http:///...ftfritagelse-elbiler
Se det er da positivt. Vi må håbe at K trods alt stadig har lidt indflydelse på regeringens politik. Det var K som sidste gang reddede alle boligejerne fra at skulle betale forsyningssikkerhedsafgift på brænde og præpiller osv. eller hvad det nu var de kaldte det :-)
"Så vil der blive skabt ro på området, så der stadig bliver investeret i elbiler. Det vil være til gavn for hele vores energipolitik, hvis vi får flere elbiler i Danmark, siger Brian Mikkelsen og understreger:
- Og så skal de selvfølgelig skattemæssigt ligestilles med andre biler, når vi har fået løbet markedet i gang."
Som jeg læser ovennævnte citat fra Konservatives Brian Mikkelsen, så er det Konservatives mål at forlænge den midlertidige afgiftsfritagelse.....og når markedet så er løbet godt i gang skal el-biler skattemæssigt ligestilles med andre biler.
Så dybest set vil de blot skubbe "aflivningen" af el-bils markedet 2 år længere.
jeg kan ikke se hvordan det skulle skabe ro og derved lyst til at der investeres yderligere i udbygning af elbiler i DK herunder flere ladestationer.
@Bianco i princippet ja, men det er jo umuligt helt at afgøre..
Hvad skal registreringsafgiten for en Ferrari som i sin levetid bliver kørt 25k km (Vel ret standard for en ferrari reelt), Kontra en VW UP, som bliver brugt til at pendle imellem Odense og KBH hver dag?
Væk med den registreringsafgift, de har den ikke i resten af hele EU har de?
Jeg har skrevet til Thomas Danielsen fra Venstre for at få uddybet citatet: "Det er ikke almindelige borgere, der køber de biler"
Er det fordi vi er bekymrede for jordens klima og betragter det som indlysende at transport skal udnytte vedvarende energi i så høj grad som muligt?
Eller er det fordi vi har en økonomi der tillader os at købe en bil der koster en del mere end gennemsnittet?
+ 1 !!
http:///...-der-koeber-el-biler
det lugter lidt af at de kun vil straffe Tesla
Det er godt nok sørgeligt at høre en "borgerlig/liberal" politiker udtale sig sådan.
Han siger vel lidt, at de bedre stillede, der har råd til at købe en ordentligt el-bil, ikke er egnede til fordele (hermed underforstået, at de selvfølgelig skal betale en masse af deres topskattekroner i yderligere skatter og afgifter!!!). Derimod er det kun i orden, hvis det er SOSU'en og LO familien der tøffer rundt i en el-bil. Og hvorfor? Tja, det er der vel flere stemmer i, tænker jeg.
Jeg kan forstå "ordentlige" argumenter. Som at man bare ikke vælger at prioritere det. Men at sige man "ikke kan finde pengene" og antyde, at Tesla ejere hellere skal købe en BMW og betale 300K yderligere til statskassen. Det er godt nok ynkeligt.
Sjovt nok. Den samme der siger, at det ikke er almindelige borgere, der køber Tesla'er, siger også at det jo er et spørgsmål om hvor langt man kan køre i en elbil på en opladning. Ja, hallo hr. miljø ordfører, det er jo netop derfor, at så mange køber en Tesla. Absolut fordi, de kan køre langt på en optankning. Og kan lades op rimeligt hurtigt.
Så det produkt han ved skal bruges, det er der. Og det produkt bliver solgt. Se det er det der virker for at fremme el bilismen.
Jeg føler mig nu ikke sær, fordi jeg har bestilt en Tesla. (Det er jeg af andre årsager.)
Jeg synes godt nok det er endnu mere trist, at venstre viser sig som et parti der har lige så meget forståelse for folk i landsbyerne som Enhedslisten har. Venstre hr åbenbart fået den holdning at os på landet, der har lidt længere til arbejdet end beboerne inde i indre Købehavn åbenbart ikke skal have mulighed for at have en el-bil.
Det er godt nok sørgelig læsning og viser vel bare hvor meget Venstre har sat sig ind i tingene. For at citere en Tesla medarbejder ved SuC ved Hamborg: "Det eneste man ser i de danske og norske Teslaer er jo småbørnsfamilier. Sådan er det bestemt ikke i Tyskland"!
endelig er der kommet en elbil som netop kan bruges som familiebil, og så er det også galt. Det er altså en ommer Venstre!
Desto vigtigere er det at vi børnefamilier møder op på Christiansborg Slotsplads den 12.9...!!!
/Martin
Desværre fylder el biler mindre i den danske bil verden end Konservative gør på borgen, så søde små bjæf, men ...
Godt indslag på DR om de konservative og elbiler, de viste udelukkende de små biler og ikke noget med rige Tesla ejere. Selvfølgelig står der en dulle fra Venstre og larmer op omkring de fiktive 450 mill...
Brian M fra Koservative så ud til at være begejstret for en Zoe :-)
/Martin
P85DK: Men Alternativet, SF og LA er jo enige med Konservative på dette punkt, så helt alene står de jo ikke.
/Martin