Loading...
dk

Brugt Model S til salg | Tesla Forum

SuneH
SuneH Dec 2 '14

Billigste Model S85 på Bilbasen her til morgen koster 669.900.

En spritny S85 med tech og pano koster 667.000 på teslas hjemmeside,

Hvordan kan man forvente at få det samme for en ét år gammel bil, som har kørt 11.000, som en sprit ny?

Et realistisk værditab for 11.000 km og et år må være omkring 70.000 - 80.000 for en bil i denne prisklasse. Så hvor er de brugte S85'ere til lige under 600.000?

Kiefer
Kiefer Dec 2 '14

SuneH: Sådan fungerer brugtmarkedet desværre ikke helt for en Tesla, der er vist mange der stadig håber de kan finde en brugt S85 til mellem 500 og 600.000. Men så længe der er nogen der er villige til at betale næsten nypris for bilen falder priserne ikke endnu.

Det skal nok komme, men det kræver at, markedet for nye biler bliver langt større, det er jo udbud og efterspørgsel.

Du kan for 670.000 have en S85 der har kørt 11.000km i morgen, eller du kan for 670.000 vente 4-5 måneder på at få bilen...

/Martin

Tapie
Tapie Dec 2 '14
Sune: til info ved jeg at der snart kommer en 5 mdr brugt p85 til salg for omkring 720k som stort set har alt det vigtigste af udstyr: bl.a. lædersæder, panorama, Luftundervogn, techpakke, 21" osv. til en værdi af ca. 850k
SuneH
SuneH Dec 2 '14

@Tapie: Nu var det en jo S85'er til under 600.000 jeg ledte efter, ikke en P85'er til 720.000 :-) Stort værditab den har haft, det kan jeg godt se, men stadig alt for dyrt ift min smertegrænse omkring 600.000...

Kiefer
Kiefer Dec 2 '14

SuneH: Selv en S60 koster jo mere end 600.000 brugt...

/Martin

SuneH
SuneH Dec 2 '14

Kiefer: Ja, du har ret, der er nogle andre markedsmekanismer på spil - hvor folk hellere vil betale nypris for en brugt bil end at vente 3-4 mdr på en ny...

TheBoss
TheBoss Dec 2 '14
Fik tilbudt følgende i sidste uge for 637.500,-

TESLA 85KWH PERFORMANCE
04/2014 19000KM
PERL WHITE
19" WHEELS CYCLONE SILVER
LEATHER SEATS BLACK PERFORMANCE
DECOR ABACHI
MATCHING YACHT FLOOR
CARBON SPOILER
RED TESLA BRAKE CALIPERS
SUPER-CHARGER
TWIN CHARGER
ALCANTARA CEILING WHITE
TECH PACKAGE
PARC SENSORS
FOG LIGHTS
PREMIUM INSIDE LIGHT
SECURITY PACK
SHELF PARCEL
RED CHARGER ADAPTER

Det er ikke under 600.000, men det er da tæt på. Var det ikke en tysk S85 der for nylig blev solgt for 500.000 og nu optræder på en dansk forhandlers side til 600.000? Det er ikke længe siden jeg så en til hhv. 540.000 og 570.000. Og de er 100% reelle.
Forummets indlæg er redigeret af TheBoss Dec 2 '14
T3S7A
T3S7A Dec 2 '14
Betyder selvfølgelig ikke noget. Men nogle af dem, som bl.a Frandsen biler sælger, er demo biler fra tesla i Tyskland. Så de er nok kørt pænt godt til, og måske ikke behandlet alt for pænt. Der er selvfølgelig garanti på.. Meeen ;-)
JL
JL Dec 3 '14

@TheBoss: God pris, men i min verden mangler den luftundervogn og pano og det ville jeg personligt ikke undvære.

@SuneH: Lidt off-topic, sorry. Men her er et stort værditab - ca. 2. mio. på 4 år :-)

http:///...port-aut-lwb/1576022

Kiefer
Kiefer Dec 3 '14

JL: Derfor Tesla er så populær nu, samme eller bedre ydelse, billigere pris :-)

/Martin

SuneH
SuneH Dec 3 '14

TheBoss: Hvor ser du de biler du omtaler til 540.000 og 570.000? Jeg kan ikke finde dem på nettet.

Billigste på bilbasen er som sagt 669.900. Og Jeg er enig med JL om at panoramisk glastag er et must :-) Det er derfor det er med i mit eksempel på en skrabet S85 med tech og pano til 667.000 i nypris.

Hookmaker
Hookmaker Dec 3 '14

@TheBoss, ja den bil er da smuttet fordi du ikke tog den (hvilket efter min mening ville være dumt ikke at gøre)....;-)

Hejgaard
Hejgaard Dec 3 '14

Imop panoroof er ikke all-that. Det giver mere støj, og det er ikke super sjovt at køre med hvis der køres/parkeres i kraftige minus grader. Afvejning af at jeg sjældent åbner det, er det klart et fravalg for mig hvis jeg kan bestemme.

Lidt til modvægt at den kraftige facination af pr.  ;)

TheBoss
TheBoss Dec 3 '14

@SuneH: Jeg er på maillinglister fra en række tyske forhandlere og kigger mest på markedet i tyskland, holland og frankrig da det er noget bedre prissat for køber end i DK.

@JL: Jeg har prøvet både med og uden luftvogn og mærker ikke nogen forbedring ift. min komfort. Da det samtidig er voldsomt dyrt at reparerer vil jeg helst være foruden. Soltag har aldrig sagt mig noget, så det vil aldrig komme på en bil jeg selv skulle konfigurere. Men sådan er vi jo forskellige og der er nok også en med samme smag som dig der har en bil til salg - marginalt dyre.

@Hookmaker, ved du at den er smuttet? Jeg har fået den fra en forhandler og ved ikke af at den har været på nettet endnu.

Hookmaker
Hookmaker Dec 3 '14
Ja det regner jeg da bestemt med, for det er satme billigt....;-)
Kiefer
Kiefer Dec 3 '14

Hejgaard: Mit udgangspunkt for at vælge soltag var højden til bagsædepassagernerne, havde bilen været højere bagtil havde jeg heller ikke valgt soltag, men nu er det med, og jeg er egentlig blevet ret glad for det.

/Martin

TheBoss
TheBoss Dec 3 '14

@Hookmaker: Jeg modtog den for 7 dage siden, så jeg tror der er en fair chance for at der ikke er handlet endnu. Hvis nogen er reelt interesseret så skal jeg gerne give info videre, men jeg tror han bruger nok tid på folk der "bare kigger" allerede.

Det at det er ved en forhandler fortæller mig at der allerede er én der skal tjene 20-40.000 på den. Det undrer mig at så få biler i Tyskland sælges fra private, men det er muligvis noget med  lovgivningen.

Der er selvfølgelig en risiko for at alle de (rigtig) riges 85P'ere snart er skudt af, hvilket vil betyde at salgssiden bliver mindre igen. Bare det med at der er 20 hardware-forbedringer hver uge gør jo at en brugt bil fra 04/14 allerede vil mangle 640 små detaljer som er forbedret på den man kan have i garagen om 4 måneder.

Hookmaker
Hookmaker Dec 3 '14

Jeg kører med soltaget åbent fra marts til november når det er vejr til det, det er kanon. Min chef har en uden og det er noget skod!...;-)

@TheBoss; der er ingen tvilv om at det er sidste ombæring for P modeller brugt før prisen på dem vil stige igen. Så mange er der heller ikke på markedet og så snart P85D er hjemme så varer det (forhåbentlig) noget længere før der kommer en ny der kan gå selv på listetrin og gå fra 0-100 på 1,9 sek, så dem kommer der ingen brugte til salg af, undtagen til overpris....;-)

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 3 '14
SQLCPH
SQLCPH Dec 3 '14
Citat fra Kiefer

Hejgaard: Mit udgangspunkt for at vælge soltag var højden til bagsædepassagernerne, havde bilen været højere bagtil havde jeg heller ikke valgt soltag, men nu er det med, og jeg er egentlig blevet ret glad for det.

/Martin

+1  - plus at det giver den imaginære følelse af endnu mere headroom op til skyerne

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Dec 3 '14
Niels
Niels Dec 3 '14

Som tidligere P85 ejer, er P, tech, hifi lyd og soltag de tilvalg som jeg absolut ikke ville undvære i en ny.

Har været meget i tvivl om air undervogn skulle vælges igen, men valgte alligevel at bestille den nye med air.

specielt efter at have set denne.

http://www.airliftperformance.com/airvscoilover/

en P+ til 639.000 kr syntes jeg lyder som en god deal, så kunne jeg godt undvære pano roof.

Hvis man er på udkig efter en brugt, så prøv lige at spørge Tesla - måske de har en demo som de skal udskifte.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »