Nu er jeg lidt ny her på forum - så ved faktisk ikke om denne information allerede er (helt eller delvist) tilgængelig/indsamlet - eller om det faktisk er muligt:
Men blot en tanke: Det ville da være fedt hvis det var muligt at samle info ind for alle nuværende tesla ejere på dette fora, om hvilken bil man alternativt ville have købt/beholdt hvis det ikke var fordi vi havde købt en Tesla. Jeg har nemlig en ide' om at dette fora faktisk dækker ret godt over næsten hele den danske "tesla flåde"... Og så sidenhen sende regnestykket til vores regering med info om SAMLET afgift/moms for nuværende salg af Tesla'er vs. afgifter/moms for alternativet...
Jeg tænker måske en liste/regneark med (for)navn og by samt afgifter for hhv. den tesla som hver enkelt har købt samt en beregning/vurdering for alternativet - og måske i kombination med bruger-type "alm. dansker vs. eliten" - Men det vil jo nok desværre kræve en hel del arbejde at lave et sådan regnestykke.
Jeg fornemmer nemlig at staten faktisk har fået MERE ind i afgifter/moms i forhold til at der ikke var solgt nogle Tesla'er... og ikke som nogle påstår en manglende halv milliard skattekroner.
Er der lavet et sådan regnestykke allerede - eller noget der bare ligener...?