Loading...
dk

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I? | Tesla Forum

Raymond
Raymond Feb 11 '14

Helt enig med Carl, "hurtig" op på hastighed og derefter jævn hastighed samt udnyttelse terræn, hvis man skal køre mest økonomisk. Jeg har kørt 3.300 med 255wh/km, men jeg kører også til tider +140.

Niels
Niels Feb 12 '14

Seneste tur kørt var på 165 km (ude temp 4 grader og lidt små regn) - bilen var ladet op til blot 75% og ankom hjem med 36% igen. - kørte ikke decideret forsigtigt men fulgte bare de andre "langsomme biler"  normale køre stil. primært på landevejen med nogle enkelte sjove accelerationer fra fuldt stop. gennemsnit totalt var på 201 w/km - billede viser energi kurven over 50 km som på det tidspunkt var på 183 w/km.

Med ca. 200 w/km har man med at fuldt opladet batteri en rækkevide på 400 km - jeg syntes ikke jeg var "sparsommelig" - det lave forbrug skyldes et lang stræk med fart mellem 60-80 og mange stop/start pga. lyskryds og rundkørsler - gennemsnits fart var således ikke høj - sammenlagt tog det 3 timer at køre strækningen. til dagligt har jeg flere små ture og derfor et lidt højere forbrug per km.

KS
KS Feb 12 '14

@Niels,

Min seneste tur - Fredericia til Bjæverskov - stort set motorvej hele vejen og en konstant hastighed på 110 km/t: 217 wh/km i snit.

dennisogmia
dennisogmia Feb 24 '14

Jeg har samme erfaring som TSLA at det er bedre at give den noget at leve af under acceleration og så løft foden hurtigst muligt og hvis man koncentrere sig kan man med fordel slå fartpiloten fra, men over længere ture tror jeg det er en fordel med den slået til.

Vi kørte til Århus i weekenden på motorvej og ville prøve at se hvor langt den kan køre hvis man er i knibe og vi kørte længere end rated og uden at ligge bag nogen lastbiler, men bilen var selvfølgelig i range mode og sædevarme på 3 og
clima på 19 grader, det blev lidt koldt for fødderne til sidst, men da vi kom til Århus havde vi stadig 200 km tilbage og havde kørt 159,6 og var på et tidspunkt havde vi brugt 121 Wh/km over 10 km, brugte 26,4 på turen, har vedhæftet et foto af skærmen. PS. vores er en 60 kwh. :)

Forummets indlæg er redigeret af dennisogmia Feb 24 '14
Raymond
Raymond Feb 24 '14

@Dennis,

Ser godt ud, hvor hurtigt kørte I? Jeg er stadig på 255kWh/km efter 6.600 kilometer, jeg tror aldrig, jeg har været på en tur under 200kWh/km!.

Jeg lægger også mærke til 16/16A, har I dobbelt lader og hvor lader du?

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Feb 24 '14
Hookmaker
Hookmaker Feb 24 '14

Jeg bliver sgu lidt bekymret, når jeg kører motorvej feks. hjem til Jylland, så plejer al trafikken at flyde imod mig, også i egen vejside.

dennisogmia
dennisogmia Feb 25 '14

@Raymond
Desværre var 3G forbindelsen gået i baglås aftenen før, jeg har ellers VisibleTesla til at køre på en server derhjemme, problemet blev løs da vi kom til Århus med hjælp fra Tesla's support og 2 x reset af skærmen.

Jeg kiggede mere på forbrug end hastighed, men vi har ligget på mellem 90-100 og når det har gået op af bakke fik den lov til at gå ned til 80 km/t. -Vi blev overhalet af en gul bus i blommenslyst der kom fra afkørslen, da vi kom til Radinson hotellet hvor vi parkerede ved en offentlig stander, havde den samme bus netop sat passagererne af. -Som jeg forstår det er rated 88 km/t i fint vejr og ud af lige landevej så havde ikke forventet at vi ville kunne køre længere end rated, det var primært for at ha en ide om hvor langt man kan køre hvis man kommer i knibe.. :)

supergaard
supergaard Feb 25 '14

@Dennis, jeg har også læst det med at "rated" er med 89 km/t, ingen vind og solen i ryggen, men tror de har justeret lidt på det siden manualen blev skrevet, så rated nu er en anelse mere realistisk - er det ikke også det dit feltforsøg viser?

KS
KS Feb 25 '14
At køre som rated range angiver kan godt lade sig gøre. Men man skal køre overordentligt pænt. Lav hastighed - ala 85 km/t i snit, blæser på max 2 og på tørre veje. I Norge havde jeg en tur på 330 km og landede med 39 tilbage. Der var fyldt på til 376 km ved start og hastigheden var ca 90. Temp var 5 grader plus
supergaard
supergaard Feb 25 '14
Det første jeg gjorde var at skifte fra Rated til Typical i mit dash, den er da ellers alt for jubeloptimistisk :) Typical passer som regl ret godt med 100-110 og kan derfor bruges til noget.
muller
muller Feb 25 '14

Har lige været på Tåsinge igen i weekenden, og det lykkedes faktisk at holde et snit på 205Wh/km frem og tilbage med motorvejshastighed på 110 km/t. Men man skal være temmelig disciplineret og vænne sig til at vige frem for at overhale.

NOELON
NOELON Feb 26 '14

Ift. den fine økonomi som Dennis viser, skal man altså lige huske på at hans Tesla er en 60Kw model. Derfor er den altså også noget mere effektiv pga. lavee vægt. Men alligevel flot økonomi!

Raymond
Raymond Mar 16 '14

Jeg skulle lige teste, hvor langt man kan køre med 100km/timen, det er nok i nærheden af 440km.

Jeg tog fra Blåvand Huk til Esbjerg, herefter fra Esbjerg til Svendborg og sidst fra Svendborg til Herlev, i alt 400,2 kilometer og 40 tilbage på batteriet.Fast 100km/timen fuld AC(20 grader), ingen sædevarme.

Hookmaker
Hookmaker Mar 16 '14

Fedt - super info!

Skaarup
Skaarup Mar 16 '14

@Raymond, Er det med 100% ladet batteri fra start? Eller 90%?

Havde du overnatning på dine via-punkter, eller var det bare for at strække ben? Bare så man kunne få en ide om vampire-tab havde haft betydning.

Forummets indlæg er redigeret af Skaarup Mar 16 '14
Raymond
Raymond Mar 16 '14

100% opladning, tog afsted i formiddags kl. 10:45, 1/2 time stop i Esbjerg, 2 1/2 times stop i Svendborg, så ingen vampiretid. 18% tilbage på batteriet ifølge VisibleTesla, 40km på displayet.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Mar 16 '14
NOELON
NOELON Mar 16 '14

Meget flot Raymond! Du siger 100 Km i timen, var det med auto pilot hele vejen?

Raymond
Raymond Mar 16 '14

Nogle steder var der selvfølgelig hastighedsbegrænsninger under 100, men ellers Autopilot hele vejen.

NOELON
NOELON Mar 16 '14

Ok, naturligt. Kan du udfra din VisibleTesla se din gennemsnits hastighed? Jeg kan se at du ift. total antal km har brugt 245 wH pr. km. Så det er jo et stort spring ved at køre fornuftigt/ordentligt :-) 

Raymond
Raymond Mar 17 '14

VisibleTesla er ikke altid god til at registrere kørslen, nogle gange starter den efter en 1/2 times kørsel med at registrere, men turen fra Svendborg til Herlev er komplet, så den er hermed vedlagt.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Mar 17 '14
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»