Loading...
dk

Tesla S på danske plader til 450.000 | Tesla Forum

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 23 '15

Ser dette ikke lidt for godt ud, til at det kan være sandt?

Model S (godt nok fra december 13) til 450.000kr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85-7prs/2623985

Genild
Genild Sep 23 '15

Hmmm, det kan være svært at sige, men det undrer mig da at dette køretøj alene er dyrere end samtlige andre køretøjer han har til salg.

Det er nok også en lettere overdrivelse at proklamere forhandleren som velbevandret i luxusbilsegmentet, dette vurderet ud fra hans vognpark.

Alt kan jo naturligvis være nok så reelt, det aner jeg ikke, men jeg er da glad for at jeg ikke lige er på jagt efter en sølvfarvet Tesla S med plads til mange børn. 

Hank
Hank Sep 23 '15

Bilen har været trafikskadet, og er ikke godkendt hos Tesla efter reparation, og den kan ikke godkendes hos Tesla i Danmark.

Den er således undtaget fra SC, oplyser sælger.

Mvh Henrik

T3S7A
T3S7A Sep 23 '15

Det er en USA bil. Står der jo også. Så Supercharger passer ikke. Dvs INGEN supercharger. Der er INGEN garanti eller noget som helst på bilen. Tesla i hele EU rør den ikke, hellere ikke selv om du vil betale. 

Kiefer
Kiefer Sep 23 '15

Hvordan søren ender sådan en bil i Danmark. det er da det man kan kalde en rimelig pæn tåbelig idé at indføre, når man tænker på der er kommet told og moms oven på den også.

Der er sikkert en der har fundet et godt tilbud på ebay.com hvor man kan finde dem til under 200.000 for en tidligere skadet udgave, og så tænkt den køber jeg da for det er "#€%& billigt ;-)

Er ladestikket i en US model ikke et type1 kabel, så det hedder 3,7KW opladning?

/Martin

T3S7A
T3S7A Sep 23 '15

Det er ikke Type 1. Ved ikke hvad det hedder. Men Supercharger er i hvertfald umuligt i EU med det. Der følger nok en USA lader med, så man kan lade på alm. 220v 16A. 

Det har helt sikkert været en skadet bil i USA. Så er der nogle Litauer der køber dem billigt hjem, og skruer dem sammen - så det ligner en bil igen. Så er der nogen som tror man kan spinde guld på det. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 23 '15
Kiefer
Kiefer Sep 23 '15

Men er mormoropladningskablet fra en US tesla ikke blot 110V?

/Martin

T3S7A
T3S7A Sep 23 '15

Normalt er det, men ved at til eks en Leaf i US kan man få en "hurtig" lader på 220V. 

Så mon ikke det er med her. Men de bruger vidst ikke 3 faser system som vi gør, så rødt cee er nok ikke med. Uanset, skal man nok lige overveje det en ekstra gang. 

Men mon ikke det nok skal lykkes sælger at sælge den til en som ikke lige tænker over alle de negative ting, men blot har fokus på prisen. 

DeaconWP
DeaconWP Sep 23 '15

Jo, og så er det bare: "stakkels køber"

Kiefer
Kiefer Sep 24 '15

Og problemet opstår så når denne uheldige køber går i medierne med en historie om at han er blevet snydt af Tesla der ikke vil servicere eller sælge ham dele til hans bil, det er sikkert lige noget for nationen på eb.dk...

Noget helt andet er, Tesla er jo sådan set forpligtet til af EU lovgivningen at sælge delen til et uafhængigt værksted. Så i princippet burde man kunne købe alle ladedelene og få den ombygget, men når man ved hvad Tesla tager for en ekstra lader er det nok en operation til 100.000,- og så er det bedre bare at købe den S85'er der er til salg for 550.000 på bilbasen ;-)

/Martin

Sithfury
Sithfury Sep 24 '15

Ikke røre, kan du så lad vær!

Tesla og Elon har været ude at advare mod at importere biler imellem regioner, da de ikke har samme ladeudstyr, 3g forbindelse, Navigation, sikkerhedsgodkendelser mv. 

Så det er et uendeligt risky køb det der. Noget at det jeg vægte højest ved min bil, er de 8 års garanti på Drive Unit og Batteri, og den har du ikke her.

RobertJ
RobertJ Sep 24 '15

US modellerne kan vidst lade med 80A, så det jo bare et få mastesikringen opgraderet!
Det koster kun 50.000!

FrederikC
FrederikC Sep 24 '15

450.000 kr er en alt for høj pris taget i betragtning af hvor meget man går glip af.

Kiefer
Kiefer Sep 24 '15

RobertJ: Der har du vel så ikke lagt prisen for nyt kabel og el-installation, det er de færreste hustande der har meget over 10mm2 ind i huset. Bare prisen for hpfi relæet du skal jo bruge et 125A relæ.

Jeg tror den samlede løsning kommer et godt stykke over de 50K :-)

/Martin

RobertJ
RobertJ Sep 24 '15

Det var bare et hurtigt overslag ! :)

FY FY, ikke røre US biler!