Øeeh Hookmaker, Hvor er det lige de allerede opstillede SC' er er, Nord for Kbh ? - altså som der IKKE opstilles yderligere af ??
Seriøst, det er sgu da til grin at Kbh. skal nøjes med den installation på Kirstinehøj, særlig når man ser Århus SC, oven i købet med et utilbørligt tilbud om fitness mens der lades :-) -adrr
@DerHansi, Yderligere end 0 er vel også et tal?....Jeg tror ikke på flere SuC i og omkring Kbh. udelukkende ud fra det faktum at Tesla nu tilsyneladende (iht. TMC) er begyndt at stramme op på "langtursformålet". MEN ork jeg ville da ønske der kom 18 og gerne 4 i Lyngby.
Jeg skal ikke på nogen måde moralisere omkring hvem der hænger på SuC'er eller ej, men alene holde mig til dækningsgraden af SuC'er i DK set i forhold til for eksempel benzintanke.
Der er 2.33 millioner fossilbrændselsbiler i DK og lige under 2000 tankstationer (bemandede såvel som ubemandede) - det giver i runde tal 1.165 biler per tankstation.
Med 1.531 Teslaer i DK og 8 SuC'er svarer dækningsgraden til 191 Tesla'er per SuC, eller hele 6 x bedre dækning.
Naturligvis er der cirka 1 ton gode argumenter for hvorfor denne sammenligning er fjollet, uduelig og måske direkte misvisende, men ser vi på hovedargumentet for SuC'er, antallet og deres fordeling i DK, mangler vi måske en enkelt eller gerne to op ad vestkysten, men ellers er det nu overraskende positivt at vi er så godt dækket ind i DK, når man kigger på det antal Tesla'er der er solgt herhjemme.
PS: Ligesom i Århus kan man også "bodybuilde" på SuC'en ved Rade i Tyskland - der har de nemlig lagt SuC lige op ad en Burger King, så det kræver jo en næsten umenneskelig karakterstyrke og en ikke ubetydelig madpakke, hvis man skal undgå at ende inde ved bestillingsdisken.
Personligt skal jeg ikke bruge SuC'er i NSJ, jeg har jo mit fine røde stik derhjemme lige om lidt. Men jeg undrer mig, og når bekendte kommer fra Sverige ned over Helsingborg-Helsingør, så kan de ikke lade op imellem Falkenberg og København. Jaja, de kan da køre ud på Amager, og det giver meget lille mening.
Tænkt eksempel? Næh, en svensker fra Falkenberg som skal til Louisiana og tilbage igen - han kunne få det svært hvis han vil sejle herover og tilbage igen. Det handler ikke om daglig opladning :) Og ja, der er et hul SuC landkortet og de 150 km som burde være imellem SuC'erne holder kun hvis Helsingør eller lign kommer på kortet.