Loading...
dk

utæt foreste vindue (det lille trekantede) | Tesla Forum

homer
homer Feb 3 '14

Havde en ranger til at kigge på mit lille trekantede vindue (ved føresiden), som under regnvejr har sluppet lidt vand ind.

Ligeledes er der ved begge de små vinduer (i både fører og passager siden) luft som slipper ind, ved en hastighed fra omkring 100 km/t op opefter (alt efter vindretning).

Dette oplyste ranger manden at var tilfældet for alle tesla s bilerne, og de ikke havde noget fix til dette.

Virker lidt underligt at Tesla endnu ikke har rettet dette, hvis det skulle gælde alle deres biler.

Prøv at ligge hånden op i det lille vindue ved motorvej hastighed eller over, og mærk om der ikke suser luft ind. Giver også lidt vindsusen, men det er mere det at bilen ikke er tæt, som bekymrer mig.

Det skulle være den rammefri konstruktion, men der laves alligevel en del andre biler med rammefri vinduer, og tvivler på de alle har samme problem.

 

 

homer
homer Feb 3 '14

Er der ikke en anden nuværende Tesla s ejer som gider gøre mig den tjeneste og holde hånden op til det lille trekantede vindue, foran forreste sidderude ved næste tur. Gerne ved en fart på 130 km/t (bare for at være sikker). Og se om vinden også "blæser" på hånden.

 

PeterJ
PeterJ Feb 4 '14

Specielt ved sidevind er det et problem med kold luft fra det lille trekantvindue. Har lige kørt 400km motorvej med dette problem.

FrederikC
FrederikC Feb 4 '14

Hvad er det for et vindue i snakker om? billede?

homer
homer Feb 4 '14

Dette. Og i begge sider.

homer
homer Feb 4 '14

Har lige fået et opkald fra Tesla. Der er lige kommet en repair procedure fra Tesla. Påførelse af en "sealer".

Skal have ordnet bilen på mandag. Melder tilbage om det løser problemet.

Skønt at se Tesla så responsive på bilens små fejl.

 

kajakaj
kajakaj Feb 4 '14

Håber træk ved forreste trekantrude er udbedret, når jeg henter min d. 12.3, så jeg ikke skal til Kbh igen efter det.

Kiefer
Kiefer Feb 4 '14

Eller er det bare at reklamere over det allerede på dagen for afhentning. Så de kan få kontrolleret om det er udbedret eller om de lige skal bruge 10 min på at fixe det inden i kører retur til Jylland.

 

/Martin

KS
KS Feb 4 '14
Jeg har ingen problemer med træk fra det lille vindue. Testede i går ved 130 på motorvejen i det jyske.
FrederikC
FrederikC Feb 4 '14

Tak for billedet Homer, kunne ikke lige se det for mig når jeg ikke selv har en TMS.

Flot bil det må man sige, og pæn i Multi Coat Red.

TSLA
TSLA Feb 4 '14

Heller ikke jeg har haft problemer med træk eller utæthed. Jeg kørte op til 150 mod Odense idag.

kajakaj
kajakaj Feb 4 '14

ups !!! hvor må man det henne?

TSLA
TSLA Feb 4 '14

op til! Normalt kun 130, men en bimmer provokerede :-)

kajakaj
kajakaj Feb 4 '14

Forstår godt - fristende når man har sådan en lækker bil. Heller ikke uforsvarligt når det er på motorvej - regner jeg med det var.

homer
homer Feb 4 '14

@kajakaj. Mon ikke din har samme fejl, da fix først er kommet idag, og din er produceret inden.

God idé at give den en tur på motorvejen, og holde hånden op til vinduet. Eller måske endnu bedre, bed dem om at lave det inden levering.

 

kajakaj
kajakaj Feb 4 '14

Tak - jeg beder dem checke det inden levering.

homer
homer Feb 10 '14

Havde bilen til service vedr. luft træk idag. Det gjorde så blot problemet værre. Testede bilen efter den var tilbageleveret fra Tesla ranger. Nu opstår luft træk ved omkring 60 km/t, mod før 90 km/t.

Gummi listen indpresses, i venstre side ved lukning af dør voldsomt (sker ikke i højre side), så er der ihf. noget galt der. Men kan også være så meget andet....

Lille video af dør lukning her (ahh. det er det man mener med samlekvaliteten ikke er så god som tyskernes).

http://www.youtube.com/watch?v=mNd-3bN9ub4&feature=youtu.be

Forummets indlæg er redigeret af homer Feb 10 '14
homer
homer Feb 10 '14

Lykkedes at skubbe listen bedre på plads. Service må have glemt at sætte den ordentlig på.

Det afhjalp ganske meget på vind indsusen, samt vindstøj. Gummilisten bliver stadig presset lidt ind, så hvis det kunne fikses, tror jeg problemet er løst. Skønt hvis vindstøjen (som lyder kommer ca. fra sidespejlene) også forsvinder i takst med de får lukket for vind susen.

Men spørgsmålet er om det nu er listen som stadig ikke sidder optimalt, eller døren/vinduet som er lidt ude af kurs.

Ps. gummilisten er meget blød.

Forummets indlæg er redigeret af homer Feb 10 '14