Loading...
dk

Tesla tpms | Tesla Forum

MS
MS Oct 1 '15

Hej Søren,

Tak for hurtigt svar. Gætter på de skal have fat i bilen for at ændre billedet. Spørger dem lige.

Morten

Kiefer
Kiefer Oct 1 '15

De skal have bilen ind. Jeg fik at vide, at hvis man skifter mellem sommer/vinterhjul hos Tesla i Århus. Så skifter de automatisk også billedet i bilen samtidig, så de passer sammen.

/Martin

JF
JF Oct 25 '15
Hvad er forskellen på TPMS i den gamle vs. den nye (med autopilot)? Jeg tænker at, hvis jeg køber OEM fælge inkl. TPMS ventiler, hvordan sikrer jeg så det er den nye type? Er der nogle som kender til den tekniske forskel?
På forhånd tak.
/JF
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 26 '15

Den gamle type TPMS kan kun anvendes til biler før oktober sidste år. Dvs.  kun til biler uden AP-hardware. Anvendes gamle sensorer til en bil med AP hardware vil bilen melde fejl. Så vidt jeg ved kan nye sensorer dog godt anvendes på ældre biler uden AP hardware bare ikke omvendt.

Hilbert
Hilbert Nov 27 '15

Jeg overvejer at købe et sæt brugte TPMS sensorer til mine vinterhjul, men vil de virke?

Min "dækmand" mente at jeg nok ikke kunne bruge brugte sensorer, da ID fra et sommerhjuls sensor skulle klones til et vinterhjuls sensor, for at man kunne skifte mellem sommer- og vinterhjul uden ny programmering. ID på de brugte kan åbenbart ikke ændres/overskrives.

Desværre kunne nye sensorer først leveres til januar 16.

Er der nogen her på forum som har fået brugte TPMS sensorer til at virke i Teslaen, og i givet fald hvordan?

Jeg kører i model S fra sommer 14, så jeg bruger den gamle type sensorer.

RobertJ
RobertJ Nov 27 '15

@Hilbert

De fleste biler ( dem der ikke heder Tesla) skal programmeres via ODB stikket for at skifte sensorer.
Det er dumt.

Men Tesla er smart. Den kan nemlig selv finde de nye sensorer. Det er knappen Reset TPMS.
Dvs. du kan bruge alle Org. Tesla TPMS sensorer (Bao Long for pre- autopilot / Continental for autopilot modeller) eller de aftermarket producenter der kan lave en Tesla programmering på den chip.
Ingen kloneri, tak!

Hilbert
Hilbert Nov 27 '15

@RobertJ

Tak for hurtigt svar. Gælder dette også for brugte sensorer (fra anden Tesla S)?

Glintborg
Glintborg Mar 23 '17

Ved i hvor man kan købe orginale TPMS ventiler, hos Tesla eller kan de købes andre steder - jeg skal have et sæt til min Tesla fra December 2015 (Med Autopilot) 

Forummets indlæg er redigeret af Glintborg Mar 23 '17
Gronhund
Gronhund Mar 23 '17

Hvis du bare skal have et sæt TPMS uden fælge eller noget, så tror jeg det (ca) billigste og letteste er, at købe dem direkte igennem Tesla. De har både sølv og "mørk" farvede.

Glintborg
Glintborg Mar 23 '17

@Gronhund: Tak for info - jeg tager kontakt til Tesla og ser om dette er muligt.

Captiva
Captiva Mar 23 '17

Jeg har en TMS 90d fra dec15.

Vi fik den med 21" hjul som jeg skiftede til uorig PH Turbin med uorig TPMS sensorer (som var initialiseret af fælgsælger). Sidenhen har jeg skiftet hjul en del gang og det eneste jeg oplevede, er som en tidligere skrev, at man lige skal bekræfte skiftet fra hhv 21" til 19" på skærmen ... that's it. Tror faktisk også lige jeg skulle bekræfte 2 gange, men så var den ged også barberet.

Har netop købt endnu et sæt 19" PH Turbin til sommerdækkene, også med uorig sensosrer. Dem sætter jeg på næste uge, regner med at det går ligeså glat

Sider: « 1 2