Loading...
dk

Skal logoet på fronten af bilen snart skiftes...? | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 18 '14

Hej.

Stødte lige på denne artikel på version2.dk: http://www.version2.dk/...ndheds-gadgets-56335

"

Angiveligt skulle Apples Adrian Perica, der er chef for fusioner og erhvervsopkøb, have været i tæt dialog med manden bag elbilsfirmaet Elon Musk om at designe systemer ombord på bilerne, så Apples iOS-styresystem ikke kun er at finde på en iPhone eller en iPad, men også i de systemer, som styre musikken, navigationen og lignende på biler.

"

Jeg ved ikke helt om jeg synes det er fedt eller ufedt, fedt fordi Apple laver nogle rigtig lækre produkter med et genialt brugerinterface og måske vil kunne give adgang til app-store fra bilen. Ufedt fordi Apples produkter trods alt er nogen af de mest lukkede systemer der findes på markedet og vil måske ødelægge andre fine tillægssystemer som teslams og deslignende.

Hvad mener i?

/Martin

FrederikC
FrederikC Feb 18 '14

Jeg tror ikke at det er det Elon Musk ønsker, tror ikke at tanken er at det skal sælges på nuværende tidspunkt. Måske et samarbejde/integration kunne være på vej.

Kiefer
Kiefer Feb 18 '14

Jeg tror alle amerikanske virksomheder er til salg, Elon har jo før solgt de virksomheder han har startet op. Det er nok lige så meget et spørgsmål om at finde den rette køber der kan føre virksomheden videre med de tanker og ideer Elon har omkring bilfirmaet.

Jeg tror dog også det er mere nærliggende at Apple måske træder ind i ejerkredsen på samme måde som Daimler og Toyota har gjort det, for på den måde at kunne skabe nogle synergieffekter så Tesla får IOS på skærmen og Apple kommer ind på markedet for bilprodukter.

Det er vist allerede Apple folk der har designet Teslabutikkerne, så han (Elon) kender nok allerede en del fra Apple.

Hvis jeg skal gætte, så tror jeg Apple i øjeblikket kigger i rigtig mange retninger for at se hvor de kan udvide deres forretning. Medierne har jo været i selvsving over først fjernsyn, så ure og nu medicinalindustrien og bilindustrien, der vil nok komme flere af den type histoer om Apple...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 18 '14
NOELON
NOELON Apr 2 '14

Interessant interview med Elon Musk om Tesla, Space X og hans motivation

http:///...s-industrial-empire/