Loading...
dk

Calling P85D owners world-wide | Tesla Forum

KS
KS Aug 14 '15

Dear fellow P85D owner. 

As you might have heard from different forums around the world, the Tesla Model S - P85D doesn't currently perform as stated by Tesla. For one the acceleration times is about 1/2 a second slower than advertised, secondly the stated 700 hp is nowhere near what we have seen from dyno tests. Also the data from the vehicle itself shows a far to low power consumption to be able to support a 700 hk (515 kW) performance. 

With your help we will now start to collect performance data from P85D owners world-wide, to see if this is a problem beyond for the P85D owner in Denmark that originally started this case (14 persons). We believe it is a world-wide issue but we want to know for certain and open up a more global discussion and data collection.

We have been in contact with Tesla for several months on this issue to open up the dialog, however Tesla has so fare refused to reply to our complaint letter #1 and # 2.

For more information, please refer to:

http://www.teslaforum.dk/p85d/

If you would like to be a part of the world-wide data collection and complaint letter #3 to Tesla, please sign up on the site with your VIN number, name and e-mail address.

We would like to state here that we are all satisfied with our incredible vehicles in almost every aspect and we are full of admiration for Tesla Motors. We see yourself as true ambassadors of Model S and enjoy the attention and discussion that we have with like-minded and "not so like-minded" people that we meet along the way.

Nonetheless we are disappointed that Tesla Motors has clearly not been able to deliver to us what was promised and marketed with the introduction of the P85D.

Our goal is simply to get what we bought and paid for.

On behalf of the Danish fourteen P85D users

Br

Torben, Henrik and Ken.

lysmanden
lysmanden Aug 15 '15

Hvor er det rart at læse at der er andre der har performance problemer. Jeg gik og troede jeg var alene med mine oplevelser.

Torben_E
Torben_E Aug 15 '15

Der foregår en meget intens debat på TMC (US), Elbilfoum (NO) og TFF (D) som er foranlediget af vores "Calling P85D owners world-wide".

På det Amerikanske og det Norske forum er dette lille interesante klip blevet fundet frem.....

https://youtu.be/GiG6z_H2m4M

EM himselves 2.00 min into the interview.

Case closed in respect to power and performance. 691 hk and 0-100 kmh in 3.1 s.

Det har de godt nok ikke lovet andre steder og jeg tror han mener 0-60 mph in 3.1 s eller 0-100 km/t i 3.3 s.

Det vil jeg ikke hænge mig i.. det kan jo sære svært med tal... jeg vil bare føle jeg har fået det jeg har betalt for når vores Europæisk solgte P85D ér leveret 0-100 km/t på 3.3 s.

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 15 '15
Sithfury
Sithfury Aug 15 '15

Kort video af P90D med software 7.. Den virker frisk

https://instagram.com/p/5iZgJSPcwX/

Torben_E
Torben_E Aug 16 '15

Hvis nogle er i tvivl om hvad der stod på den danske bestillingside i januar (hvor jeg bestilte) og stadig i april...

Januar (tv)                                                             April (th)

Jeg henviser til de 700 hk ydeevne.

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 16 '15
Bianco
Bianco Aug 17 '15

Hvordan går det med målingerne? Begynder der at komme input fra den vide verden?

Torben_E
Torben_E Aug 17 '15

Jeg morer mig over denne kommentar fra det Norske tesla forum.. den starter med... Danskerne får nok så hård medfart på TMC...

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22994.90.html

Torben_E

Torben_E
Torben_E Aug 17 '15

Bianco...

Der er p.t. 27 som slutter op bag os (S, DK, NO, PL, CH, US, HK) og som er registrerede (ca P85D 10 fra gruppen)

Ambitionen er 50+ inden vi går videre.

Jeg vil gerne opfordre alle danske P85D ejere som ville støtte klagen til også at registrere sig.

Mht målinger er det lidt trægt pt. Jeg tror for få har Vbox etc.

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Aug 17 '15
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Aug 17 '15

Kan man ikke udleje (udlåne) den vbox til de andre?

Kiefer
Kiefer Aug 17 '15

Eller evt. arrangere et testarrangement på en lukket bane hvor man kan få testet en masse P85D biler?

/Martin

Torben_E
Torben_E Aug 17 '15

Hej Morten og andre...

Jo vi udlåner på livet løs til hinanden (på Sjælland) og mødes om aftenen og tager tider men har kun 3-4 i cirkulation.

Har selv lige bestil en her :

http://www.rd-crosskart.dk/crosskartdele/data-logger.aspx

men er ikke på lager og får først om 2-3 uger.

Torben_E

RobertJ
RobertJ Sep 22 '15

Jeg bliver sku lidt træt......

når mine kollegaer kommer rendende med udskrifter af dagens Ing.dk artikel om manglende performance og 'Tesla kan slet ikke holde hvad de lover' overskrift.

Så bliver jeg nødt til at forklare at min bil ihvertfald ikke har nogen problemer af den karakter. Det har stillet flere potentielle købere i tvivl. 

Er i flinke og se på hvad normen er i bilindustrien. En BMW M5lover du får 560hk, nej det leverer den ikke. Du får ca. 500-520hk ... på Baghjulene!

Vi kan da tage konkurrenten C63 AMG du får lovet 476hk.. og nej, det får man heller ikke når man laver et Dyno run. Du kan få 410-430hk.

At folk så køber Tuning efterfølgende står dem frit for. Det kan i da også gøre!

i føler jer snydt, bedraget og ført bag lyset. Ok..
Helt æ
rligt, god timing. Elon er i DK imorgen, ikke for at tale performance. Ringe i vandet venner.

Raymond
Raymond Sep 22 '15

Hej RobertJ, jeg er helt enig med dig!! men jeg forstår også P85D ejerne -resultatet er desværre bare, at de ødelægger mere end de gavner.

SuneH
SuneH Sep 22 '15

Historien ligger oven i købet dobbelt på Børsens forside lige nu

P85DK
P85DK Sep 22 '15
Citat fra RobertJ

Jeg bliver sku lidt træt......

når mine kollegaer kommer rendende med udskrifter af dagens Ing.dk artikel om manglende performance og 'Tesla kan slet ikke holde hvad de lover' overskrift.

Så bliver jeg nødt til at forklare at min bil ihvertfald ikke har nogen problemer af den karakter. Det har stillet flere potentielle købere i tvivl. 

Er i flinke og se på hvad normen er i bilindustrien. En BMW M5lover du får 560hk, nej det leverer den ikke. Du får ca. 500-520hk ... på Baghjulene!

Vi kan da tage konkurrenten C63 AMG du får lovet 476hk.. og nej, det får man heller ikke når man laver et Dyno run. Du kan få 410-430hk.

At folk så køber Tuning efterfølgende står dem frit for. Det kan i da også gøre!

i føler jer snydt, bedraget og ført bag lyset. Ok..
Helt æ
rligt, god timing. Elon er i DK imorgen, ikke for at tale performance. Ringe i vandet venner.

Hvis det bare var som de eksempler du fremhæver med BMW og MB, men det er det jo ikke, det er tættere på 200hk som mangler

Tesla siger at alle vores biler er uden fejl og leverer som produceret, så hvis du ikke har nogen problemer, så har du nøjagtig det samme som os. Det kan så godt være at du er i fornægtelse eller er ligeglad, fint.

Tesla har været vildledende i deres markedsføring og timingen med pressen og Elons besøg er da optimalt, så kan Politikerne henstille til at de følger dansk markedsføringslov og leverer hvad de sælger. Det er da i alles interesse.

Det er 100% Tesla der har redt sengen, og de har haft siden april til at indgå i en dialog og få løst problemet. De har så valgt strategien at ignorere at folk der har betalt 170.000 kr ekstra for noget de ikke har fået. Det er da om noget et tegn på at man føler sig hævet over alt - det er ren Peter Brixtofte.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 22 '15
lauz
lauz Sep 22 '15
Det er desværre ikke ren Brixtofte.

Nærmere ren konservativ kamikaze-kurs. Kan jeg ikke få hvad jeg vil have, så hellere rive alle andre med mig i faldet.

Jeres 0,2 sekunder er uendelige ligegyldig, hvis der ikke findes en løsning på afgiftsproblematikken. Saboteres den dialog - så er el-bils markedet i DK dødt.

Men så har I fået 'hævn'.. Well done. 'Normale' mennesker havde klaget til forbrugerombudsmanden og så brugt en evt. sejr til at ophæve købet med.
P85DK
P85DK Sep 22 '15

Hvis de 0,3s og 200hk var så ubetydelige, hvorfor tager Tesla så sig så godt betalt for det og hvorfor føler de trang til at vildlede kunderne?

Du kan ikke kæde dette sammen med afgiftsproblematikken ligegyldig hvor hårdt du prøver. Dette er almindeligt producentansvar.

Hookmaker
Hookmaker Sep 22 '15

@Lauz, der er ingen i vores gruppe der leder efter hævn, vi vil såmænd kun have det produkt vi er blevet lovet og har betalt for. 

Oreo100
Oreo100 Sep 22 '15

@Hookmaker, må man spørger hvad du præcist er blevet lovet? Gerne specifikt. Eller rettere hvad mangler du som ville gøre dig tilfreds? Er det 0.3s på netop din konfiguration? eller er det mere at du kunne måle 700hk på hjulene? 

Forummets indlæg er redigeret af Oreo100 Sep 22 '15
P85DK
P85DK Sep 22 '15

og i starten af september kom den her så på det amerikanske site, dog stadig ikke på det danske

Sider: 1 2 3 4 »