Loading...
dk

TV2 Nyhederne kan på baggrund af udkast til Finanslov for 2016 afsløre at afgiftsfritagelsen for elbiler (formodentlig) slutter 1. januar 2016 | Tesla Forum

P85DK
P85DK Sep 29 '15
Citat fra Hilbert

Elbiler er i deres spæde vorden, og bør støttes ekstraordinært de næste par år.

arrhhh - http://www.danskelbilkomite.dk/gl_opfindelse.htm

Elbiler har været markedsledende

citat: Ved en optælling i 1896 fandtes der i USA 1681 dampdrevne, 1575 eldrevne og 986 benzindrevne biler. I 1915 var der ca. 100 virksomheder i USA, der producerede elbiler, og den årlige produktion af elbiler i USA lå på ca. 6000 personbiler og 4000 last- og varevogne.

og

Først op i 1960’erne steg interessen igen for elbiler. I april 1967 bragte BT således en helside med overskriften: »Elbilerne er på vej, kan skabe forbud mod benzindrevne biler i byområderne«.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 29 '15
BlackPanther
BlackPanther Sep 29 '15

Tja... sørgelig dag...

Nye priser på Model S  ca. 1,6 - 2,8 mill.    ?????????

JonasHansen
JonasHansen Sep 29 '15

lidt info om hvor de 650 mio kr stammer fra: 

http:///.../1265174/1549282.pdf

denlange
denlange Sep 29 '15

Hvis der skal demonstreres på Christiansborg så er det vist sidste chance nu. 

molsson
molsson Sep 29 '15

Måske en kommentar til Anders S er passende, som netop spøger om udspillet er tåbelig eller skuffende. https://www.facebook.com/AndersSamuelsenLA

Hilbert
Hilbert Sep 29 '15

denlange: Ja, og det var nok ingen dum ide, hvis det kunne blive en kæmpe én af slagsen. Hermed mener jeg en fælles demonstration mod finanslovens urimelige nedprioritering af den grønne omstilling generelt - vores fælles fremtid (klima/miljø). En demonstration støttet af alle de grene af samfundet som rammes urimeligt – men hvem arrangerer dette?

denlange
denlange Sep 29 '15
Citat fra Hilbert

denlange: Ja, og det var nok ingen dum ide, hvis det kunne blive en kæmpe én af slagsen. Hermed mener jeg en fælles demonstration mod finanslovens urimelige nedprioritering af den grønne omstilling generelt - vores fælles fremtid (klima/miljø). En demonstration støttet af alle de grene af samfundet som rammes urimeligt – men hvem arrangerer dette?

Jeg har sendt en føler afsted til elbilalliancen for at høre om de har noget i tankerne. Det er vitterlig sidste chance. Der kommer ikke til at blive investeret en krone i ladepladser etc. fra privat side fremover. Derfor bør dette også have stor interesse fra nuværende elbilsejere og ikke blot reservationsholdere til f.eks Model X.

Maho
Maho Sep 29 '15
Må jeg lige spørge, kan ikke helt gennemskue:
Kender man regeringens KONKRETE udspil ift elbiler? Er det en FULD afgift pålæggelse og sidestilling med andre biler? Eller har de "bare" meldt ud at fritagelsen ikke fortsætter, men ikke konkret hvad der så skal ske?
gw
gw Sep 29 '15
Citat fra molsson

Måske en kommentar til Anders S er passende, som netop spøger om udspillet er tåbelig eller skuffende. https://www.facebook.com/AndersSamuelsenLA

Tak for tippet. Jeg har været inde og skrive på siden nu. Og liket en række indlæg omkring afgiften på el biler.
runeh
runeh Sep 29 '15

Der er øjensynligt lagt op til, at en E-up bliver ca. 10% dyrere, hvorimod en S85 bliver ca. 150% dyrere og en P85 ca. 160% dyrere. 

Så det er jo så godt som så slemt det kunne være. Kan ikke forstå en borgerlig regering kan være så store tilhængere af en "millionærskat". Det ligner SF/Ø politik. 

Et meget mere fornuftigt og konstruktivt forslag ville være, at man pålagde den samme afgift på en tesla, som staten ville have fået i den bil, de mener, der ellers ville være solgt. Så går deres fiktive regnskab lige op, og der kunne stadig sælges nogle teslaer. Hvis de mener, de går glip af 200k-300k per bil, jamen så pålæg teslaer moms+afgift sv.t. de 200.000-300.000 kr. Så får statskassen alt den skal, og en Tesla bliver "kun" ca. 100-150k dyrere end i dag. Det vil betyde, at folk stadig vil købe dem (måske dog ikke lige de første måneder af 2016). 

Maho
Maho Sep 29 '15
Jooooo, det har jeg også læst der er RYGTER om, men er det officiel politik eller jounalisters gætteri?
lysmanden
lysmanden Sep 29 '15

øv man skal have abb til børsen for at læse

Maho
Maho Sep 29 '15
Ja, men de skriver jo netop "Der bliver arbejdet på højtryk i Skatteministeriet for at finde en afgiftsmodel for elbiler,..." Hvilket er min pointe...... Har ikke kunne finde nogen officiel udmelding......
hjolund
hjolund Sep 29 '15

Og oplægget er jo, at det både skal gælde registrerings- OG ejerafgift. Det sidste rammer både nuværende og kommende ejere af Tesla'er. Hvordan mon de vil udregne en ny ejerafgift på elbiler?

T3S7A
T3S7A Sep 29 '15

Man kunne frygte at de vil lave en ejerafgift på elbiler, som var lige som det gamle for brændstofbiler. Vægtafgift. 

Klaus_
Klaus_ Sep 29 '15

Måske man skulle sende en kortfattet mail til "ens parti" med nogle argumenter for hvorfor de er nødt til også at have fokus på elbilerne næste år, når finansloven skal forhandles. Hvilken type ordfører er det mon der har mest med finanslovsforhandlinger at gøre?

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Sep 29 '15

Jeg er medlem af LA og har sendt en laaang mail her til aften, så er det ude :)

Klaus_
Klaus_ Sep 29 '15

Hvem sendte du til Morten? Og mener du at det var rette person ift. finanslovsforhandlingerne? 

DeaconWP
DeaconWP Sep 29 '15

Miljø argumenter til dine politikere:

På 18-19 måneder har NN, en Tesla bruger, kørt 82.000 km i sin Model S.

På de 82.000 km, ville NN's tidligere bil, en Mercedes Model S Type 320 have brugt XX liter diesel.

På samme 82.000 km har den, med den CO2 værdi der gælder for Danmarks gennemsmnitlige el produktion i dag, udsluppet PP Tons CO2.

De XX liter diesel, ville have udsluppet RR  Tons CO2.

Så denne ejer har sparet samfundet for:

Udslip af yy kilo røggas partikler.

Udslip af CO2: SS Tons CO2.

Mercedes ville med de XX liter diesel have betalt TT Kroner i afgift på diesel.

Teslaen har med de UU kWh den har brugt, betalt VV Kroner i afgift.

Den model Mercedes, som Skatteministeriet sammenligner med i sines svar, ville på de 82.000 Km have brugt YY liter diesel, men så meget udslip: mnk

Har nogen de tal der skal bruges, for at lave et sådan regnestykke?

En Tesla sparer samfundet for BB sodpartikler pr kørt kilometer, og i 2013 kørte danske Teslaer "2013 Total" km. Årets reducerede miljø belastning for danske Teslaer er: Tons.

For 2014 reducerede Teslaer  :  Tons

(mon ikke Tesla  Dk kan give tallene for disse beregninger)

DeaconWP
DeaconWP Sep 29 '15

Hvem har to elbiler i stalden?

Kan det tænkes, at en sådan person vil lave et regnestykke om, hvordan det ville være at arbejde i/med/fra den mindre, kontra Teslaen?

Og derved vise, hvorfor arbejdsdagen bare ikke fungerer i en sådan el bil med lille rækkevidde.

Lidt A lá:

Min arbejdsdag i en Tesla er fra kl 88:00 og til kl 99:00.

I min Tesla nåede jeg at køre XX kilometer.

Skulle jeg køre samme strækning på den arbejdsdag, blot i en anden el-bil, ville jeg skulle være på arbejde til kl TT:mm

Den lille el-bil ville skulle lades sådan her:

Tid Kørsel til lader.

Tid første ladning.

Tid kørsel til mødet.

Tid kørsel videre mod næste møde.

Tid anden ladning.

Kørsel til andet møde.

Kørsel til lader.

Tid, tredje ladning.

Kørsel hjem.

Samme kørsel vist i to biler, så man evt kan vise, hvor man som bilist er nødt til at investere i en med stort batteri, altså en Tesla.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »