Puha - jeg prøvede noget lignende for 18 år siden. Min far havde lige fået - efter stort pres fra mig - en Volvo 850 2,5T med 193 heste - og kl 2 om natten skal jeg køre hjem til Odense fra en ven i Blommenslyst. På Middelfartvej måtte man køre 80 - og senere 70. Jeg ser også en bil komme bagfra med høj fart, som tydeligvis gerne vil overhale - og tænker jeg lige vil køre fra ham. Han kæmper helt forgæves - og da speedometeret står på 180 ser jeg til skræk de blå blink bag mig ... Shit en klump jeg fik. Dette var kort tid efter, jeg havde passeret 70 km/t skiltet. Og kort tide efter, at reglerne for fratagelse af kortet var skærpet til 70 % overskridelse.
Jeg indrømmede blankt, da de sagde at jeg mindst må have kørt 140, og jeg gav den største undskyldning - og det var altså nok til kun at få en advarsel.
Jeg har lært noget af det - og derfor kører jeg heller ikke vanvidskørsel i min Tesla ;-)
Hvad gør den hvide bil nu.
Pjuuha. Den fortsætter ude i overhalingssporet og jeg glider roligt tilbage i en passende afstand.
Ja sådan kan man uforvarende komme til at kører om kap med lovens lange arm :-).