Loading...
dk

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I? | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Dec 11 '14

:) nej det har du ret i.. men det er jo fra sag til sag, og enkelt personer der bestemmer deres salgspris.. min kommer ikke til salg.. fordi det er den bedste bil i verden.. så det er slet ikke et emne hvad de bliver solgt for nu.. det er først om 5 år når jeg skal have en ny inden der skal diskuteres afgift forlængelse igen :) og der er den betalt til 0 :)

120281
120281 Dec 11 '14
@maho den er fra 11 mdr. 2013.
Kristian70k
Kristian70k Dec 11 '14

tror vi skal passe lige på at sammenligne nedskrivninger på en normal bil med den på en elbil.. der er jo slet ikke det slid.. jeg tror faktisk at den er meget mere værd om 2-3 år. men ja det må tiden jo vise.. 

Hookmaker
Hookmaker Dec 11 '14

Når du kører mellem SuC'er gælder det om at nå frem med lavest antal km tilbage, så får man mest strøm fra starten. Under en langtur mellem 2-4 SuC'er lærer man ret hurtigt bilens kørselsmønster og strømforbrug at kende (det kan ikke sammenlignes med daglig kørsel af flere grunde), og så timer man turen til næste SuC mens man drikker kaffen i bilen. Erfaringer fra 4.500 km Englandstur i sommer...;-) Hvis der er 250 km eller mere mellem SuC, så regn med 45 min pr. ladning, og endnu mere hvis der er 150 km tilbage på tanken.

Kristian70k
Kristian70k Dec 12 '14
Rækkevidde test :) kørte til og fra Vejle.. Først til ;) bilen holdte parkeretuden ladning .. Gennemsnit derned 249 hjem her kl 15.00 men god fart på mange accelerationer .. Vildt overrasket over forbruget.. På de sidste 50 km havde jeg 223 wh pr km?? Det fatter jeg ikke kan lade sig gøre.. Mega veje og dårligt føre.. Altså det er mega positivt ;)
Forummets indlæg er redigeret af Kristian70k Dec 12 '14
T3S7A
T3S7A Dec 12 '14

Evt medvind hjem? 

Når først bilen ( kabinen og batterierne ) er blevet driftvarme, så falder forbruget. 

Du kan se hvornår batterierne er driftvarme, eller i hvert fald, så varme at de kan modtage mere end 60kW, når den gule linie som er under 0 linie forsvinder. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Dec 12 '14
Kristian70k
Kristian70k Dec 12 '14
Ikke vind, flagene hang dødt ned.. Alexander havde ikke sparket til endnu
jkaspersen
jkaspersen Dec 12 '14

@hookmaker... P85+    well det er nok et mindreværds komplex....lille tissemand = stor bil?...  har også en Pointiac 5,7L GTA transam... igen lille tissemand= stor bil...  well ved det faktisk ikke.... men glæder mig til sommer på små snoede veje.......  den ekstra "vejhandeling" her i vintermånedene kan man jo ikke rigtig udnytte når man kører ligeud på en motorvej....  eller kører  stang-kørsel i københavn....

mvh

/lille mig :)

Forummets indlæg er redigeret af jkaspersen Dec 12 '14
Kristian70k
Kristian70k Dec 17 '14
Medvind hjem ? ;) samlet 235 kWh pr km tur retur men 207 hjem (p85 19" frisk kørestil)
Hookmaker
Hookmaker Dec 17 '14

...Frisk kørestil? Det må da være fynbofriskt, herovere på djævleøen er frisk kørestil noget hvor en del af kurven ihvertfald ofte ligger over 400 Wh....;-) 

kajakaj
kajakaj Dec 17 '14

@Hookmaker: Fynbofriskt? Kristian er fra Randers

T3S7A
T3S7A Dec 17 '14

HAHA.. :-)  

Hookmaker, Frisk kørsel på Køgebugt motorvej om morgen??. Så kan godt forstå hvis Københavner er nødtil at give gas rundt i svinget, det er jo en af de få steder hvor de kan trykke pedalen lidt ned. :-)  

Hookmaker
Hookmaker Dec 17 '14
Nu er der altså kun en 3-4 teslaer på Køgebugtmotorvejen om morgenen, de har slet ikke råd til bilen nede sydpå. Næh heroppe i nordbyen er der mange og der bliver kørt friskt til. Ud af en rundkørsel kommer man let over 400 wh på kurven, så deeet.....;-)
Maho
Maho Dec 17 '14
Det er jeg sådan set enig i efter en uges erfaring. Bil meget mere sulten end det Kristian beskrever. MEN min kørsel er også Sjællands frisk :-) og mange koldstarter. Er sikker på at Kristian kører mange km med varmt batteri og konstant hastighed, så det er nok humlen :-)
Kristian70k
Kristian70k Dec 17 '14

he he ja ja godt ord igen, men så frisk som den nu kan være når der er andre end mig på motorvejen.. Maho, det er distancen der giver det lave snit.. hvis der er stop start stop start så er der er ret stort forbrug for at få drift varme i batteriet :) 4300 km nu og stadig forundret over hvor effektiv den er :)

kajakaj
kajakaj Dec 17 '14

Ruteplanlægningsprogram med Suc og andre ladesteder. Interessant at lege lidt med valgmulighederne - skift fra 19" til 21" hjul giver merforbrug på 5,7%. Ændring af vægt betyder ikke meget for forbrug, hvorimod hastighed naturligvis har meget stor indflydelse. Ændring af ude-. og indetemperatur giver også merforbrug hvis der er forskel mellem disse.

https://www.evtripplanner.com

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 17 '14
Raymond
Raymond Dec 17 '14

Husk, det betyder en hel del, hvis man kan planlægge opladningen, så den lige er slut før man skal køre om morgenen. Jeg lader til 70% fra kl. 24:00 og igen til 90% fra kl. 06:00 samt varmer bilen op 15 min. før jeg skal af sted - med Visible Tesla, så er batteriet og kabinen varmt , når jeg skal ud af døren og forbruget er hæderligt med det samme.

KS
KS Dec 17 '14

Billede siger vist mere end ord..

1351 wh/km på samme strækning i dag.

Forummets indlæg er redigeret af KS Dec 17 '14
kajakaj
kajakaj Dec 17 '14
Voldsomt forbrug - er du landet igen?
Kiefer
Kiefer Dec 17 '14

Havde en tur i dag fra Tinning til Nykøbing Mors og retur, første gang jeg skulle køre ca. 240km uden en eneste kilometer motorvej. Sikke da en forskel! Små veje hvor det på det tidspunkt jeg kørte på i dag  ikke var nemt at komme op over 85km/t.

Dagens samlede forbrug var 213wh/km. Jeg havde efter, jeg havde kørt de ca. 240km stadig lige godt 115km typical range tilbage i bilen. Nu forstår jeg langt bedre jer sjællændere der kan køre både 400 og næsten 500km på en opladning, i rammer jo aldrig en motorvej med over 80km/t ;-)

Havde ellers ladet bilen op til 100% (som i mit tilfælde betyder 377km typical) da jeg var bange for at jeg skulle køre så langt og ikke havde nok KW i bilen til turen, men det var jo baseret ud fra erfaring med 130km/t på motorvejen. Det er jo noget helt andet at køre langtur på landevejene.

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»