Loading...
dk

Ladning hos Fårup sommerland | Tesla Forum

Lauer
Lauer Jul 18 '15

Hvis nogen skal i Fårup Sommerland, kan i lade helt oppe ved indgangen. Der er både 220V og 380V, men svært at finde ladeboksen, da de ikke skilter med det. Men det er en lille træboks hvor der er vandudtag og lige ud for indgangen.

Selv om man er Tesla fan, så er det en fin EL øse der holder bag ved mig med solceller på taget :-)

Forummets indlæg er redigeret af Lauer Jul 18 '15
BlackPanther
BlackPanther Jul 18 '15

Er det gratis?

lysmanden
lysmanden Jul 18 '15

lauer: hva er det for en el bil der holder bag dig? den ser sku lækker ud

kajakaj
kajakaj Jul 18 '15
Ligner en fisker karma.
Hookmaker
Hookmaker Jul 18 '15

...I Danmark...;-)

Lauer
Lauer Jul 18 '15

Det er gratis og hvis skabet ikke er åbent, skal man bare få fat i en medarbejder.

Det er en Fisker Karma jeg holder ved, dem er der godt nok ikke mange af.

kajakaj
kajakaj Jul 18 '15
Der er kun registreret 2 i dk , begge i Hellerup. Kronprinsen har haft en sort så det kan være den
kajakaj
kajakaj Jul 18 '15
Flot bil men ikke meget bagageplads. Sikkert heller ikke det man prioriterer når man vælger den.
Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jul 18 '15
Lauer
Lauer Jul 18 '15

Den ser mega cool ud, men ikke så praktisk og "hidsig" som Tesla. Det er let at se at det er samme designer som har lavet de store streger til bilerne.

Her er et billede forfra, det bliver den ikke grimmere af.

NOELON
NOELON Jul 18 '15

Nej Kronprinsen leverede sin tilbage, der var for mange fejl. Mon ikke den ene er Nelleman's, der jo importerede dem. Den anden er en Partner i PwC. Ja bagagen kan lige rumme 1 golf bag, hvis man ikke har for mange af de store jern med :-)

kajakaj
kajakaj Jul 18 '15
Det er den femte ejer siden 2012 ,så den har ført en noget skiftende tilværelse. Seneste ejer har købt den d. 19.3.2015
T3SLA
T3SLA Jul 18 '15

Netop en Fisker Karma er beviset på Musk's argument om at hybrider er det værste kompromis. Det giver jo ingen mening at bilen lader eftersom den kun kan køre 50km (officielt) på el. At den på samme måde som i8 er langsommere end en familie bil, viser at fokus på at udvikle den rigtige teknologi og derved bruge alle resourcer på dette er den rigtig vej.

@Lauer så har de ikke samme designer. Fisker arbejdede for Tesla, men han blev smidt ud da hans design var dårlig og blev betragtet til at være lavet af en amatør, og pga. at han samtidig var igang med at lave netop Fisker Karma, altså en konkurent til Tesla.

Tesla tabte den efterfølgende retsag. Dog må jeg sige at billederne viser en vis lighed ift. sideruderne og linierne over bagenden. Karmaen ser dog også ud til at være inspireret af Ferrari.

Lauer
Lauer Jul 18 '15

@T3SLA. Jeg mener at Fiskers selskab lavede de store streger til Model S, men de blev smidt på porten (med en senere retsag). Det er dog helt tydeligt at meget af hans design har overlevet, det ses tydeligt fra siden, her er de næsten identiske. Man mente vel at Fisker tog de gode ting til hans egen bil og Tesla "fik skraldet" og så røg han ud.

Fisker Karma hybriden blev en blindgyde og døde af det.

T3SLA
T3SLA Jul 18 '15

@Lauer

Det er klart at noget af designet er meget ens, når man ser dem side om side. Fra Musk bio. fik Fisker en hård medfart. Det arbejde han havde lavet lignede et æg ? og fra flere steder på nettet fra design miljøet gentager at Fisker ikke kan arbejde selvstændigt, fx:

that designer guy's a theif, he has no imagination, the Artega GT is a Porsche Carrera GT, only smaller, The Lamonta is a DB9 (which he design along with ford's best folk), and the karma is going to be a huge flop because it's so wierd looking

Retsagen som Tesla tabte, gik det på:

On 14 April 2008, Tesla Motors filed a lawsuit against Fisker Automotive, alleging that Henrik Fisker stole Tesla's Model S hybrid technology and is using it to develop the Karma. Tesla's suit claimed that the design work done for the Model S sedan by Fisker Coachbuild was substandard, and that Fisker Automotive diverted its best ideas to the Karma.[81] On 4 November 2008 CNET News reported that Tesla Motors would discontinue its suit after an interim ruling in favor of Fisker et al.[82] A news release on the Fisker Automotive website stated that Tesla was ordered to pay US$1,144,285 in costs.[83]

Det som jeg finder interesant er vigtigheden af at fokuser på det teknologi som man finder rigtig frem for at lave et kompromis. Det er dette klarsyn og fokus som gøre Musk en stærk leder. Han ved hvad der er fysisk bedst og logisk.

Lauer
Lauer Jul 19 '15

T3SLA, tak for info :-)

gpoulsen
gpoulsen Jul 25 '16

Det ser desværre ud til at det ikke længere er muligt at lade ved Fårup sommerland. Jeg fandt skabet som var låst, men parkerings vagten kendte ikke noget til det, og i informationen sagde de at det ikke længere var muligt :(

På den anden side af hotellet er der dog en EON lader som fremgår af plugshare men underligt nok ikke figurerer på EONs egen hjemmeside? Testede den dog ikke da mit Type 2 kabel pt er udlånt.