Loading...
dk

Hjælp - skal, skal ikke :) | Tesla Forum

Sithfury
Sithfury Sep 2 '15

Jeg kan ikke finde tråden, men det har været fremme før.

Som sagt alle D modeller 70D, 85D, P85D bliver leveret på Michelin Pilot Sport 3 Sommerdæk

Alle ikke D modeller bliver leveret på Helårsdæk.

Det er i hvert fald sådan det har været indtil videre. Om man kan få gjort noget specielt i vinterhalvåret, ved jeg ikke.

Nommensen
Nommensen Sep 2 '15
Det har du fuldstændig ret i - grunden til forskellen er at D modellerne har en højere hastighed og kræver dæk der matcher.

Så vidt jeg ved kan man ikke uden ekstra betaling få vinterdæk på istedet for dem som der er standard
griffel
griffel Sep 2 '15

Jeg har bestilt ekstra vinterhjul, og der fik jeg at vide, at så blev de andre hjul med sommerdæk (og ikke helårsdæk). Får min leveret i november, så jeg regner da med at vinderdækkene sidder på ved afhentning.

Ap
Ap Sep 2 '15
Griffel jeg bestilte også ekstra vinterhjul og fik leveret med vinter dæk på i december og sommer sutter opbevaret hos Tesla.
PeterE
PeterE Sep 3 '15

Nåh, det er for sent at afbestillet vinterhjulene. Jeg må i tænkeboks igen.

DeaconWP
DeaconWP Sep 3 '15

Peter: Se her hvad Auto skadestuen har skrevet andet steds:

Sæsonopbevaring af hjul koster DKK 395/sæson.

Det er da billigere end de 750, du skriver Tesla tager.

Og de vil nok godt af- og genmontere uoriginale fælge.

Har du ikke bestilt Tsline fælgene i fælles købet? De er flotte og i en god kvalitet. Jeg regnede med at du bare monterede de originale dæk på dem, og solgte de originale vinterhjul? og selv købte nye vinterdæk? eller bare solgte de sprit nye fælge tomme?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 3 '15
BlackPanther
BlackPanther Sep 3 '15
Citat fra PeterE

....Flere herinde efterspørger vinterhjul, og hvis jeg sælger dem til kostpris - dvs de 18000 - så kunne jeg smide vinterdæk ......

Jeg tror ikke du skal forvente at der er nogen der vil betale 18000 for standard fælge m. dæk.

PeterE
PeterE Sep 3 '15

Deacon, det er også planen - men nej, jeg var ikke med i fælleskøbet desværre. Jeg vil ikke brænde inde med et sæt vinterhjul, og Tesla vil ikke have dem. Jeg sælger dem til kostpris, og ellers må jeg beholde dem.

BlackPanther, tjah den mening har du da lov til at have. Jeg vil nu forsøge alligevel.

DeaconWP
DeaconWP Sep 3 '15

Jeg synes Mugle lyder til at være meget fornuftig, så hvis han ikke inden da har fundet en anden løsning, end at købe nye originale, så kan det da være, at han vil hjælpe dig af med dem til den rigtige pris.

Lav du bare en salgs annonce med dem nu, og skriv levering er når du får dem.

Kiefer
Kiefer Sep 3 '15

Prisen på 18.000 er vel egentlig en fair pris. Hvis man tager i betragtning at fælgende er helt nyt og dækkene aldrig brugt.

Jeg har set priser på omkring 10.000 for et sæt brugte 19" standardfælge, og hvis man så skal have nye dæk på disse ender man jo også hurtigt på en 7-8.000 for et sæt oveni.

/Martin

PeterE
PeterE Sep 3 '15

I har ret, jeg tror ikke at de bliver så svære at sælge. 18k er ikke en høj pris, selvom man sagtens kan få nogle billigere vinterhjul, og sådan er det jo bare :)

DeaconWP
DeaconWP Sep 3 '15

Ja. Billigere = ringere = problemer = ) Tesla vil helst ikke skifte dem/ genmontere dem ved service osv. Så originalt = genialt.

Og hvem vil ikke lige så gerne hjælpe en forum ven, når det ikke koster ekstra, og endda vil være hurtigere levering.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 3 '15
PeterE
PeterE Nov 10 '15

Og ind imellem løser problemer sig selv, og så ikke altid. Nu har jeg fx stadigvæk betalt for de vinterhjul som jeg ikke kunne vælge fra igen - de kan bare ikke leveres...sur? Nej da, lidt forundret måske - og overvejer at sætte vinterdæk på selv, men hvis de så vupti dukker op, så har jeg to sæt vinterhjul.

Sider: « 1 2