Typical på S85 er præcis 200w/km, jeg har testet det utallige gange og kommer til samme resultat hver gang. Registrer Typical og kør præcis 5 eller 10 kWh og du vil se at typical falder 25km henholdsvis 50km uanset SOC.
@sqlcph: der er en forbrugsgraf, som kan skifte mellem de seneste 10, 25 og 50 km. Ud fra det gennemsnit beregner Tesla en forventet rækkevidde som vises på skærmen. Det skal du så enten have på den store skærm, eller på en af de to valgfrie skærme i dashboard.
@Maho: uanset alle de forskellige opfattelser, så virker rangeberegneren på Tesla's hjemmeside ret fint. Den kan bare ikke tage højde for vind/regn/hældning og kørestil. Der er så utrolig mange faktorer der spiller ind; derfor de mange oplevelser...
T3S7A: Jeg kan godt huske du skrev det, og jeg forstår det stadig ikke, jeg var nød til at køre ind forbi Middelfart samme aften...
/Martin
Men den er god nok.
Skal siges at bilen var ladet 100% op. Kørte den over til SuC i Køge, og fik et lift tilbage til træffet. Hvor vi spiste aftensmad mm. Så den fik lov at lade helt op inden jeg kørte mod Randers.
Var ikke planen, at jeg skulle kører fra SuC Køge til SuC Randers uden stop i Middelfart, men det med at man ikke kunne kører af motorvejen lige inden Lillebæltsbroen pga vejarbejde, snød mig. Så jeg havde ikke kørt "helt mormor kørsel" fra Køge af til Middelfart. Men da jeg alligevel var på vej over broen, lavede jeg hurtig beregninger på, hvad jeg havde tilbage af km rækkevidde * 0.205 for at få det i kWh. Afstanden fra min position til SuC randers i km, delt op i kWh, så fik jeg hurtigt et kW/km forbrug jeg skulle holde mig under for at nå til Randers. Så var det jo bare at kører efter dette. Så fra Middelfart til Randers hed det ca med 95-100km/t.
Det er nok der hønen lå begravet, jeg kørte med 130-135 det meste af vejen fra Køge, hvor jeg havde ladet bilen 90%, kunne egentlig lige så godt have haft ladet den til 100% for vi stod jo alligevel bare og snakkede derude i temmelig lang tid :-)
Fra Middelfart hed den 135-140 resten af vejen hjem, der er ca. 110 km fra Middelfart til min bopæl, så det er bare at vælge, holde pause lidt længere eller køre det langsommere...
/Martin
Jeg må sige jeg er imponeret over den effektivitet Model S har, jeg har dog ikke kørt så langt i den endnu, :) til morgen fra randers til vejle, kørte et snit på 213 wh pr km.. og det er med kold start fra randers.. det koster altså en del med de koldstarter.. på jer der ikke har mere end 20-30 km på job må det have en virkelig stor betydning på jeres gennemsnit.. de sidste 50 havde jeg et snit på 184 wh.. det er i morgen trafik sydgående på E45 kan slet ikke forstå det kan lade sig gøre.. der var 2 grader det meste af vejen.. jeg er helt oppe og ringe over det.. fordi rækkevidden var virkelig et punkt jeg havde bekymringer over :) 
Ja, rækkevide er det mindste problem, specielt når nu vi har SuC med passende mellemrum i det meste af Europa.
Mine tal på 300 km er "sikre" dvs. tal du kan føle dig trygge ved altid holdder. Der vil være dage hvor man kan køre 400 og også 500 km - 300 km kan du dog altid i en 85 også selv om du køre som en taxa (bare du ikke køre som en vanvids bilist)
I en tråd som denne mener jeg man skal opgive "sikre" konservative tal - det nytter jo ikke noget at "lokke" nogen med at den kan køre 400 km, hvis læseren tror den altid kan det.
Hej Kristian
Tillykke med den nye vogn. Glæder mig til at se den i bybilledet. Så må jeg jo kigge misundeligt indtil min kommer i marts/april.
Imponerende lavt forbrug, kørte selv til Ålborg her til morgen med et snit på 285wh/km, var nød til at køre ind og lade 10KW i Randers, ellers ville der ikke have været til turen hjem.
Det skal dog lige siges at det var med opladning til 85% opladning i dag, hvor jeg startede på 322km typical. Men det ville ikke have været nok til en tur/retur til Ålborg på samlet 220km.
Så at du kan køre Randers - Vejle med et snit på 213wh/km i morgentrafikken er rimelig godt gået!
/Martin
:) som sagt så fulgte jeg mere eller mindre morgen trafikken.. randers vejle på en time er faktisk normalen og det var ikke anderledes i dag.. gav den ekstra gas hjem.. 250 km kørt med fremvisnings km dernede.. der fik den meget gas. og havde 105 km i tanken da jeg kom hjem.. i morgen har jeg en landevejs tur.. den glæder jeg mig til at se snittet for.. :)
Turen fra Hamborg til grænsen: snit på lige under 290 wh/km (så høj hastighed det var muligt). Fra grænsen til Fredericia: 305 wh/km. Forskel: 24 rammer sodavand og lidt guf i trunken. - selvom hastigheden var væsentligt lavere end i Tyskland. Alt har betydning.
Kørte fra SuC Køge til SuC Middelfart her i går nat med et snit på 323wh/km, men så tog turen heller ikke meget mere end ca 1:15 at køre de 170km. Startede turen med 322 Typical og havde 34km typical tilbage i "tanken" da jeg nåede frem. Samlet forbrug var 55,2kWh.
20 minutters opladning gav 30KW og efter 25 minutter var der kommet 35KW tilbage til bilen, og jeg kunne køre de sidste 107km hjem.
/Martin
:) min tur i da, 97% på batteriet, var hurtig til at få pløkkerne børstet, så jeg kom lidt for tidligt ud i en mega varm bil (forsøgte at varme batteriet op) tænkte at de sidste 3% betyder nok ikke så meget.. det skulle jeg senere fortryde lidt :) turen gik fra randers, over viborg, til struer, bøvlingbjerg, ramme, thyborøn.. da jeg holdte i thyborøn havde jeg 156 typical tilbage :/ jeg bor i randers, så der var er jo 138 km hjem.. så brugte lidt tid til at finde lade standere på vejen.. (der er en gratis clever i skive vidste i det) nå men turen hjemover gik så fint, der var lidt medvind.. men den tæller jo meget ned.. mit gennemsnit på vej hjem kom til at ligge på 179 Wh/km.. det er sådan set ret godt.. 361 km efter start holdte jeg på SC randers med beskeden Charge now.. så skal jeg love for at den sparker til den.. 120 KW så der gik ikke mange minutter inden den var på 50% :) helt god distance på en dag med 0 grader.. og en mild vind fra vest :)