Loading...
dk

Protest mod politisk nøl/uklarhed om elbilers afgiftsfritagelse | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Jul 2 '15

@sjensen: Vi vil gerne have en 5 person med i arbejdsgruppen og helst fra Hovedstadsområdet.

Hvad siger du til det?

Hvis ja, hvordan får jeg så bedst fat i dig?

Hilbert
Hilbert Jul 2 '15

@sjensen: Jeg venter på dit svar mht. deltagelse i arbejdsgruppen. Jeg anbefalede dig at kontakte DELK, som har nogle af dine punkter på deres hjemmeside http://www.danskelbilkomite.dk/Elbiler_Hvorfor.htm

Efter at have undersøgt nøjere, ser jeg at Forenede Danske Elbilister (FDEL) også er interesseorganisation for elbilisterne: http://fdel.dk/om-fdel/

Jeg beklager, at nogle (jeg selv incl.) her på forum har givet indtryk af at FDEL skulle være elbilforhandlernes/-importørenes organisation - det er altså ikke tilfældet. Samtidig ser jeg at FDEL arrangerede en elbils aktion i Horsens 11/10 og på Christiansborg slotsplads 18/12 2014 (da boede jeg på fjældet i Norge).

Hvilken af de to, der varetager vores interesser bedst ved jeg ikke, men der er nok ikke behov for én mere – snarere at de to går sammen til én og dermed mere slagkraftig organisation.

Brian1
Brian1 Jul 2 '15
Undskyld, jeg har ikke fuldt helt med siden den nye skatteministerens første melding. Men har I set dette? http://ing.dk/...gelse-elbiler-177243
Busimiss
Busimiss Jul 2 '15
Hilbert, jeg er også medlem af FDEL. Jeg kender ikke den anden gruppe. Vi må se at få gang i samarbejde, så vi står stærkere.
Kiefer
Kiefer Jul 2 '15

Hilbert: Brancheorganisationen for elbiler er Dansk Elbilalliance med Lærke Flader i spidsen.

Jeg vil foreslå at tage kontakt til Martin Messer fra fdel.dk, han var med på Folkemødet omkring elbiler også. Han kører e-golf og Leaf. 

Jeg fik vist skrevet Clever var ejet af blandt andet DONG, det er så ikke helt rigtig kan jeg se, Clever ejes af Seas NVE, SE, NRGi, Energi Midt, og Energi Fyn

Busimiss: Jeg har ikke helt indtryk af at Dansk Elbilkomite er så aktiv længere?
Hvis man ser på deres hjemmeside er seneste nyheder fra 2012...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 2 '15
Busimiss
Busimiss Jul 2 '15
Hilbert og Kiefer. Jeg har skrevet om tiltaget på FDELs medlems FB-gruppe
Busimiss
Busimiss Jul 2 '15
Martin har nu set denne tråd. Lad os, om ikke vi kan samarbejde om dette.
Messer
Messer Jul 2 '15

Hej @Kiefer 

Vi diskutere det lige i FDEL og vender tilbage senere på aftenen.

Mvh

Martin Messer

Hilbert
Hilbert Jul 2 '15

@Kiefer: Jeg har forsøgt at få fat i dig, men din telefon er vist nede. Vil du prøve mig 40439741.

Dejligt med al den konstruktive feed-back, tak for det.

Kiefer
Kiefer Jul 2 '15

Hilbert: Har lige sendt dig en PM

/Martin

KS
KS Jul 2 '15

Kan kun anbefale jer at tage kontakt til gunberg. Han er af fdel valgt som ordfører.. og han er ganske fornuftig!

Hilbert
Hilbert Jul 2 '15

Kiefer: Har intet modtaget. Også mærkeligt hvis du kendte min mailadresse, da jeg ikke åbent skilter med den. Brug venligst SMS indtil vi får udvekslet privat.

Ken: Tak for tip om Gunberg – er noteret.

JL
JL Jul 3 '15
@Hilbert: Kiefer mener en personal message (PM) på dette forum. Du kan se hans besked hvis du klikker på knappen Min indbakke når du er logget ind.
Forummets indlæg er redigeret af JL Jul 3 '15
MicTheCat
MicTheCat Jul 3 '15
Så har jeg også meldt mig ind i FDEL og opfordrer alle til at gøre det samme. http://fdel.dk/om-fdel/
Hilbert
Hilbert Jul 3 '15
@JL. Smart det så/kendte jeg ikke, tak for hjælpen.
sjensen
sjensen Jul 3 '15

@Hilbert ... har sendt dig en PM som burde stå i din teslaforum Indbakke.

sjensen
sjensen Jul 3 '15

Også meldt ind i FDEL nu

3450rbt
3450rbt Jul 3 '15
Jeg har også meldt mig ind
Kiefer
Kiefer Jul 3 '15

Jeg har også haft overvejet at melde mig ind i FDEL, men er meget af det de laver ikke noget der foregår på Facebook?

Det er indtil videre årsagen til, at jeg ikke er meldt ind, jeg holder mig langt væk fra Facebook.

Nåja, jeg modtager allerede GO, så det ville jeg jo bare få 2 gange så :-)

/Martin

Hilbert
Hilbert Jul 3 '15

Samme her. Kan ikke acceptere Facebooks "snageri" i personlige oplysninger. Iøvrigt finder jeg brugen af Facebook meget rodet - skal læse en masse skidt for MÅSKE at finde det man går efter. Håber FDEL kan gøre dette bedre.

Sider: « 1 2 3 »