Loading...
dk

Brugt Model S til salg | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jul 29 '14

Hvis du er heldig er den en af de første hvor Tesla hjalp med at bygge dem om til EU brug, ellers vil det være op ad bagge med et helt andet stiktype end de Type2 stik vi bruger herhjemme. Og sikkert også 3-fase delen som de heller ikke har i US hvor de jo bruger 110/220V ved op til 80A.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jul 29 '14
Og måske skal den endvidere typegodkendes ved indførsel.
Raymond
Raymond Aug 7 '14

Hvem var det, der var utilfreds med sin Tesla?

Måske er der nogen, som kan gøre en god handel.

http://www.autocom.dk/consumer/bid.do?zz=1&aid=248567&eid=10773759

Kiefer
Kiefer Aug 7 '14

Ja alt andet lige er det hurtigt at sælge sin bil efter blot 1-2 måneders ejerskab. Er der ikke lidt risikabelt at forsøge at sælge bilen via en auktion, med mindre man selvfølgelig har sat en meget høj mindstepris og kun gør det for at se hvad bilen er værd ;-)

Jeg ville da næsten tro at Tesla DK ville kunne være behjælpelig med at sælge bilen videre,  en autoforhandler vil jo stadig gerne tjene en 15-20& når han sælger bilen videre så han byder nok ikke meget højere op.

/Martin

120281
120281 Aug 7 '14

Ja nok det der er sket. Kunne den handles til denne pris var jeg klar. Men han har nok sat 600-650 som mindstepris.

120281
120281 Aug 7 '14

Men allerede 24 bud. Men ser ud til den mangler luft for at leve op til mine krav:

~~Anskaffelsespris på ekstraudstyr: DKK 62.500 

• ABS-bremser
• Alarm
• Antispin
• Elektronisk Stabilitetsprogram
• Startspærre
• Bagsæderullesele midten
• 6 airbags
• 3 nakkestøtter bagsæde
• Sportssæder
 • Træinteriør
• Læderrat
• Splitbagsæde
• Midterarmlæn foran
• Lændestøtte
• Sæder Dellæder
• Højde- og dybdejustérbart rat
• Servostyring
• El-spejle
 • Varme i spejle
• Varme i sæder
• El-indstillelige sæder
• Fartpilot
• Kørecomputer
• GPS-navigation
• Bak-sensor (PDC)
• Termostatstyret aircondition (klima-anlæg)
 • Radio med MP3-afspiller
• Fabriksmonteret soltag
• Fjernbetjent centrallås
• El-sideruder både foran og bagved
• Xenonlys
• Tågelygter
• Lygtevasker
• Tonede ruder

Tech-pakke, panoramatag....

Kiefer
Kiefer Aug 7 '14

Og så har han/hun skjult de sidste cifre i stelnummeret, men ikke nummerpladen ;-)

/Martin

120281
120281 Aug 7 '14
Mener nu det er autonom der gør det og ikke brugeren.
120281
120281 Aug 7 '14
Flot iPad. Autocom :-)
FrederikC
FrederikC Aug 7 '14

Nu kender jeg ikke sælger, men han/hun må have en god grund (måske personlig) til at sælge den, og jeg tror at det bliver med et pænt værdi/kantstenstab for forhandlerne kender ik bilen og ej heller den rigtige pris. Privat eller Tesla havde nok været en bedre løsning.

btw hedder min am29333, så den er jo nærmest fra samme dag.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Aug 7 '14
Bjarni
Bjarni Aug 7 '14

Hvis man slår den op, så er den indregistreret 17-06-2014.

Kiefer
Kiefer Aug 7 '14

Der står der medfølger servicebog, hvor ligger den henne, synes ikke jeg har set sådan en i bilen?

/Martin

FrederikC
FrederikC Aug 7 '14

Lol tror ik autocom er lavet til tesla.

der står også træ interior, det ser da ud til at være piano Black.

Min er fra 16/6.

Kiefer
Kiefer Aug 7 '14

Hmm, ja man venter 4-5 måneder på at få bilen og derefter sætter man den til salg efter 1,5 måned på et site hvor budene ikke bliver ret høje da der skal tillægges avance til køber efterfølgende når han skal sælge den videre. Jeg vil formode at der må ligge en eller anden skæbne bag som gør at man er nød til at sælge.

/Martin

120281
120281 Aug 7 '14
Kan i se om den har luftaffjedring ? Ved ikke om man kan vælge det på autocom. Skrev til Larsen om det var hans, men ikke fået svar. Hvis den ikke har luft ville den vel ca. Koste 680k for ny. I USA mener jeg de regner 1 dollar pr km i afskrivninger. Dvs. Her ca. 35-40k. Så hans mindstepris tror jeg ligger i 625-650 området. Men tjekker hvad den ender i imorgen.
Mest fordi jeg går og venter på en men budget siger max 500k. Men det regner jeg med måske at får en 2013 for i 2015. Men tak for linket, 1 time efter havde en ven sendt mit autocom link - han vil lokke mig i fordærv :-)
Kiefer
Kiefer Aug 7 '14

@120281 Der er ikke Larsens, hans er hvis og han bord ikke i Østjylland, men syd for Ålborg.

/Martin

120281
120281 Aug 7 '14
Så godt der stod Østjylland og hans profil noget andet. Men kunne være det var en "københavner" der havde valgt Østjylland. Gad bare godt at have mere info på bilen. Den er budt i 550k så en forhandler mener han kan sælge den for minimum 600k. Eller sådan nogen som Laver leasing kunne tage den ind til en kunde og levere asap. Billigste s85 i eu jeg har set står til ca. 640k, og det er uden panorama.
BGone1
BGone1 Aug 8 '14

Hej.

Kan man ikke importere en direkte fra USA.

Der er prisen ca. 150-200k lavere end i DK, såvidt jeg lige kan se.

Er der noget der hindre denne ide? Ulemper ved US model?

Har andre tænkt på det samme?

Hilsen BG

Kiefer
Kiefer Aug 8 '14

Bgone: Told 12% + moms 25%, så forsvandt besparelsen....

/Martin

muller
muller Aug 8 '14

@BGone1: Alle former for import er diskuteret temmelig meget allerede, prøv at søg på "import" i forummet.

Køb bilen i DK og betal dansk moms. Tesla har gjort sig umage for at have samme avance på alle biler, uanset hvor i verden de sælges.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »