Jeg tror der er mange der har valgt at købe en Model S indtil de kan få deres Model X, så når den kommer på markedet vil der nok begynde i en overgangsperiode at komme lidt til salg igen.
Men det er nok de næste måneder man kan finde de gode tilbud på en Model S, så snart dem der vil skifte fra P, P+ til PD er væk, så tror jeg vi kommer tilbage til "normale" tilstande med meget høje brugtpriser.
/Martin
Så har jeg sat min P85+ Signature til salg på bilbasen. Er interesseret i et hurtigt salg før 8. Januar. Har alt + lidt til. Interesseret? så skriv en PM
TSLA: Du burde da skrive i annoncenret at der her er mulighed for at købe en af de allerførste hvis ikke den første indregistreret i DK :-)
Synes godt nok det ser ud til at der bliver faldbudt P85 og P85+ på bilbasen i øjeblikket.
/Martin
Hej Martin, Ja det skulle jeg måske have gjort, men nu har du jo hjulpet mig :-) Ja, der er en del til salg, så lad os se hvordan efterspørgslen påvirkes. På den anden side tror jeg ikke at man skal forvente at prisen falder markant mere. Ihvertfald sælger jeg ikke billigere, da jeg har råd til at have den selvom den nye kommer.
Hej TSLA. Flot bil du har til salg. Og ser ud til at være en reel bil, med alt det der gør den speciel. Og så alligevel så billig. Det er en god handel for køber, synes jeg. Med alt det der er med i pakken, så super handel...
Hej DeaconWp, jamen jeg håber da at der er nogen der synes den er attraktiv at købe. Den er ihvertfald fin og reel. Den bedste bil jeg nogensinde har haft. Men jeg har bestilt en D model, da jeg har en datter i Norge og kører meget tit derop.
Fornuftig argumentation. Tja. Jeg venter jo bare på en X...
Håber den bliver prisen værd. Men vi er da også faldet for en S model. Men det der træk til traileren… Så skal vi kun have en bil….
TSLA - jeg har tjekket bb men kunne se hvilken der er din - kan du smide et link - jeg har en go ven der tjekker brugte TSM for tiden ;)
God aften herinde!
Hej Hejgaard. Her et link: http://www.bilbasen.dk/...85-signature/2336680
Hvis der ønskes yderligere info så send mig en PM, så kan vi ordne det på mail.
Tjaa, det ser ud som om antallet af brugte Model S langsomt men sikkert svinder ind. Mest tydeligt i Norge, hvor der jo er flest til salg på Finn.no. FEDT, - for dem der skal sælge....;-)
Der er 22 til salg pt. på bilbasen, der har da vidst aldrig været flere til salg på en gang?
Og hvor skulle de brugte Teslaer blive af? Der kommer jo flere og flere i omløb, så at der skulle blive færre brugte til salg forstår jeg ikke.
Med 36 nyindregistrerede i november måned er det jo ikke fordi der kommer voldsomt mange til hver måned. Så bilen er stadig relativ sjælden hvor der er en del ventetid på at få bilen.
Jeg kunne dog godt forvente at det store flertal i DK der gerne vil have en Tesla gerne venter på den helt rigtige og helt nye hvor man selv har lavet alle tilvalgene. Det kan måske være medvirkende årsag til det lidt langsomme salg herhjemme?
Der er sikkert også mange der lurepasser og ser tiden an for at se om ikke priserne falder yderligere. Jeg talte med en inde ved Tesla i KAstrup der havde købt en brugt, i (jeg tror det var) Østrig for 590.000,- der havde købt mere end 20.000km og hvor det eneste der var med vist mere eller mindre var tech-pakken. Så sammenlignet med det, er priserne i DK stadig i den høje ende.
/Martin
Jeg har ikke hørt det skulle være en skadet bil, mere det at man på de ældre demobiler har en højere afskrivning på 2% i forhold til de nye modeller med 1% i afskrivning. Har den været skadet kan det selvfølgelig godt forklare den noget lavere pris.
/Martin
@Michael: Jo, Mikkels fra Østrig havde en mindre skade bagpå, og skulle forbi pladesmeden inden den blev sendt afsted, men det skulle være en mindre skade. Og prisen var ikke fordi det var Mikkel, han fik den til samme pris som enhver anden kunne have købt den til. Men der var stor rabat fordi de skal "af" med alle de ældre modeller inden de får nye demo/loaners med autopilot hardware. Derfor den ekstraordinære rabat - for at få tømt lageret.
Ja, jeg vil tro man ringer rundt, og som jeg kan forstå det, så er det nye at Tesla nu må sælge deres demo biler på tværs af landegrænser inden for EU.
/Martin