Ja EVSE lød godt da de gik ud med 100 kr's abonnement, men der skal tjenes penge på elbilejerne så længe det kan lade sig gøre, det varer dog ikke ved, og så bør vi huske på hvem det var der prøvede at flå os i begyndelsen!
De markedsføre det stadig på blandt andet dba.dk, hvor de skriver prisen som 100kr pr. måned.
(300 pr. måned, 200 kr afskrives på laderen)
Min naeste lader skal vaere en supercharger! Det faaes ikke billigere
(undskyld mangel af danske karakterer, men er skrevet paa skaermen)
Jeg håber ikke de 3.000 km her de første 14 dage er repræsentative for resten af året.. Det er det nok ikke og slet ikke ladet hjemme i p-kælderen, med SuperChargers lige om hjørnet.
EVSE har ikke høje etableringsomkostninger (som Clever) og en mere rimelig månedlig leje og interessant at de 200 kr i leje hver måned i sidste ende kan komme en til gode hvis man købe ladeboksen.
EVSEs tilbud er det hidtil bedste, men jeg synes stadig det står og vipper lige på kanten... Med 1.000 km opladet hjemme hver måned @ 1,90 kr/kWh i snit (vi har en god deal allerede) bliver det til 250 kWh/mnd, altså 475 kr i el, før refusionen på 225 kr som så NÆSTEN dækker leje af lader.
Ved 1.500 km er refusionen på 375 kr og vi er forbi break even og dermed den billigste opladningsmulighed der findes.
En samlet årlig udgift til "brændstof" ved 18.000 hjemmeladede km lyder derfor på: 18.000km/4km(per kWh)=4500kWh=8550 kr - 4500*0,9 (refusionen) +12*300 (leje af lader) == 8.100 kr.
Uden refusion ville beløbet være: 18000/4*1,9=8.550 kr !!!
Eller er der noget jeg har overset?
Nej der er basis for noget mere "smart" - men vi må liiige lægge hovederne i blød..;-)
Tak Seitzberg. Tænkte iøvrigt en anden lille tanke:
Hvad med et lille ApS (0-PAYDK.ApS):
ApS køber 10+ ladebokse (så kan vi få dem engros og der er gode penge at spare engros). ApS sælger 10+ abonnementer inkl. ladebokse til glade Model S ejere til engrosprisen + moms, - abonnement 1kr/mdr.
ApS tilbyder "0,92 kr/KWh tilbage løsningen" til køberne, voila: billigst mulige how-to-get løsning for alle.
ApS kan i øvrigt derudover tilbyde ladekabler o.a. udstyr til salg. ApS annoncerer med velj. priser på hjemmesiden, men det kan ske der gives (store) rabatter...;-)
Jeg har tidligere skrevet det her, og tror stadig på ideen, nogen der er med?
@Hookmaker, jamen jeg er frisk hvad om vi hver især indskyder kapital svarende til hvad boksene så koster i indkøb, og vi så lejer for en krone?
@Supergaard, det var ligesom det der var ideen - jeg tænker der skal en 10 mand til for at konceptet er værd at løbe efter, men måske kender jeg mindst én til der vil være med.
Ikke for at være lyseslukker, men tror der er en grund til at evse og andre ikke gør det sådan.
Der er helt sikkert nogle specifikke moms og fradrags regler på området.
Der skal også laves regnskab, betales moms, indsendes papirer ifm. refusion osv.
Ikke sagt at jeg ikke syntes det er en god ide, bare husk at tænk tanken til ende :o)
Opråb: Til jer med Tesla (og andre elbiler) stem lige ind her, hvis I er aktivt interesserede i dette setup!
Der skal svares moms af de 12 kroner fra hver bruger årligt ja. Grunden til at EVSE/Clever gør det, er at der er utroligt nemme penge at tjene for dem på det her, men kun hvis vi gør det selv som Hookmaker foreslår giver det mening.
Men som jeg forstod på en samtale med EVSE i går er alt hvad de gør at modtage en kWh måleraflæsning to gange om året fra kunderne, som de så benytter til refusion fra Skat. Selve afgiften betaler kunden selv i første omgang over sin helt almindelige el-afregning.
Jeg er med på at lave et setup hvor vi lejer en lader af os "selv". Jeg har iøvrigt bygget min egen 32A lader (dog kun 26A indtil videre)
Den har ca. stået mig i kr. 3.500,- - iøvrigt med stor hjælp fra M. Kiefer :-) Tak...
Jeg er med på at lave et setup hvor vi lejer en lader af os "selv". Jeg har iøvrigt bygget min egen 32A lader (dog kun 26A indtil videre)
Den har ca. stået mig i kr. 3.500,- - iøvrigt med stor hjælp fra M. Kiefer :-) Tak...
Må altså også til at få lavet min egen færdig... ;-)
Tjek lige den her som en tysker har lavet:
http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=55&t=1821
Super kompakt baseret på OpenEVSE.
/Martin
Min elektriker vil have 1.500 bare for at sætte bi-måleren ind i eltavlen, og en MID-måler koster også 1.300, dét alene vil med 18.000 hjemmeladede km tage 5-6 år at tjene hjem, jeg tror jeg dropper ideen om refusion, det kan simpelthen ikke komme til at hænge sammen, ikke engang på mellemlangt sigt.
Supergaard det lyder meget voldsomt for installationen, tror du skal spørge en anden for det er måske 30 min arbejde og lidt kabler.
Er der nogle der har købt et ekstra tesla mobilt ladekabel til "garagen" og ved hvad sådan et koster?
Jeg overvejer stadig om jeg skal have en løsning fra elbilsupport, men tænker at eftersom jeg ikke har mere end 16A i garagen, så kan jeg jo bruge et mobiltladekabel i garagen istedet også smide laderen fra elbilsupport i bilen og bruge til mobil 32A lader. Kræver selvfølgelig lige lidt gummikabel og lidt.
Ved bare ikke hvor meget man kommer til at bruge sådan en 32A lader til?? Nogle der har erfaring??
Du har helt sikkert ret, min elektriker er for dyr men jeg har ikke meget valg fordi der er noget ejerforening inde over og en tavlemand skal komme og dokumentere det bagefter :(
Jeg har en mobil 32A lader og har kun haft brug for de 32 een gang, alle de andre gange har jeg haft en adaptor på og ladet med 16, men synes den er rar at have med på længere ture HVIS man lige falder over et kraftigt nok stik og ikke lige er i nærheden af Clever (eller ønsker at betale 5,50 pr kWh). Det er immervæk nemt nogle timer sparet i best case, det synes jeg godt jeg kan forsvare de få hundrede ekstra en 32A koster og jo mere dobbeltladeren udnyttes jo bedre forrentes den investering også. 5G6 kabel koster ikke meget, selv med stik, brugt på dba/gulesider. Just my 10 cent.