Ah, jeg tror ikke de er nede på det kriminelle niveau endnu hvad mønster angår. Men man kan da godt få bilen til at være lidt livlig når det er meget vådt.
Men nu er der bestilt et sæt Michelin Alpin ved GP24, de var mere end 1500,- billigere for 4 stk. end daekonline.
/Martin
Er der nogen der ved hvor langt en Tesla 85 kan køre efter den er gået på 0 km.
det kunne være rart at vide
@kell6240: Jamen, her kan jeg måske være behjælpelig, eftersom jeg er en af dem, der har prøvet at køre tør i en model S, som beskrevet i min horrorhistorie andetsteds på sitet om vores vinterferie i Norge sidste år. Jeg holdt ved foden af Fageråsen og skulle køre 8-10 km op til toppen. Batterimåleren viste 4 km, og jeg havde ladet mig besnære af snak om, at der nok var 25-30 km ekstra at køre, når den viste 0. Det var der bare ikke, slet ikke når man skulle køre op ad et fjeld med 5-10 procents stigning, frostvejr og snestorm. Bilen sagde stop efter ca. 7 km, 2 km fra toppen. Så 0 skal nok tages ret alvorligt.
Jeg har også kørt 6 km under 0, og da var der brugt 76 KWh. DER er mindst 4 KWh tilbage så jeg tror den kunne have kørt yderligere ca 15 km - mindst.
Når jeg kører til limit, sørger jeg for at køre efter KWh måleren. Dette virker kun hvis man ved man starter på fuldt batteri. Jeg ved altså nu at min minimum kan suge 76 KWh, og jeg agter at prøve de sidste 4KWh af en dag ved at fræse rundt om en SuC indtil den går død..;-)
@Hookmaker: Det bliver en ret lille radius med det korte kabel der er på Suc, men du kan måske skubbe den derhen når den løber tør for strøm.
Heh, ellers er det bare at tage en god ven med der har et trækkabel, der kan trække bilen de sidste meter :-)
/Martin
Fra side 9.3 i instruktionsbogen:
~Aktiver bugseringstilstand
Model S skifter automatisk til parkeringsgear
(Park), når du åbner døren for at stige ud, også
selvom du satte bilen i frigear (Neutral), inden
du steg ud. For at holde Model S i Neutral (og
parkeringsbremsen deaktiveret) skal du
aktivere bugseringstilstanden:
1. Skift til parkeringsgear (P).
2. Tryk på bremsepedalen, og berør derefter
Controls > E-Brake & Power Off > Tow
Mode på bilens touchscreen.
Når bugseringstilstanden er aktiveret,
vises denne lysindikator i
instrumentpanelet på Model S
sammen med en meddelelse om, at Model S
kan rulle frit.
Så vidt jeg har forstået frarådes det kraftigt at køre den helt i bund. Men stadig interessant at vide hvad man har at gøre godt med. Dog vil jeg tro at det varierer præcis ligeså meget som en ICE bil, når benzinmåleren siger at man er løbet tør, da der jo gælder samme externe forhold, og internt er noget måle-usikkerhed i begge tilfælde.
Pjat, der er stadig en reserve tilbage på 5 KWh som ikke er tilgængelig, så det er ikke noget problem.
Forstår ikke hvorfor der er så meget "til overs" i 85 modellen.<br />
I min S60 kørte jeg den til charge now, og lige 1 km under det. Ladet den til 100% på Supercharger! og fik 57kW på. Så det er langt mindre til backup/sikkerhed på S60.
Hej T3S7A
Jeg kan se at du har en S60´er. Jeg har bestilt en S60 men hører fra Bjørn fra Norge at S60 er lidt langsom på SuC i fht S85. Kan du fortælle lidt om hvor længe den er om at charge eks. 100 km, 150 km og 200 km (fra 0 % ca og varmt batteri). Hvor meget kan du køre på en 100% opladning (wh/km)? Håber på gode svar der kan give ro ;-)
vh Søren
T3S7A: Jeg kan godt huske du skrev det, og jeg forstår det stadig ikke, jeg var nød til at køre ind forbi Middelfart samme aften...
/Martin