Loading...
dk

Opladning billigst muligt? | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Feb 25 '14
Citat fra supergaard

Jeg har en mobil 32A lader og har kun haft brug for de 32 een gang, alle de andre gange har jeg haft en adaptor på og ladet med 16, men synes den er rar at have med på længere ture HVIS man lige falder over et kraftigt nok stik og ikke lige er i nærheden af Clever (eller ønsker at betale 5,50 pr kWh). 

Du behøver vel ikke mobil laderen til 16A/400V (CEE), det kan Tesla kablet vel godt klare?  

supergaard
supergaard Feb 25 '14

Nej, enig men den har jeg bare ikke altid lige med - man kan også fylde sin smugler-trunk op med kabler hvis man skal have to ladere med, adaptorer og forlængerledninger/tromler :)

Pointen jeg havde før er bare at jeg synes det er meget rart at have lidt grej med som contingency, men det er jo slet slet ikke nødvendigt. Det viser det sig også mere og mere jo mere erfaring jeg får med det.

TwoChops
TwoChops Feb 25 '14
Jeg synes ikke rigtig, jeg kan udlede af tidligere indlæg, om Modstrøm er en god eller dårlig forretning. Blev ringet op af dem i går og så er der jo ingen grænser for, hvor godt og billigt, det er.
Er dog noget skeptisk. Nogen, der har undersøgt dem i detaljer?
Kiefer
Kiefer Feb 25 '14

Har de (Modstrøm) stadig begrænsningen på 15.000Kwh om året?

Og husk, der er ikke noget der hedder "gratis frokost" :-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Feb 25 '14

Gratis Frokost - okay den var sgu go' Martin ;-)

Jeg har et tilbud liggende fra dem og overvejer stadig, men kan ikke rigtig gøre op om jeg vil skifte. Der er flere der har sagt til mig, at når jeg har DONG hvor jeg ikke har taget stilling, så kan jeg ligeså godt skifte idag uden Tesla - og hvis jeg så lader bilen om natten, tja teoretisk skulle jeg jo så spare 0,30 kr pr. kilowatt på bilen alene. Kaster man så de penge efter et EVSE abonnement, så er der måske noget at hente på den 1 kr man så får fra dem pr. KWh.

FrederikC
FrederikC Feb 26 '14

Jeg har længe overvejet en kombi mellem modstrøm og elbilsupport.
Men har været i tvivl mht. modstrøm, men jeg har udfra deres data på https://www.modstroem.dk/...r-den-seneste-maaned lavet et regneark hvor jeg beregner gennemsnittet for de timer som ligger mellem 6-24, og der er gennemsnit ca. 46,5 øre pr. kwh. Så kan i jo selv regne ud om det kan betale sig ift. besparelsen mellem 0-6.

NB! Tallene er for ØST danmark.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Feb 26 '14
Sider: « 1 2 3 4