Loading...
dk

Usælgelig eller eftertragtet | Tesla Forum

Michael
Michael Jul 23 '15
Hvis vi antager at el-biler efter nytår bliver en del dyrere pga reg. afgift, bliver vores nuværende Tesla'er så usælgelige i DK eller bliver de super eftertragtede.
Med andre ord, skal kommende købere af vores brugte biler betale afgift af bilen, eller kan vi forvente at vores biler, der er indregistreret inden nytår, forbliver afgiftfrie i hele bilens levetid?
gw
gw Jul 23 '15

Godt spørgsmål. Det er sjældent gået godt hvis man stiller dem med "mange penge" godt i forhold til de mange stakkelse fattige mennesker i DK, så et bud vil være et eller andet som gør ondt på dem som har købt. Det som kan rede det, er at det har været gældende for alle EL biler.

Men i bund og grund så aner jeg det ikke.

Jeg krydser blot fingre for at der laves en meget lille afgift på EL biler så Tesla fortsat har en fremtid i DK, det ville sku være synd at politikkerne dræbte en god vej mod en mere grøn fremtid.

Hookmaker
Hookmaker Jul 23 '15

Altså dengang man pillede og rodede ved gule/papegøjeplader, var der en del der nåede at få Porche Cayenne og VW Touaregs indkøbt lige lovligt hurtigt, de kunne derefter sælges med kæmpe fortjenester.

MEN spørgsmålet er KUN aktuelt hvis man står og skal sælge og ikke skal have en Tesla igen...;-)  

Niels
Niels Jul 23 '15
pas på med at komme med for mange gode ideer, man kan adrig vide hvem som læser med...
lysmanden
lysmanden Jul 25 '15
I skal huske at der jo ikke kan pålægges 180 pct som ved almindelige biler
Men lad os teoretisk antage at der istedet kommer en vægt afgift på ca 20 pct som er mere realistisk så tror jeg at de biler der er med plader på, ved videresalget er undtager for afgift
lysmanden
lysmanden Jul 25 '15
Niels. Haha frygt ej. Skat og regeringen har ikke brug for input for Tesla ejere. De er skam fint dygtige til selv at pålægge danskerne afgifter :)
Hookmaker
Hookmaker Jul 25 '15

Der er lidt for mange funny ideas herinde til sjove afgifter til 1000 Teslaejere,  - realistisk set så er der vel ingen der selv tror på nogen af dem. Lad os nu slå koldt vand i blodet og se hvad 2016 vil byde på.  

Asger
Asger Jul 25 '15

Hvis man forestiller sig at en VW-eUP! bliver kørt igennem afgiftsmøllen, vil salgsprisen blive fra 492.796 kr. Til den pris får man et 4-hjulet uhyre der kan køre 130 km/t med en rækkevidde på 80-100 km. lmao.

FrederikC
FrederikC Jul 28 '15
Jeg har skrevet en artikel på TESLARATI omkring den danske udfordring.
http://www.teslarati.com/danish-government-end-tesla-sales/
Kiefer
Kiefer Jul 28 '15

FrederikC: Så er den også delt på Twitter :)

/Martin

FrederikC
FrederikC Jul 28 '15
Tak Martin :)
Asger
Asger Jul 28 '15

@FrederikC Meget fin artikel :-) Jeg har lagt billet ind til Venstres landsmøde d. 21. nov. så jeg kan få en "kammeratlig" snak med. Karsten Lauritzen.

Hilbert
Hilbert Jul 28 '15

@FrederikC. Fin artikel, men jeg synes at det er uheldigt (og misvisende) at bruge den "kunstige" pris (efter benzinbesparelser).

Klaus_
Klaus_ Jul 28 '15

Fin artikel ja! Det er formentlig til mere gavn end skade, at få så meget fokus som muligt på emnet :)

FrederikC
FrederikC Jul 28 '15
Hilbert, det var lidt svært at lave en passende billede med de "rigtige" priser.
De priser skrevet i artiklen er "rigtige" priser.
gw
gw Jul 28 '15

Kan være jeg har læst for hurtigt eller forkert, men en minister fra S, det er vel "old" news. Det er vel mere vigtigt hvad den nye regering har meldt ud. Igen jeg har sikkert misset noget, og vil gerne have lidt hjælp til forståelse så :)

Men ellers fedt du presser sådan på FrederikC for at Tesla mfl. kan se en fordel i at være i DK. Godt vi har sådan nogle som dig der er med til at skabe en sober debat.

FrederikC
FrederikC Jul 28 '15
Hej GW,
Du har ret det er old news. Editoren fra USA har sat det ind uden at vide at vi har fået ny regering. Har bedt ham finde et mere uptodate citat.
FrederikC
FrederikC Jul 28 '15
Så giver det mere mening og det blev også til 800% istedet for 80% ;)
thomasberg
thomasberg Jul 30 '15

Jeg er også meget interesseret i svaret på ovenstående spørgsmål. Det har jo afgørende betydning for om man tør købe en Tesla nu. Ifølge Børsen vil venstre ikke forlænge afgiftfritagelsen, så hvad betyder det for evt videresalg af biler købt før 1 januar. Er der nogen der har et velbegrundet svar på dette?

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 30 '15

Historisk set er private i DK aldrig blevet pålagt registreringsafgift med tilbagevirkende kraft. Til genglæd kan man godt forestille sig at der kommer en eller anden form for grøn afgift på elbilerne afhængig af effektivitet.

Sider: 1 2 »