Niels: Helt enig, det er også årsagen til at de planlagte solceller på vores nybyggede hus blev droppet igen. Hvis der er nogen der kender til vertikale vindmøller der er til at finde og betale hører jeg meget gerne!
/Martin
Der er et firma tæt på Bjerringbro, der har udviklet en god model, og er begyndt at producere til salg.
DeaconWP: Link?
Jeg synes kun jeg har kunnet finde prototyper der "snart" ville komme på markedet.
/Martin
nu er jeg selv på gamel solcelle ordning så ikke påvirket, men nye anlæg skal afregne 'time for time' - hvor idiotisk er det lige, det gør jo at folk med solceller skal undgå forbrug om natten, og bruge mest muligt om dagen. kan vi ikke også lige gøre ministeren opmærksom på at de skal lave det om til en døgn afregning, således at forbruget kan rykkes til om natten - f.eks. opladning af en tesla.
ok ved godt det er lidt en anden debat, ku ik lade være
Køb en power wall så er dit problem løst
Er en powerwall egentlig ikke en ret stor dims at have hængende i forhold til batterikapaciteten?
Hvis jeg sammenligner med mit 85KW batteri i bilen, som jo har langt flere KW/m2
/Martin
Han glemte et par ord i slutningen af sidste afsnit: ", så derfor kommer der afgifter på el-bilerne fra 1. januar."
Ja, det er jo ikke ligefrem samtlige af byens borgere, der gør en stolt af at bo i Odense.
PS: Ordbog for udenforstående: "Ikke samfundsøkonomisk ..." kan også formuleres som "Staten mister penge ved ...".
Han bekræfter dog at elselskaberne har mulighed for at differentiere nettariffen fra midt 2016.
Her er det underforstået at Ministeren mener Nettarif (Elnets leverandør), og Elpris.
Som det ser ud idag er alle 'flex' og variabel abbonnementer jo afregnet på kvartals basis og ikke timebasis.
Er det ikke det vi ønsker?
RobertJ: Jeg tror ikke at forbrugeren vil ændre forbrugsmønster pga. en differentiering på Nettarif (ca. 4 øre/kWh) og Spotprisen. Det vil kun kunne give en besparelse på ca. 8 øre/kWh ud af den samlede pris (godt 2 kr/kWh). Derfor skal der også differentieres på afgiftsdelen.
Genild: Nej, at den mand kan kalde sig Klimaminister er groteskt.
Mon han snart vil til at grave efter skifergas på Flakhaven:
http://ing.dk/artikel/minister-kommuner-faar-ikke-veto-ret-til-skifergas-179022
Ofte vokser folk med opgaven, når de får mere ansvar – det gælder åbenbart ikke altid.
Det uheldigt for et land, når de blinde begynder at lede de seende.
Hilbert: Vi har jo også en Integrationsminister!!!!! måske er den mest dækkende betegnelse vores nye Forsvarminister, for han forsvarer da sine handlinger bravt - måske ikke specielt klogt men bravt.
Dette er dog ikke styret af egne politiske holdninger, for jeg synes egentlig at uanset partifarve har vi en overrepræsentation af jubelidioter for tiden. Det værste er næsten at det er vores egen skyld for dem der sidder derinde på Borgen er valgt ind af de godt fire millioner stemmeberettigede i Dannevang.
Vi bør derfor nok alle være flove :-)
Genild: Stort set enig. Måske kan vi dog undskylde befolkningen/vælgerne lidt, da vi f.eks. intet hørte om klima/miljø før vores valg (temaet stort set helt udeladt i valgkampen). Mit indtryk er at manges holdninger og argumenter er præget af de ”aviser” de læser, og her må vi nok erkende at langt den største del af den danske presse er borgerligt orienteret/ejet. Mit indtryk er også at ”mennesket” grundlæggende er konservativt (skeptisk over for forandringer), hvilket nok altid gør det vanskeligt, for de som vil noget nyt (f.eks. den grønne omstilling).
Jeg trøster mig med sangen: "Giv tid, giv tid den nynner glad".