Loading...
dk

Dashcam montering - uden at klippe stik, uden at bore og... | Tesla Forum

CanEl
CanEl Oct 16 '16

på en tesla er OBD stikket lige neden under kontrolskærmen.

til gåes ved at tage afdækning af  lige nedenfor i midterkonsollen.

stikket er ikke 16 bens som i de fleste biler, men 12 eller 20 bens AMP stik. men med samme funktioner.

DavidS90D
DavidS90D Oct 16 '16

@canel - Det er korrekt, der sidder et stik under skærmen, lad os kalde det for "Tesla Diagnose Stik"!

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4358

Jeg er ikke sikker på det har samme funktion/protocol som det almindelige 16 bens OBD stik.

Det OBD stik jeg ønsker at tilslutte, er placeret i førersiden og synligt.

KimT
KimT Oct 16 '16

OBD standarden er bundet op imod en forbrændingsmotor og de ting der skal overvåges ifm. sådan en fætter, og sidste jeg havde motorhjelmen oppe synes jeg ikke lige det var sådan en der lå der ;-)

Prøv at se denne tråd omhandlende forsikringsselskaber i USA der udleveren en GPS tracker til placering til OBDii porten (kan også bruges til at hive andre data ud (big brother)) : https://teslamotorsclub.com/...-driving-data.78772/

Så OBD porten kan bruges til at hive konstant 5V eller 12V ud af - ikke så meget andet. Personligt skulle jeg bruge 5V via micro USB stik til mit dashcam, så jeg købte et stik på eBay : http://www.ebay.com/...;hash=item1a0e348817

ErikBH
ErikBH Oct 17 '16
Citat fra KimT

OBD standarden er bundet op imod en forbrændingsmotor og de ting der skal overvåges ifm. sådan en fætter, og sidste jeg havde motorhjelmen oppe synes jeg ikke lige det var sådan en der lå der ;-)

OBD stikket kan bruges til at monitorere mange ting i en bil - også en elbil. Fx på Nissan LEAF kan du se status på alle battericeller gennem OBD stikket og meget andet.

Så at sige at stikket er bundet op på en forbrændingsmotor er vist ikke helt korrekt :-).

/ErikBH

tgro
tgro Oct 18 '16

Tak hvis nogen kan bekræfte at nedenstående stik passer på det tilgængelige OBD stik i førersiden (til brug for BlackVue)

https:///...3b7e1ab032aa187323c8

CanEl
CanEl Oct 18 '16

DavidS90D 

jeg syntes også vi skal kalde det "Tesla Diagnose Stik" 

hvor sidder det OBD stik henne. jeg har ikke set det. evt foto af stedet.

CanEl
CanEl Oct 18 '16

Citat fra tgro

Tak hvis nogen kan bekræfte at nedenstående stik passer på det tilgængelige OBD stik i førersiden (til brug for BlackVue)

hvorfor ikke bruge en dc/dc omsætter 12 til 5v ?

de fåes helt små, og til små penge !

eller du kan pille indmad ud af en usb charger til autostik.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Oct 18 '16
Nelarsen
Nelarsen Oct 18 '16

Det er muligt at tappe 12v permanent strøm oppe ved bakspejlet - lirk dækslet af

Bianco
Bianco Oct 18 '16
Citat fra Nelarsen

Det er muligt at tappe 12v permanent strøm oppe ved bakspejlet - lirk dækslet af

Kun på nyere biler. Ved ikke hvornår det skiller. 

ErikBH
ErikBH Oct 19 '16
Citat fra Bianco
Citat fra Nelarsen

Kun på nyere biler. Ved ikke hvornår det skiller. 

min er fra januar 2015 og jeg har mit dashcam på oppe ved mikrofon og alarmsensor.

vh, ErikBH 

ErikBH
ErikBH Oct 19 '16
Citat fra canel

DavidS90D 

jeg syntes også vi skal kalde det "Tesla Diagnose Stik" 

hvor sidder det OBD stik henne. jeg har ikke set det. evt foto af stedet.

i fodbrønden i førersiden. Til venstre for bremsepedalen "oppe i loftet" af fodbrønden.

Citat fra canel
Citat fra tgro

hvorfor ikke bruge en dc/dc omsætter 12 til 5v ?

de fåes helt små, og til små penge !

eller du kan pille indmad ud af en usb charger til autostik.

der er både 12 og 5v i ODB2 stikket, så der er ikke brug for omformere. Blackvue bruger 12v.

/ErikBH

uffe55
uffe55 Oct 19 '16

Hej

Jeg har også ODB stik liggende hvis der er nogen der mangler. Det er vinklede så ledningen kommer ud af stikket mod forenden så det ikke sidder så meget i vejen. Det er til at lodde ledningen på.

Jeg husker ikke lige hvad jeg gav for dem men kr 100 incl porto er vel rimeligt.

Mvh

Uffe

Bianco
Bianco Oct 19 '16

Hej Uffe, Den vil jeg gerne købe :-) (se pm)

tgro
tgro Oct 21 '16
@Uffe55 Tak Uffe, vil også gerne købe stik, se pm
Sider: « 1 2 3 4