Loading...
dk

Tesla-øjeblikke. Sjove oplevelser med din Tesla. | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Nov 19 '15

Ikke super sjovt, men et af de gå gange Tesla'en har medført offentlige kommentarer.  Parkede på Statoil i morges, da jeg lige var gået ud af bilen kom en BMW ejer hen forbi mig og sagde "du er da vist kørt forkert sted hen".  Jeg kunne så holde mit kaffekrus op og sagde at det her skal jo også tankes op... (kaffe+rundstykke er vel eneste årsag til at jeg stadig kommer på tankstationer)

Larsen
Larsen Nov 19 '15
Kort efter jeg fik min Tesla i marts 2014, parkerede jeg den foran mine forældres hus hvor der er en stor asfalteretmplads foran. Efter en times tid kom der et par indvandrer knægte i en gejlet og sænket BMW og parkerede foran Teslaen. De gik lidt rundt om den, og havde åbenbart hørt at dørhåndtagene kom frem hvis man trykkede på dem. Jeg stod inde i huset bag gardinerne og holdt lidt øje med dem, og åbnede min Tesla app på telefonen. Da der var kommet liv i appen, så lykkedes det mig at trykke på horn knappen så det præcis faldt sammen med at en af de unge knægte trykkede på dørhåndtaget på Teslaen. De blev begge så forskrækkede, at de skyndte sig ind i Bimmeren og kørte væk med hylende dæk. Det gav stor moro i familien, ikke mindst min 85 årige far som er tidligere mekaniker mester, synes det var rigtigt sjovt. Han synes forøvrigt også det er rigtigt skægt at Teslaen på skærmen selv kan tage hjulet af, når man trykker på "jack"
Lauer
Lauer Nov 19 '15

I dag har min bil 1 års fødselsdag og er overrasket over hvad den har udviklet sig til. Det var en af de første med autopilot pakken og den blev faktisk leveret uden, men havde hardwaren. I løbet af dette år har min Tesla lært mange ting. I dag kørte den flere hundrede kilometer og det var ikke meget jeg selv fik lov til at styre, den ville selv det meste af vejen, godt klaret af en 1 års baby.

Det sjoveste øjeblik jeg havde, var engang jeg lavede en 3 punkt vending på en vej. Jeg havde holdt stille i den ene side i nogle minutter og skulle så vende. På den anden side af vejen var der en yngre dame og mand som beundrede naturen. Jeg startede min vending og trillede ligeså stille over mod den anden side og kom tæt på parret, måske 30-50 cm. Det foregik naturligvis lydløst og damen fik pludselig et chok da jeg var tæt på dem. Hun for op vendte sig og slog ud efter bilen i ren panik. Sekundet efter grinede vi alle 3 af episoden.

fmm1000
fmm1000 Nov 24 '15

Var nødt til at køre en hyggetur i Teslarossaen.
Det er aften og helt mørkt. Jeg kommer forbi et vejarbejde ude på motorvejen med hastighedsbegrænsning på 80 kilometer i timen.
Af respekt for vejarbejderne lusker jeg forbi med omkring 60 kmt.
Da jeg kommer fri af vejarbejdet er hastighedsbegrænsningen igen 110, og jeg tænker:

"Nu har du fortjent lidt sjov".
Jeg ser i bakspejlet en bil komme nærmere i ret hurtig acceleration efter vejarbejdet. Jeg kører lige omkring 60 og den kører vel 100, da dens forsnude begynder at nærme sig min bagende.
Jeg smadrer pedalen i bund og hurtigere end Karl Holst røg ud af forsvarsministeriet er jeg oppe på siden af den bagfrakommende bil.
Hmmm. Den der hvide farve virke bekendt.
På siden står der......
POLITI.
Aaaargh.
Hurtigt løft på pedalen så bilen regenererer til batterierne får samme farve som bilen.
Damn damn damn.
Hvad gør den hvide bil nu.
Pjuuha. Den fortsætter ude i overhalingssporet og jeg glider roligt tilbage i en passende afstand.
Ja sådan kan man uforvarende komme til at kører om kap med lovens lange arm :-).
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Nov 24 '15
jonasboege
jonasboege Nov 27 '15

Puha - jeg prøvede noget lignende for 18 år siden. Min far havde lige fået - efter stort pres fra mig - en Volvo 850 2,5T med 193 heste - og kl 2 om natten skal jeg køre hjem til Odense fra en ven i Blommenslyst. På Middelfartvej måtte man køre 80 - og senere 70. Jeg ser også en bil komme bagfra med høj fart, som tydeligvis gerne vil overhale - og tænker jeg lige vil køre fra ham. Han kæmper helt forgæves - og da speedometeret står på 180 ser jeg til skræk de blå blink bag mig ... Shit en klump jeg fik. Dette var kort tid efter, jeg havde passeret 70 km/t skiltet. Og kort tide efter, at reglerne for fratagelse af kortet var skærpet til 70 % overskridelse.

Jeg indrømmede blankt, da de sagde at jeg mindst må have kørt 140, og jeg gav den største undskyldning - og det var altså nok til kun at få en advarsel. 

Jeg har lært noget af det - og derfor kører jeg heller ikke vanvidskørsel i min Tesla ;-)

Citat fra fmm1000

Hvad gør den hvide bil nu.
Pjuuha. Den fortsætter ude i overhalingssporet og jeg glider roligt tilbage i en passende afstand.
Ja sådan kan man uforvarende komme til at kører om kap med lovens lange arm :-).
fmm1000
fmm1000 Dec 16 '15
Min bror har fået ny bil.
En BMW 530d.

Brormand tog vores mor med på en prøvetur.
Min bror gav den godt med gas og spurgte så, om ikke hun synes, den var hurtig.
Mjoooo. Naarrh . Den er i altså slet ikke lige så hurtig som din brors Tesla.
Jabba
Jabba Dec 16 '15

fmm1000, baseret på dine historier, virker du en "smule" fartglad. Jeg håber dog du passer på dine drenge når de er i bilen trods fristelsen af kapløb.

fmm1000
fmm1000 Dec 16 '15
Naarh. Har faktisk aldrig kørt over 140 i DK. Men mellemaccelerationer er da sjove :-).
Kiefer
Kiefer Dec 16 '15

fmm1000: Hvor4for blive bange for en politibil blot fordi den kører 110km/t, deres speedometer er formodentlig mindre nøjagtigt end dit eget, så hvis du havde sat din fartpilot på 110-112 så var du måske kørt stille og roligt forbi dem?

Der er da ingen grund til at have en overdrevet respekt for en politibil. Prøvede selv i Ålborg på vej mod motorvejen en reklamebil fra politiet holde i venstre spor, hvor jeg holder i højre spor, jeg skal lige ud mod motorvejen, det viser sig så at han skulle til venstre af motorvejssporet i venstre side. Han prøver at accellere forbi, men må opgive, og følge med mig på siden ind på motorvejen mod Århus. Lad mig sige med det samme, de så ikke glade ud da jeg sad og smilede til dem :-)

Deres bil var jo så også blot en Skoda Superb...

/Martin

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 16 '15

Nu er det jo nok heller ikke helt fair at sammenligne en halvsløv BMW 530d med en Tesla når det gælder mellemacccelerationer. Selv en tæt pakket S60 med halvlav soc er nok noget nær dobbel så hurtig fra 80-120 km/t end en BMW 530d. 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Dec 16 '15
jens2
jens2 Dec 16 '15

Hvor meget forskel er der enlig på mellem accselrationerne  på tesla 85d og den uden 4wd?

Den er opgivet til henholdsvis 4,4 og 5,6 sek,  men er det kun fra 0 til 60 der virkelig er forskel?

Eller kan forskellen også mærkes ved f.eks over 80km?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 16 '15

Det er primært fra 0-100 at der er forskel ca. 1 sek. Via linkmytesla er der målinger på 85d på lige omkring 4.0 sek og 5,0 sek. med RWD udgaven. Mellemaccelerationerne er ikke så forskellige endda men kan dog mærkes.

Via nedenstående link ses nogle af de forskellige modeller dog desværre ikke 85d.

http:///...r-70D-85D-P85D/page3

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Dec 16 '15
fmm1000
fmm1000 Sep 7 '17
Min kollega kom forleden og spurgte om jeg stadig havde min Tesla. Mig: Jooo, det skulle jeg da mene :-). Min kollega fortalte så, at hun havde været på SuperCar weekend med sit 10-årige barnebarn i Viborg. Der var vist næææsten alt hjertet kunne begære af fuldblod, men han var blevet slemt skuffet. Det eneste han ville se var.......en Tesla. Men dem var der ikke nogen af. Nu ville min kollega så hører, om ikke der var en mulighed for, at barnebarnet kunne få opfyldt sit største ønske. En tur i en Tesla. Den er nu booket i kalenderen og jeg ser frem til byde en fremtidig elbilsejer velkommen i den vidunderlige verden, som elbilsejer :-).
Sider: « 1 2