Der findes en blå CEE adapter til UMC'en som er den de bruger i Norge. Den har jeg fået leveret med til min, så jeg blot skifter adapteren når jeg er i Norge.
Hej Rune
Det mest almindelige stik i Norske hytter er Schuko med jord (det til venstre). De bruger dog også nogle steder blåt stik.
Jeg går ud fra at dit hanstik på UMC´en er dansk han med jord (det til højre). Hvis hytten har Schuko med jord skal du altså bruge en adapter med dansk hun med jord (3 ben i alt) og Schuko han med jord.
Hvis du ikke lige kan finde en sådan, kan du selv let lave den med to separate stik og en stump ledning (3x1,5 mm2). Forstår ikke helt din snak om CEE16 - har du brug for det?
God tur.
@SuneH. Undskyld navneforvekslingen. Måske medfølger ikke stik til DK 13A, 250V som i Norge (jeg købte jo min da vi boede i Norge). I så fald skal du måske fra det røde CEE 16A stik til Norsk (schuko 250V). Hvilket, afhænger af hvad du har i hytten.
Hermed følger en oversigt over stik i de private installationer. 1-4 bruges i Norge. 5-6 + det røde CEE 5-pin i DK. Bemærk størrelsesforskellen mellem nr.3 og nr.4. Hvis du har brug for nr.3, som TSLA omtaler, kan du låne den af mig (Midtjylland).
Mange offentlige ladesteder i Norge har Type 2 (11/22kW AC) og Chademo (50kW DC).
Faktisk findes Nr. 2 også som adapter til UMC'en. Fik den udleveret til den første Model S, da de endnu nikke havde en DK version og lavede derefter selv en adapter. Ofte er det jo mere handy med adaptere til UMC end alle disse mellem ledninger.
hej SuneH,
Min Tesla har trådt sine barnetrin i Norge og jeg har derfor en blå 230v/32A og en Schuko som adaptere til UMC'en. Det blå + schuko er "standard" udleveringen når du køber deroppe.
Om UMC'en er anderledes i Norge ved jeg ikke, men jeg tænker det kan være svært at komme i fjeldet og få et jordspyd ned? I fald du ønsker det kan du låne min UMC mod at jeg låner din.
Jeg bor ved E45 i Vejle.
vh, Erik