Loading...
dk

Import af brugt S60 | Tesla Forum

Junior
Junior Aug 31 '15

Jeg har en kammerat, som har fundet en fin S60 fra februar 2014 i Tyskland (Den har kørt + 6000 km)

Hvis vi drøner til Tyskland og henter den, er det så ikke kun nummerpladegebyr på 12-1400 kr. det vil koste ham, at få den indregistreret herhjemme? Og man skulle vel mene, at vi kan køre direkte fra Tyskland og til nogle af de steder i det sønderjyske, hvor du kan komme med en importeret bil, betale afgift og få nummerplader nærmest med det samme?

Har vi overset noget eller er det virkelig så enkelt?

SuneH
SuneH Aug 31 '15

Jo, hvis den både er over 6 mdr gammel og har kørt mere end 6000 km, er det kun nummerpladegebyret han skal betale.

Hvordan det i praksis foregår i Sønderjylland, det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Junior
Junior Aug 31 '15

Mente jeg nok Sune :-)

Nu var Sønderjylland bare et eksempel men jeg mener helt bestemt, at der findes steder, hvor man kan få bilen toldsynet og betale afgiften med det samme, steder som er godkendt af SKAT.

Hookmaker
Hookmaker Aug 31 '15

Det kender jeg ikke noget til, men du kan bestille et par plader på nettet som inkl. forsikring og som holder en 3 dage, dem må du godt køre med i DK, så længe du kører lige hjem og til SKAT bagefter, eller direkte til SKAT. 

T3S7A
T3S7A Aug 31 '15

Kan ikke bruge DK prøve plader i Tyskland, hellere ikke til ved køb eller køre lige hjem. De kan kun bruges den anden vej, hvis man skal have en bil fra DK til Tyskland. 

Junior
Junior Aug 31 '15

Fedt, takker :-) Så triller vi sgu nok ned i min TMS og henter den snarest mulig.

priess
priess Aug 31 '15
Hvad koster sådan en i Tyskland?
Junior
Junior Aug 31 '15

En halv million :-) Men godt fyldt op med udstyr.

Hookmaker
Hookmaker Aug 31 '15
Kitora. Sælger tyskere deres biler med plader på til udlændinge? Det troede jeg ikke, da forsikringen følger pladerne?
T3S7A
T3S7A Aug 31 '15

Man kan købe 4 dages Tyske prøveplader. Dem kan man kører den hjem på. 

Hookmaker
Hookmaker Aug 31 '15

Ja, som skrevet foroven...;-)