Loading...
dk

CHAdeMO lade adaptere | Tesla Forum

KS
KS Sep 17 '15

Jeg har i går været en tur på Kirstinehøj - og inspireret af Bjørn har jeg købt 3 og bestilt og betalt for yderligere 4 CHAdeMO adaptere, og jeg har således 7 stk CHAdeMO adaptere.

Efter at have hørt om flere ladeoplevelser - især i Frankrig, Italien og Spanien, kunne en CHAdeMO adapter medbragt have sparet flere en god mængde tid på ladning. I stedet for at vi alle går ud og investerer i en adapter, som kun sjældent bruges, har jeg derfor anskaffet disse, som så kan lejes for et beskedent beløb hos mig. Prisen ikke helt fastlagt endnu, men det bliver beskedent. Der lægges et depositum på 3.000 for lån af adapteren, og bliver du glad for den - så kan du beholde den uden at få depositum retur.

Prisen hos Tesla er kr. 3.400

Forestiller mig at der vil blive et afhentningspunkt på Sjælland og et i Jylland, hvor man henter og afleverer adapterne.

Hvad syntes i om idéen?

BoHolden
BoHolden Sep 17 '15

@Ken + super initiativ....

PerF
PerF Sep 17 '15

Lyder godt, dog bliver der nok rift om dem i sommerperioden!

Forummets indlæg er redigeret af PerF Sep 17 '15
Genild
Genild Sep 17 '15

Hej Ken

Det lyder som en super idé og havde jeg haft adresse et af de to steder, havde jeg uden bagtanker gerne tilbudt at have et par liggende, så folk kunne samle dem op.

Det er lidt ligesom en livsforsikring, man håber ikke at få brug for den, men skønt hvis man kunne leje en i stedet at vi alle skal købe os fattige i urimeligt dyre mellemledninger.

Mvh Lars, Odense

SQLCPH
SQLCPH Sep 17 '15
Super ide Ken. Jeg synes ideen er god fordi vi med sikkerhed ikke har brug for adaptoren mere end er par gg om året. Har faktisk selv igår bestilt 1 stk CHAdeMO som jeg ville låne ud til Teslaforum. Har ikke selv behov for den nemlig.
NOELON
NOELON Sep 17 '15

Ken, Super ide. Dele økonomi er kommet for at blive! Jeg vil gerne dele/leje/bruge den ene til min tur til Paris d. 27. September.

Maho
Maho Sep 17 '15
Det er sgu det man kalder overskud Ken, wow!!! Er der egentlig et godt link til steder i udlandet hvor man kan benytte disse.... Og hvor hurtigt er det nu man så kan lade?
DeaconWP
DeaconWP Sep 17 '15

Jeg lægger gerne fasciliteter til det jyske lager, hvis Rødkærsbro lige midt i Jylland er et godt sted.<br />
Med chademo kan man optage op til 44 kW (rettet fra 55). Så op til 4 gange enkeltlader.
Links: se under tips og tricks. Links til hverdagen.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 17 '15
Maho
Maho Sep 17 '15
Ok tak :-). Gør det en forskel hvis man har dobbelt lader?
fmm1000
fmm1000 Sep 17 '15
Så vidt jeg har forstået lader du ikke hurtigere på Chademo med dobbeltladere.
gw
gw Sep 17 '15
Lader indbygget i bilen er for ac til dc. Chademo er ligesom supercharging dc til dc. Så nej det betyder ikke noget
Maho
Maho Sep 17 '15
Tjek :-)
Grasberg
Grasberg Sep 17 '15

Suoer initiativ Ken. Nu har jeg lige været på en dejlig tur i Alsace, hvor en Tesla vækker opsigt i de små landsbyer. Dér klarede jeg mig med mormor-ladning hos vinbionden, jeg boede hos, men det havde været rart at have muligheden for at lade lidt hurtigt - f.eks. hos Cora i Colmar. Så jeg er med næste år, hvor jeg helt sikkert skal til Alsace igen.

toego
toego Sep 18 '15

Hej Ken

Det ideelle sted i må være Shell i Rødekro med SuperCharger - tæt på motorvejen til Europa via Jylland. Tror du man kan få en aftale med dem ang. udlevering ? Tak for et godt initiativ.

The_Stig
The_Stig Sep 18 '15
Citat fra KenSeitzberg

Jeg har i går været en tur på Kirstinehøj - og inspireret af Bjørn har jeg købt 3 og bestilt og betalt for yderligere 4 CHAdeMO adaptere, og jeg har således 7 stk CHAdeMO adaptere.

Efter at have hørt om flere ladeoplevelser - især i Frankrig, Italien og Spanien, kunne en CHAdeMO adapter medbragt have sparet flere en god mængde tid på ladning. I stedet for at vi alle går ud og investerer i en adapter, som kun sjældent bruges, har jeg derfor anskaffet disse, som så kan lejes for et beskedent beløb hos mig. Prisen ikke helt fastlagt endnu, men det bliver beskedent. Der lægges et depositum på 3.000 for lån af adapteren, og bliver du glad for den - så kan du beholde den uden at få depositum retur.

Prisen hos Tesla er kr. 3.400

Forestiller mig at der vil blive et afhentningspunkt på Sjælland og et i Jylland, hvor man henter og afleverer adapterne.

Hvad syntes i om idéen?

Det er en meget flot gestus at tænke på os new comere - og en ædel tanke med "social deling"  af lademuligheder, frem for alle skal punge ud til en dims der måske kun skal bruge på ferieture.
+ 1 herfra...
BlackPanther
BlackPanther Sep 19 '15

også +1   :-)

Bluecoffee
Bluecoffee Sep 19 '15

Rigtig god ide.

keh
keh Sep 19 '15

Til en tur til Sydfrankrig vil jeg da meget gerne leje en adapter fra 29/9 til 27/10. Pickup på Sjælland eller evt. Rødekro.

DeaconWP
DeaconWP Nov 6 '15

Jeg bumper lige tråden her, da der er en (fmm1000) der efterlyser en Chademo adaptor.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 6 '15
fmm1000
fmm1000 Nov 14 '15
Jeg har i dag testet en Chademoadapter ved Føtex i Randers. Bilen havde 70 pct strøm da vi startede.
Bilen ladede med 230 km i timen. Det synes jeg er ret godt :-).
Sider: 1 2 3 »