Loading...
dk

Brugt Model S til salg | Tesla Forum

Leth
Leth Jul 21 '14

Jeg skal da lige love for at der er penge at spare ved at købe en brugt (næsten ny) De har mange P85´ere i Norge.

P85+ som har kørt 1000km -  fuldt udstyret efter omregning: 765.000,- DKR

Hvad koster det at importere dem? Der er jo ingen registreringsafgift. Skal man kun tillægge indregistreringen? (nummerplade)

Pedro
Pedro Jul 21 '14

Leth > Umiddelbart er det billigere at købe en ny P85+ med serviceaftale, sort lak, sort interiør og ellers alt i udstyr samt 5 års service fra ny hos Tesla Norge, så skal man selvfølgeligt vente lidt.

Husk nordmændende ikke betaler moms ved køb af elbil. Derudover lader den på 1 fase, dette gør det ikke lettere.

Du skal betale moms hvis du henter en Tesla til DK fra NO.

Leth
Leth Jul 21 '14
Citat fra Pedro

Leth > Umiddelbart er det billigere at købe en ny P85+ med serviceaftale, sort lak, sort interiør og ellers alt i udstyr samt 5 års service fra ny hos Tesla Norge, så skal man selvfølgeligt vente lidt.

Husk nordmændende ikke betaler moms ved køb af elbil. Derudover lader den på 1 fase, dette gør det ikke lettere.

Du skal betale moms hvis du henter en Tesla til DK fra NO.

Du har da fuldstændig ret. Det er slet ikke nogen fidus :) 

Kiefer
Kiefer Jul 21 '14

Du skal betale 10% told + 25% moms ved import fra Norge, så der forsvandt den fidus.

Før prisstigninger i oktober kunne der have været mange penge at spare ved at hente den i Norge da prisen i Norge var regnet ud efter en helt skæv USD/NOK kurs.

/Martin

Kiefer
Kiefer Jul 21 '14

Pedro: er bilens lader i selve bilen ikke den samme, det er vel "bare" den blå adapter som er 32A en fase de bruger, i stedet for vores røde på 16A 3 faser?

/Martin

brianmassesson
brianmassesson Jul 21 '14
Jo det tror jeg altså er det samme. Har lige set en video med Bjørn hvor han lader på 3 faser og 32A, han fik åbenbart sat fluebenet.
Videoen er fra den 16.7.14
120281
120281 Jul 22 '14

Ja kan godt se Norge ikke er løsningen så. Må vente og se om der ikke snart kommer nogen billigere i EU, så er der ikke moms eller told jeg skal tænke på.

Forskellen er blot for lille nu: 700k for min konfig. 640k for en brugt - som så mangler panorama.

Det er jo udbud og efterspørgsel, så tror ikke nordmændene kan tjene penge på det mere. For efterspørgselen er faldende. USA markedet er stagnerende så det er Kina der skal trække læsset dette Q og resten af året.

Kiefer
Kiefer Jul 22 '14

Men det vil jo kræve at salget i EU stiger så der komme flere brugte til salg, det tror jeg indtil videre har lange udsigter.

Hvor læser du at faldet og efterspørgslen er faldende/stagnerende?

Og forøvrigt, en historie i et sansk media om at Tesla vil øge produktionen med 25%: http://energiwatch.dk/...e6886882.ece?ref=epn

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 22 '14
Hookmaker
Hookmaker Jul 22 '14
@120281: Der er solgt ca. 1500, 500 og 300 i hhv. Holland, Tyskland og schweitz + et mindre antal i div. Europæiske lande syd for dk fra januar til og med maj 2014. Det betyder at det indtil videre er en entusiast bil, og der kommer ingen eller kun få til salg indtil videre. Det vil holde priserne et godt stykke tid fremover tror jeg. Og nordmændene er stadig så vilde på at springe køen over, at der stadig tjenes fede penge, det samme vil ske for model x i Norge - der er mange der har bestilt den bare for at sælge med det samme...;-)
Kiefer
Kiefer Jul 22 '14

@120281: Ellers gå efter en af demobilerne, der er en anden her på forum der fik et afslag på 40K på en af dem.

@Hookmaker: Har du lagt mærke til på det norske X forum hvor mange der har købt Signature X OG en almindelig X, det er ikke så få.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jul 23 '14
@kiefer, yes og der er jo intet at tabe, tværtimod!
120281
120281 Jul 23 '14

Jeg har også hørt fra en kollega at i hans omgangskreds var der allerede 3 solgte Model X i DK. Ved godt der er solgt flere - forventede bare ikke folk i DK gik og ventede på en SUV 4x4. Har mailet Tesla DK og spurgt om man kan se den ? For det sagde de 3 der havde købt at de havde set og kørt den i DK.

Kan være der har været prøvetur for de tidligere reservationer - nogen der kan be- eller afkræfte dette her ?

@Kiefter: Mht. salget har jeg det kun fra aktieforum hvor der skrives om stagnerende efterspørgelse i USA og Norge er nedadgående. At de udvidere produktionen er jo en no brainer når de skal til at producere to bil typer - så det tal kan vi ikke udlæse så meget af.

Det spændende pt. er vel om Musk kan få Panasonic til at ligge 1 mia til en fabrik og han så selv finde 2-4 mia til resten - så operation Model III kan blive en virkelighed. Jeg kan bare ikke bruge en bil der er 20% mindre end Model S da jeg pt. har 2 små børn. Dog ville jeg gerne se Model X i virkeligheden, da jeg syntes Model S var federe da jeg så den, end på billeder.

NOELON
NOELON Jul 23 '14

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at der har været prøvekørsel af X i DK. Jeg var inviteret til præsentationen, der foregik hos SpaceX i Los Angeles og der fik jeg anledning til at prøve den. Men har intet hørt om at den har været i DK. Mere oplagt ville også være i Norge, hvis det endelig skulle være.

Personlig synes jeg ikke den ser nær så godt ud som S, men for mange sikkert mere praktisk.

Kiefer
Kiefer Jul 23 '14

De tre der har sagt de har prøvekørt den i DK har fortalt en god røver ;-)

Der har ikke været nogen X model til visning i Europa, der var snak om at de måske ville have taget en med til Geneve motorshow, men det skete desværre bare ikke, ved at der var rejst flere nordmænd derned sidst som blev lidt skuffede. 

TSLA: Jeg går ud fra at det er den hvide du har vist frem et par gange i Los Angeles du har set?

@120281: Jo der er "nogen" i DK der har bestilt en Model X uden at have prøvekørt bilen, undertegnedes hustru er en af dem :-)

/Martin

NOELON
NOELON Jul 24 '14

@Kiefer, Der var flere X'ere, men jeg mener de var sølvfarvede. Der var den på scenen, som Elon præsenterede og som er på Video. Men så var der et par stykker bagved, som man fik prøveture i på SpaceX areal og hvor man kunne prøve falconvings dørene og ind-og udstigning i praksis. Turen var ikke så lang, men alligevel fik man et godt indtryk af bilen - ihverfald godt nok til at bestille en umiddelbart efter turen.

Kiefer
Kiefer Jul 24 '14

TSLA: Vil det sige at du også har bestilt?

/Martin

NOELON
NOELON Jul 24 '14

Ja, det gjorde jeg i LA ved eventen.

Kiefer
Kiefer Jul 24 '14

Spændende, bestilte du signature, eller?

Har du evt, hørt noget om hvor mange i DK der har bestilt indtil nu, mit indtryk er at det ikke er ret mange.

/Martin

NOELON
NOELON Jul 25 '14

Jeg bestilte Signature. Mener ikke man kunne andet dengang. Jeg tror heller ikke der er så mange i DK. Men der er rigtig mange i US, faktisk flere end da de tog mod forudbestillinger til S, og en hel del i Norge. Men der ligger det jo også mere lige for pga. vejr og landskab.

120281
120281 Jul 29 '14
Hvad er det nu der er galt hvis man køber en Tesla fra USA ? Var det noget med faserne ? Mere fordi jeg har fundet en i Tyskland men eneste negativ er den er fra us og ikke har panorama soltag. Ellers er den perfekt.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »