Loading...
dk

Venstre arbejder på at der skal registreringsafgift på el-biler ved omregistrerering | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Aug 20 '15

Kan I ikke bruge Anders Berners undersøgelse blandt 50 Teslaejere:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/er-tesla-ejere-idealister-eller-nogle-rige-svin/5599095

Er dette ikke det samme som diskuteres på anden parallel tråd?
 

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 21 '15

Men der er ikke kun et spørgsmål om registrerings afgift og moms.

For hvad med Grøn ejer afgift og indtjening fra salg af benzin og diesel?

Men kan argumentere at der kommer noget retur strøm, men det er vidst meget få procent der hverken benytter SuC, har solceller, eller lign.

For en pendler bliver det hurtigt 30.000 ekstra staten taber om året...

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Aug 21 '15

Jeg tror at hun har skrevet forkert. Der skulle nu nok stå ved indregistrering og ikke omregistrering. 

Mwn
Mwn Aug 21 '15

Jeg hører nok også mest til Kategori 1, og er faktisk tilfældigvis den person der citeres i starten af Berners artikel. 

 

Jeg tror politikerne undervurderer hvor mange der strækker sig langt økonomisk for at få en Tesla fordi det er en praktisk el-bil. Jeg er selv en af dem i min verden er en bil til 700.000 kr komplet vanvittigt, men det var eneste mulighed for at få en el-bil som kunne dække alle behov.

 

Havde den været uden for økonomisk rækkevidde så havde jeg bare beholdt min gamle slæde da jeg ikke vil give flere penge til "forbrænder-industrien".

KimT
KimT Aug 21 '15
Citat fra MartinPedersen

Men der er ikke kun et spørgsmål om registrerings afgift og moms.

For hvad med Grøn ejer afgift og indtjening fra salg af benzin og diesel?

Men kan argumentere at der kommer noget retur strøm, men det er vidst meget få procent der hverken benytter SuC, har solceller, eller lign.

For en pendler bliver det hurtigt 30.000 ekstra staten taber om året...

Nu er det jo sådan at hvis der er noget der er brandbeskattet så er det el ! Over 70% af prisen på 1kWh ryger direkte i statskassen. Det er knap så meget på benzin/diesel

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 21 '15

Jep, men som jeg skriver, så er det regnestykke kun brugbart hvis folk ikke lader op via solceller, SuC osv osv.

T3S7A
T3S7A Aug 21 '15

Martin: Det kan godt være SuC er gratis for Tesla ejer, men det betyder jo ikke at strømmen er gratis for Tesla. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Aug 21 '15
MartinPedersen
MartinPedersen Aug 21 '15

Nej, men de betaler ikke alle de afgifter vi gør.

henrik_dk
henrik_dk Aug 21 '15

Jeg er ikke i nogen af de to kategorier.

 

Har kun valgt P85D pga. performance, design, ingen afgifter og så er det en af de eneste biler, som min kone også kan lide ;-).

 

Havde P85D ikke opfyldt ovenstående, så havde jeg aldrig valgt en el bil. Men en benzin bil i samme prisklasse (mellem 900k og 1.2 mil) og den var blevet flexleaset.

P85DK
P85DK Aug 21 '15

@henrik_dk - jeg er i samme kategori. Har kigget på Tesla siden Roadsteren, men aldrig bidt til bolle før de kom med P85D. Der bestilte jeg tilgengæld med det samme.

andersh
andersh Aug 21 '15

Overvejelsen stod mellem en Golf GTE eller en S70. Så det er ikke fordi staten havde fået meget mere i afgifter, hvis jeg havde valgt Golfen. Derimod havde jeg uden tvivl forurenet mere både ift. CO2, men også æstetisk med en meget kedelig bil.

BlackPanther
BlackPanther Aug 21 '15


@Anderh
Den nye regering er desværre ikke så CO2 og miljø venlige som de ellers gav udtryk for i valgkampen :-(
Så det argument er de nok ligeglade med.....

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Aug 21 '15
Hilbert
Hilbert Aug 21 '15

Må jeg springe tilbage til emnets overskrift.
P.g.a. Venstres ideer om afgifter på elbiler efter 1/1 16 er vi nogle som mener, at den påtænkte DEMONSTRATION på Christiansborg Slotsplads er mere aktuel/vigtig end nogensinde (se Events).
Der er mange ideer/ytringer her på forum, men handlingen mangler (kun få har tilmeldt sig demonstrationen her og på FB). FDEL overvejer derfor at aflyse arrangementet – og det vil være meget ærgerligt.

MON MANGE ER LIGEGLADE, FORDI DE HAR ”DERES PÅ DET TØRRE” (allerede er elbilejere) – ELLER HAR VI BLIND TILLID TIL, AT POLITIKERNE NOK SKAL FORLÆNGE AFGIFTSFRITAGELSEN?

Meld jer nu til – for søren - på:

http://teslaforum.dk/event/lad-os-g%C3%B8re-vores-politkere-opm%C3%A6rksom-p%C3%A5-elbilerne

RobertJ
RobertJ Aug 21 '15

Tror umiddelbart at venstre er i mindretal. Men det kommer an på DF og om de går sammen med K og de røde.

Ser ikke en demonstration som en positiv tilgang til problematikken. Men så igen er jeg ikke rebelsk anlagt. (Kommer Ikke)

- R 

Sider: « 1 2 3