Update til mit indlæg angående de mange fortolkninger.....
Nu er det helt klart for mig. Here er den officielle text fra Teslamotor.com, Elon himself.
Luuudicrous Mode
While working on our goal of making the power train last a million miles, we came up with the idea for an advanced smart fuse for the battery. Instead of a standard fuse that just melts past a certain amperage, requiring a big gap between the normal operating current and max current, we developed a fuse with its own electronics and a tiny lithium-ion battery. It constantly monitors current at the millisecond level and is pyro-actuated to cut power with extreme precision and certainty.
That was combined with upgrading the main pack contactor to use inconel (a high temperature space-grade superalloy) instead of steel, so that it remains springy under the heat of heavy current. The net result is that we can safely increase the max pack output from 1300 to 1500 Amps.
What this results in is a 10% improvement in the 0 to 60 mph time to 2.8 secs and a quarter mile time of 10.9 secs. Time to 155 mph is improved even more, resulting in a 20% reduction. (0-100 km/t = 3.0 s)
This option will cost $10k for new buyers. In appreciation of our existing P85D owners, the pack electronics upgrade needed for Ludicrous Mode will be offered for the next six months at only $5k plus installation labor.
It is important to note that the battery pack size upgrade and the pack electronics upgrade are almost entirely independent. The first is about energy, which affects range, and the second is about power, which affects acceleration.
Så min fortolkning er P85D upgrade (electronic packs) til Ludicrous Mode for 5.000 USD de næste 6 måneder (spændt på danske priser !!). Rettelse : 85 kWh til 90 kWh for 3.000 USD er kun ved bestilling af en ny 90 kWh. Upgrade er mulig for eksisterende 85 kWh ejere men endnu intet om priser og om det afhænger af alder og antal opladninger på den 85 kWh de tager retur.
Det eneste der nager mig nu er at det ikke er 100% klart om man skal have 90 kWh for at nå ned på de 3,0 s (0-100 km/t). De siger det er uafhængigt for upgrade, men vi kender alle hvor hurtigt P85D "klinger af" i Insane og skal være max opladet for at levere 3,3 s (som den iøvrigt stadig ikke leverer).
Ohhh en lille reminder da jeg selv blev i tvivl.... I januar hed 0-100 diciplinen 3,4 s. Så kom en gratis OTA upgrade som lover 3,3 s. Nu skal man betale for en HW upgrade for at få den ned på 3,0 s. Man kan diskutere om 5.000 USD er dyrt men det er klart at man kan ikke skifte en sikring og et relæ ud med OTA så det er jo i orden at de charger for det.
Har i lagt mærke til den nye hk definition på PDéren (både 85 kWh og 90 kWh). Dvs at en P85D med idag 700 hk får 10% mere til 770 hk (husk hk forskel på mech (EU) (736 w/hk) og elec (US) (745 w/hk). De 700 hk (og nu 770 hk) er et større mysterium da front- og bagmotorene kun bliver forsynet med 460 kW (625 hk) og ikke de 515 kW (700 hk) der er nødvendige.
Nå vi må se hvad det udvikler sig til.
Torben_E