hvis du endnu ikke har fået vin# kan det normalt lade sig gøre.
du mister normalt din plads i produktions køen og du kommer til at betale den aktuelle pris for HELE bilen inkl alle de optioner som du vælger.
da tesla typisk laver prisstigninger i forbindelse med nye modeler vil det som regel betyde en højere pris for den nye konfiguation. Det er IKKE blot forskellen fra 85kwh til 90kwh Om du skal give. Tesla håndtere det som en afbestilling af tidligere konfigurstion og bestilling af ny til aktuelle priser.
Du skal ikke droppe den nuværende konfiguration, du kontakter Tesla DK mandag og hører om du kan få ændret din konfiguration. Det er normalt ikke noget problem, hvis de ikke er begyndt at producere din bil endnu.
Du mister ikke dit depositum og du skal ikke betale et nyt.
/Martin
Hej
Jeg accepterede bestillingen af min 85D d. 16 marts 2015 (sort standard lak som vores nuværende MB, panorama tag, tech-pakke, stor hi-fi, luftundervogn & varmepakke) Jeg bad selv om en leveringstid i oktober 2015.
Men for ca. 1 måned siden var vi til åbent hus hos Tesla Aarhus og fruen faldt pladask for S´eren i Hvid i stedet for sort!
Nu har jeg i samfulde 4 uger været i dialog med Morten (Delivery Manager) om at få ændret farven fra standard sort til standard hvid! Endnu uden held! Han påstår at når Tesla i mellemtiden har ændret på konfiguratoren kan man ikke lave selv helt simple ændringer uden at "smide" den gl. bestilling på gulvet.
Det vil i vores tilfælde betyde at det vil koste mig i omegnen af 45.000,- ekstra da man omlagde priserne for næste alle ekstraudstyrspakkerne - d.v.s. dem jeg har valgt i min grundbestilling er steget kraftigt og dem jeg den gang ikke tilvalgte f.eks. Alcantara, Metallic lak, rent faktisk faldt i pris.
summa summarum - jeg tvivler på man kan ændre noget som helst - ikke engang selv om den som min ikke er i produktion endnu?
@STNI: Med mindre Tesla har ændret politik, så kan det lade sig gøre. Vi bestilte i Januar og fik leveret sidst i Juni. Undervejs fik vi af to gange lavet tre ændringer, alle til de priser der var gældende da vi bestilte bilen: 1) tilføjede Panorama tag, 2) ændrede farven fra standard sort til rød, og 3) ændrede fra sorte stof sæder til beige lædersæder.
Vi forsøgte også at ændre til Next-gen sæder, men da de ikke kunne købes på det tidspunkt vi bestilte, ville det kræve at hele bilens pris blev beregnet ud fra de nye priser (og så blev sæderne for dyre).
Så prøv at kontakte Tesla igen og gør opmærksom på at andre har fået lavet ændringer uden at prisen ændrede sig.
@fmm1000: da vi ville skifte til Next-gen sæder kunne det lade sig gøre uden at afbestille og genbestille. Eneste krav var at prisen bleve beregnet efter de nye priser og ikke de gamle. Der blev ikke nævnt noget med at depositum var tabt. Dog blev der nævnt at ændringer kun kunne laves indtil nogle uder før produktion (husker det som 4 uger, men er ikke sikker).
@STNI Giv bilen hvid folie - det burde kunne laves for ca 15K. Så er konen tilfreds - og du har en "ny bil" den dag du skal sælge igen og piller folien af:-)
@RLarsen Det er da en rigtig god og konstruktiv idé :-) Tak for det
Hmmm. Har du fået at vide, om du mister dit depositum, hvis du afbestiller for at bestille en ny.
Nej det har ikke været i spil, det lader til at de gerne vil hjælpe men på deres præmisser = flere penge for samme produkt....
Hej Alle
I dag er der sket 2 ting i mit TESLA miljø !
1) Det lykkeds langt om længe efter en noget ressourcekrævende periode at få TESLA til at erkende at en farveændring fra SOLID SORT til SOLID HVID ikke er en speciel ændring der kræver om-konfigurering.... Så efter Martin Moos (sælger i Cph.) blev involveret kunne ændringen pludselig gennemføres U/B - Til andre i lignende situation så gik Martin direkte til Wouter Wildbret (TESLA NL)
2) Jeg som "ventende kunde" blevet ringet op fra TESLA Cph. om jeg var interesseret i at benytte mig af den nye option på forøget batterikapacitet til kr. 21.000,- fordi det kunne godt nås da min bil ikke er i produktionsplanlægningen endnu (Jeg har eksplicit ønsket lev. i okt/nov) -- med min erfaring fra problemerne med farveskifte spurgte jeg ind til om det kunne gøres "oven i den oprindelige bestilling fra 16/3 -2015? - hvad tror I svaret var? Nej - en ændring til den nye batteritype ville samtidig betyde omkonfigurering i.h.t. den nye prisstruktur - altså ville min bil stige med kr. 24.000 + de kr. 21.000 så jeg sammenlagt skutte tage stilling til om de ekstra kWh ville være kr. 45.000 værd - Hvad får dem til at tro at nogen vil det? Jeg spøger bare.....?
Men nu er der måske fred på hjemmefronten - hvis jeg i denne uge modtager en ny bekræftelse med den korrekte farve? så frygten for vaskeridser i den bløde sorte Amerikanske lak fortager sig.....
Fik opgraderingsbekræftelse i dag (og VIN i fredags). Købsdokumentet er ændret, idet bilen nu koster 665K og der er indført 25.200, kr. for rækkevidde forøgelse. Alt i alt er bilen altså steget med de lovede 25.200,- kr. for at gå fra S85D til S90D EFTER et tidligere bekræftet køb.