Alle Tesla ejere har formentlig fået et referal link, så det er bare at spørge, hvis der er nogen der har hjulpet dig med at tage beslutningen om at købe en Tesla. Ellers er anbefalingen Bjørns link.
Alle Tesla ejere har formentlig fået et referal link, så det er bare at spørge, hvis der er nogen der har hjulpet dig med at tage beslutningen om at købe en Tesla. Ellers er anbefalingen Bjørns link.
Ok - tak. Kan se at jeg har været lige lovlig hurtig til at spørge igen, for spørgsmålet var allerede besvaret fra Bianco. Mange tak for hjælpen herinde. :)
Mht. køb af bilen, så vil jeg helst købe en ny, da jeg så også får tilbagekøbsgarantien...samtidig med at jeg jo får lov til at bestille den selv. Jeg vil blot være sikker på at jeg ikke pludselig hang på en fuldt afgiftsberettiget luksusbil hvis leverancen blev forsinket, eller jeg selv blev forhindret i at kunne betale af en elelr anden grund. Men de 15.000 kr er vidst mere end fair at have som "risiko".
Jeg overvejer måske at se den blive lavet i Californien når jeg skal der til i Oktober, men er lidt bekymret for om jeg så kan nå det inden afgiftsfritagelsen ophører. Såvidt jeg læser i bl.a. ing.dk, så bliver det mere end tkr. 20. ;)
Jeg kan også kun anbefale Bjørn fra Norge. Han har brugt ufattelig meget tid på at offentliggøre sin viden og erfaring om sin Tesla. Se mere her:
https://www.youtube.com/channel/UCG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A
Her er hans link så du spare 10.000 kr. på din nye bil:
"Fjernet af admin"
... er lidt bekymret for om jeg så kan nå det inden afgiftsfritagelsen ophører. Såvidt jeg læser i bl.a. ing.dk, så bliver det mere end tkr. 20. ;)
Nu er der jo nok flere ingeniører end politikere der skriver på ing.dk ;-)
Realpolitisk, så har elbilsafgiften formentlig nok symbolværdi til at politikeren ikke tør lade det gå helt galt.
Heinzzz: Hvis du er i eller omkring Freemont vil jeg helt klart anbefale du taget er smut omkring et fabriksbesøg, det er bestemt tiden værd. Eneste hage, er at du måske lige som mig kommer til at bruge flere hundrede $$ på gear efterfølgende ;-)
Husk at bestille tid i god tid, faktisk allerede nu hvis du ved hvornår du skal derover, deres rundture bliver hurtigt fyldt op.
/Martin
Heinzzz.
Tilbagekøbs garantien er betinget af, at du køber den på afbetaling ved en af Tesla's financierings samarbejds partnere.
De fleste her inde på forum mener, at du altid kan få mere for din brugte Tesla, end prisgarantien vil give dig.
Hvis du ikke selv har fundet tilbagekøbs garantien, kan jeg lige fortælle, at du er garanteret 50 % f den oprindelige pris for din standard Model S. Derudover er du garanteret 43 % af den pris du har givet for udstyrs pakker.
Kører du mere end 72.000 km i de 36 måneder, som skal gå, inden den skal tilbagekøbes, falder din garanti pris med 2 kr pr kilometer.
Det var en 70 D ikke sandt? Den koster som en S70 kun 580.900kr.
af dem får du 50 % tilbage, svarende til 290.450 kr.
Springet til 70 D koster 42.100 kr.
Af dem får du 43 % retur svarende til 18.103 kr.
Du får altså 308.553 kr tilbage af de oprindelige 584.350 kr.
Det får jeg til at være et garanteret tab på 275.797 kroner.
Og så er det uden tilvalg af nogen art. Hvilke du så også skal afskrive 43 % af.
Hvis du ikke selv har fundet ud af, hvor disse oplysninger kan findes, skal du bare starte med at konfigurere en Model S.
I pris blokken til højre klikker du på fanebladet LÅN.
Så klikker du på den blå tekst, garanteret. Der dukker tilbagekøbs betingelserne op.
Så finder du jo nok ud af, om den ordning er noget værd. ;-)