Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model X | Tesla Forum

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 31 '14

Er der nogen der har bestilt den nye Tesla Model X? Lad os få lidt gang i snakken om bilen.

Bjarni
Bjarni Mar 20 '14

Er der nogen der ved om Model X bliver typegodkendt til at må trække en trailer? Jeg må indrømme det er lidt tamt med en SUV der ikke må trække noget. Det er den største mangel ved model S, at den ikke kan have nogen trailer.

Jeg er udmærket klar over det vil gå kraftigt udover rækkevidden. Men det ville nu være fint at kunne køre på nærgenbrugsstationen med sin fine Tesla. Min model S slipper jeg ikke lige så nemt igen. Men en ekstra model X kunne da blive relevant hvis den altså kan noget nyt andet end at flappe med dørene...

Forummets indlæg er redigeret af Bjarni Mar 20 '14
TSLA
TSLA Mar 20 '14

Jeg mener bestemt at Model X kommer med anhængertræk som option. Det er også nødvendigt, da den jo får svært ved at have tagbøjler. Og jeg har reservert en - lidt af samme grund som du nævner omkring at kunne køre med ting til genbrugsstationen og hente større ting til sommerhuset etc. Men også kunen tage 7 personer på ferie.

TSLA
TSLA Apr 2 '14

I Model X prototypen var side spejlene afløst af video kamera og små skærme på dashboardet. Baggrunden var at kompensere for den øgede luftmodstand i X'erens SUV design. I en senere kørende prototype var de dog erstatet af normale spejle. Men nu er det ud til at de ihvertfald for US versionerne prøver at få ændret lovgivning., så kameraet bliver tilladt.

http:///...tching-side-mirrors/

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Apr 2 '14
danuas
danuas May 17 '14

Launch skulle vaere engang i 2015. Men er der nogen som ved hvilken pris klasse vi snakker om? Er det ca som en S model? Det mener jeg at have hoert et sted.

nicom
nicom May 17 '14

Ifølge Elon Musk vil prisen være den samme som til model s eller lidt mere . Dog max 1 decimal procent højere Dvs 0-9% højere. Start prisen må blive mellem 537000-585330 kr... vi får se om det passer.... :-)

Niels
Niels May 18 '14

nu har jeg ikke fulgt udvikling af X så tæt, men er der ikke noget med at den kommer med andre batteri kapaciteter ?. Tror ikke de nødvendigvis laver en 60kw udgave. Nok mere en 85 og en 100, hvilket så gør at mindste prisen bliver højere end mindste prisen for en S. Nok tættere på 650tkr.

nicom
nicom May 18 '14

På hjemmesiden står det at model x leveres i 60 kwh og 85 kwh .Batteri platformen er (så vidt jeg ved) ens for både model x og s så hvis batteriet bliver større for model x bliver det vel også for model s.

Jeg er ved at være træt  af at vente og spekulere:-)

Kiefer
Kiefer Jun 11 '14

Er der nogen der ved om fritagelsen af afgift bliver forlænget til efter 2015?

Hvis man skal sikre sig at få en X'er i 2015 hvor levering i øjeblikket ser ud til at være sommer 2015 for almindelige reservationer skal man måske til at overveje at lægge en reservation?

Vi har været lidt tilbageholdende med at betale de 30.000 for noget vi ikke helt ved hvad ender med at blive til. Men det kan, hvis afgiftsfritagelsen ikke bliver forlænget, måske vise sig at være en dyr fornøjelse at vente, hvis man kommer så langt ned i køen, at vi først kan få en i 2016 og der så ender med at komme afgift på...

Kiefer
Kiefer Jul 17 '14

Ja så blev der lige trykket på reserver knappen til en Model X til hustruen, så begynder ventetiden forfra... :-)

RN710143 og sekvensnummer 2277

/Martin

TwoChops
TwoChops Jul 19 '14
Tillykke!
Det bliver fantastisk :-)
TwoChops
TwoChops Jul 19 '14
Noget nærmere om levering?
Kiefer
Kiefer Jul 19 '14

Jeps, konen glæder sig til at få skiftet sin dieselslugende 4x4 ud med en elbil også :-)

Ved bestillingen stod der forventet levering sommer 2015, men om det holder ved jeg ikke, i øjeblikket vil vi bare gerne have den inden udgangen af 2015 pga usikkerheden om afgiftsfritagelsen bliver forlænget eller ikke.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 19 '14
DerHansi
DerHansi Jul 20 '14

@Kiefer : ja, tillykke med den, jeg tror det bliver et endnu større tilløbsstykke end vores nuværende model S. Bortset fra det, så tror jeg ikke på at afgiftsfritagelsen bliver fjernet, særligt ikke med den lille mængde EL-biler der fortsat finder vej til de danske landeveje. Det skal da i den grad til at tage fart i andet halvår af 2014 hvis det skal få nogen som helst finansmedister til at løfte øjenbrynene :- )

DerHansi

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jul 20 '14

Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig afgiftfritagelsen bliver fjernet foreløbig 

Skaarup
Skaarup Jul 24 '14
Aaargh, ligesom min nye S'er skulle til at gå i produktion.. :-/

http://www.greencarreports.com/...prepares-for-model-x

Men dem der venter på X'eren bliver sikkert glade :-)
Forummets indlæg er redigeret af Skaarup Jul 24 '14
Lars72
Lars72 Aug 5 '14

Er der nogen der har overblik over hvor mange "danske" Model X bestillinger der er lagt?

Jeg har nr. #2022 på den fælles Europa-liste (bestilling afgivet 25 maj 2014).

/Lars

Kiefer
Kiefer Aug 5 '14

Ikke rigtig, en skrev i starten af juni at det ifølge Kirstinehøj var <5. og da du bestilte i maj må dit nummer eventuelt indgå i de <5. Siden er jeg så kommet til med 2277 så nu er det måske ~5 ;-)

Jeg har kendskab til at TSLA (Carl) og jeg har bestilt, og nu også dig, så er vi da i det mindste 3, måske flere der vil byde ind...?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 5 '14
TSLA
TSLA Aug 5 '14

Jeg har #5, men aner ikke hvor mange der er i DK.

Kiefer
Kiefer Aug 5 '14

Men det er så også en Sig. dit nummer, ikke?

Med det lave nummer, burde du næsten få din bil før Teslas egne demobiler kommer ud i butikkerne, og formodentligt et par måneder før vi får vores, så jeg håber da på du stiller op til en fremvisning  ;-)

/Martin

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »