gør det vanskeligt, for de som vil noget nyt (f.eks. den grønne omstilling).

Jeg trøster mig med sangen: "Giv tid, giv tid den nynner glad".

Genild
Genild Sep 25 '15
Hæ, det kan være at det er derfor jeg er lidt bred i det, for jeg er litterært noget bredere funderet med mine kilder. Jeg læser Bilmagasinet, Basserne og Børsen nogenlunde fast og for at vise min sympati med landbruget, læser jeg også Harald Nyborg kataloget, når det kommer.

Jeg køber nok ikke tesen at mennesket generelt er konservativ i sin base (og meningsmålinger underbygger nok også min holdning). Derimod bliver vi mere og mere forsigtige og egoistiske efterhånden som vi får mere og mere at miste.

Som unge og studiegæld som sit eneste værdigrundlag, er vi ret venstreorienterede og glade for at dele - vi har ikke meget, men vi deler gerne.

Efterhånden som kæresterne bliver til koner, cyklen til Skodaen og man begynder at drømme om en udestue snarere end bare et tag over hovedet, kommer egoismen og konservatismen lige så stille snigende. Huset og haven skal være pæne i stedet for rare, og vi himler op hvis det dovne drog af en nabo ikke får klippet sin hæk inden Sct. Hans, og derved prøver at snyde fra den ene af årets hækklipninger.

Lige der begynder vi for alvor at falme rent socialt, vi bliver bange for at satse, for vi har så meget at miste, faktisk er det eneste vi virkelig tør nu, at skælde ungerne på gaden ud fordi de laver hinkemænd ude på vejen.

Og ja, lige der begynder vi også at stemme dem ind med identiske meninger, og med den samme grå jakke, som konen har valgt for en, da hun synes den klær en.

Det går ned ad bakke og vi skal nok helt ned i bunden før vi møjsommeligt begynder at slæbe os op igen. Hilsen Lars - uden udestue.
tintin
tintin Sep 25 '15

Ha ha. Genild. Det er mit liv du lige har rullet op ;-)

Genild
Genild Sep 25 '15
Puha, så er det vist på tide at få fingrene ud ad klydset og få revurderet sit værdigrundlag. Man kan jo starte i det små og finde nogen i familien (niecer, børnebørn eller bare unge studerende) og besøge dem i form af at man finder en frokostrestaurant hvor de læser, og inviterer dem ud sammen med en eventurel kæreste.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »