Loading...
dk

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I? | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Jan 10 '15

425 km typical lyder meget rigtigt, da det var under release 5.9. Da vi gik på ver. 6 faldt det til ca. 395 km typical. Range faldt fra 507 km til 489. Det er beregningsformlerne der blev ændret og ikke vores batterikapacitet der er faldet pludseligt på en nat. Har tidligere læst at range beregnes ifht. 210 w/km og typical til 170 w/km. Ved ikke om det stadig er gældende.

Claus8930
Claus8930 Jan 10 '15

Er der nogle der har erfaring med motorvejshastigheder omkring 140 -160 km/t. Kører tit fra Randers til Kbh. og håber at jeg kan komme min. fra Randers til Køge på fuldt batteri med den hastighed.

Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '15

he he i en P85D.. så skal der være en del medvind og tøre veje.. det er ikke muligt som det er nu.. men vil tro at du kan til sommer.. (ikke det er aktuelt for dig før det) ellers ville det være optimalt at starte fra randers med 250 km, lade 20 min. i middelfart og så stikke videre derfra.. Kajakaj? er det ikke omvendt?

Kiefer
Kiefer Jan 10 '15

Claus: Glem det, jeg kører tit fra Århus til Kbh og med 140-160/km/t kan det ikke lade sig gøre at køre hele turen.

Du er nød til at holde ind i Middelfart for at tanke op, hvis du skal holde en hel tur skal du køre mellem 105 og 115km/t så kan det godt lade sig gøre at tage hele turen uden stop. 

Du kommer lige så hurtigt frem med den lavere hastighed end at skulle holde 30-40 minutter i Middelfart og derefter i Køge for at kunne nå helt frem til bestemmelsesstedet. Husk på, en Tesla er ikke bygget til høje hastigheder over længere afstande.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '15

har lige ladet til 100% for at lade den sidde i laderen natten over.. den står den på 396 km ideal og 495 rated :) 

kajakaj
kajakaj Jan 10 '15

@Kristian: Du har selvfølgelig helt ret

Claus8930
Claus8930 Jan 10 '15

Hmmm tror hurtigt der kommer en P85D til salg! Det bliver jeg da hurtigt træt af. Tænk at have en bil med 700 HK og så skal ligge med 105 km/t på motorvejen. Det er mit temperament IKKE til!

Kiefer
Kiefer Jan 10 '15

Jeg får ca. 380km typical ved 100% opladning.

Jeg kørte en tur fra Suc i Middelfart til Suc hos Tesla i Kastrup i går aftes med Dagmar i bagenden af bilen hele vejen:

Og i dag kørte jeg så turen retur, denne gang havde jeg dog Egon imod mig.

Dog for at være sikker på at have strøm nok startede jeg ved Køge i stedet:

Begge ture er kørt med ca. 120-125km/t på fartpiloten, Det er rimelig tydeligt hvor meget vinden betyder for kørslen. 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 10 '15
MrCoffee
MrCoffee Jan 10 '15
Nej Claus det er lidt af et antiklimaks :) Kørte motorvej forleden og skal vende mig til ikke at ligge med 140 km/t som i "gamle" dage. Ellers var jeg ved ikke at kunne komme hjem fra lufthavnen. Ellers nørder jeg absolut ikke med forbrug, men griner hele vejen hver gang en stakkels "Brian" tror han kan følge med :) de mellem accelerationer er fantastiske...
Klaus1981
Klaus1981 Jan 10 '15

-men hvor mange w/km kan man forvente at bruge ved en fart på 140-160km/t? Jeg håber da stadig at bilen er anvendelig ved sådan en hastighed! (modtager min S85 til april)

/Klaus

MrCoffee
MrCoffee Jan 10 '15
Mit gæt 300-400
Kiefer
Kiefer Jan 10 '15

MrCoffee: Jeg tror ikke du kommer i nærheden af 400km med 140-160km/t. Det er nok nærmere omkring de 200-250km.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '15

:) du kan sagtesn køre 140-160 km/t i timen.. men det er en stærkt stigende kurve.. hvis du køre omkring 110 km/t kan du nok regne med 235 wh i snit.. 160 er nok tæt på de 300 wh.. det skal ikke være for den jævne top fart man skal købe denne bil.. det skal være fordi man kan lide luksus til sindsygt lave priser (drift) men der er ingen tvivl om jo større ydelse jo mindre rækkevidde.... 300 er jo cirka 3 km pr kwh - det er 210 km. i praksis.. såen cirka :)

Claus8930
Claus8930 Jan 10 '15

Hmmm det er jeg så slet ikke tilfreds med!

Er bange for det bliver et kort bekendtskab med Tesla :(

Nå men det må tiden jo vise.

Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '15

kan være, jeg var selv meget bange for rækkevidden inden jeg fik bilen.. men efter jeg har brugt den igennem december og indtil nu har jeg på intet tidspunkt oplevede at det var et problem.. jeg køre cirka 70-80.000 km. pr år.. men jeg er jo også en entusiast :) kan sige jeg faktisk ikke bruger de høje satser særlig meget.. faktisk kunne jeg meget let nøjes med en S85 :) er mere til range en til 0-100 på 4.2 sekunder :) og SUC :) #drivefree

DerHansi
DerHansi Jan 11 '15

Jeg har kørt fra Blekinge til Stevns, her i efteråret, med en næsten konstant fart på mellem 140-150 km/t. Det gav en total rækkevidde på 250 km

DerHansi
DerHansi Jan 11 '15

Jeg er iøvrigt på linie med Maho idet jeg er ret sikker på at typical range baserer sig på 200 w/km, hvilket desværre bekræfter mine anelser om batteriets degenerering. Det betyder jo omregnet at fuldt tanket batteri nu kun levner  ca 77 KW til kørslen. Det er imidlertid uden at range mode er slået til, så det vil jeg prøve inden jeg tanker fuldt op næste gang.

MrCoffee
MrCoffee Jan 11 '15
Kiefer, det var kw/time jeg mente :)
Forummets indlæg er redigeret af MrCoffee Jan 11 '15
Pedro
Pedro Jan 11 '15

@Claus8930: Du skal huske på at din medbragte energi svarer til ca. 9 liter benzin. Og da energibehovet stiger kvadratisk med vindmodstanden går det rigtigt hurtigt den forkerte vej med rækkevidden.

Så hvis du har købt bilen for at cruise i timevis med 150km/t+, så er det efter min mening den forkerte bil du har valgt.

Det ville da være rart ikke at behøve at supercharge når man skal mellem landsdelene, men det er nu engang vilkåret. I hvert fald indtil der kommer batterier med højere kapacitet.

Werge
Werge Jan 11 '15
Er det helt normalt for jer der dagligt køre langt at køre så meget for hurtigt ?
Her hvor jeg bor, må man køre 110, og når vi kommer syd for Køge, så kan vi nogen gange få lov til at ramme 130. Men jeg kunne aldrig finde på at køre 150-160 over en længere strækning i DK.
Sider: «« « ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... » »»