teslaforum.dk/supercharge - When Tesla’s warranty doesn’t cover a malfunction battery
teslaforum.dk/supercharge - When Tesla’s warranty doesn’t cover a malfunction battery
Rune: Har du kontaktet FDM?
Kunne godt forestille mig deres jurister ville tage en sådan sag?
/Martin
Det lyder som en oplagt sag. Men jeg er jo heller ikke budget-ansvarlig i Tesla. Objektivt set er der noget galt med din oplader/dit batteri. Det tjener bestemt ikke til Tesla's fordel, at de blot ignorerer dine henvendelser. Oprigtigt så tror jeg, at Elon Musk uden bøvl ville have accepteret din reklamation og byttet bilen, men siden han startede firmaet, er der blevet længere mellem hans tanker og det, der udøves i Teslas Customer Relation Management (CRM). Nu sidder der en række jura- og økonomi-drenge med deres regneark og kører firmaet, og Elon kommer ikke i nærheden af CRM.
Jeg håber virkelig, at dit opråb kan nå lidt længere, og give dig en S60'er der fungerer efter specs.
Et lille tip: I 2004 købte jeg en Porsche Cayenne. Efter nogle måneder markerede den fejl på generatoren, og ved henvendelse til Michael Lassen Automobiler fik jeg at vide, at det kunne de ikke gøre noget ved lige pt. Der skulle først samles mere data ind. Dét var jeg nu ikke tilfreds med, og da Michael Lassen efter flere forgæves efterfølgende henvendelser ikke var til at få i tale, skrev jeg et brev Att. Direktionen i Porsche i ... (jeg har glemt, om det var i Leipzig eller Stuttgart) og forklarede mine problemer - selvfølgelig med kopi til Michael Lassen i Danmark. - Der gik ikke mange sekunder før jeg blev ringet op af Michael Lassen og med det vuns fik skiftet min generator.
Jeg tror også bare man skal huske på, at det er en amerikansk bil med den samlekvalitet de nu engang er kendt for derovre. Det kan godt være de er benovede "over there" man vi er nok bare vant til noget bedre her i Europa, med den standard tyskerne har sat i premium segmentet.
Jeg tror som andre heller ikke man får meget ud af at skrive til Elon længere, biksen er ved at være så stor nu, at der er længere mellem ledelsen og deres kundeservice.
/Martin
FDM kunne være en mulighed, er dog ikke medlem så ved ikke om de vil tage sagen op.
bilklage.dk har jeg kontakt med men der er 5-6 måneders ventetid. Men selvom jeg vinder så er der noget grundlægge forkert i Teslas håndtering af sagen.
Jeg forstår ikke hvorfor Tesla vil ødelægge deres gode forretning, ligesom P85D (p85d.teslaforum.dk) der ikke overholder 0 til 100 specs, det kommer bare til at bide Tesla i halen, Det er jo kun step 1 som er udført.
Jeg vil meget gerne have at Tesla og elbiler genneralt får succes men det skal være under ordentlige forhold og det er jo ikke fordi vi ikke er glade for bilerne, de skal bare kunne udfører det vi blev lovet og hvis der er en fejl skal det fixes, og det skal vi stå sammen om at fortælle Tesla da deres garanti og product specifikationer har fået alzheimer's.
@rms
Det er ikke kun dig der har problemer:
Bjørn Nyland (Bjørn's Tesla Videos) på Facebook har lagt følgende ud:
A bit disappointing supercharging speed.
85 kWh:
+100 km takes 10 minutes
+200 km takes 20 minutes
70 kWh:
+100 km takes 12 minutes
+200 km takes 32 minutes
https://www.facebook.com/BjornsTesla
Måske du skulle tage dig en lille snak med ham. Tesla citerer bjørn mange gange og måske de er mere villig til at gøre noget ved det hvis bjørn også klager.... ;-)