Loading...
dk

Er det nu man skal købe en brugt model S? | Tesla Forum

SuneH
SuneH Oct 22 '15

Jeg har købt en Tesla for at køre i den de næste mange år. Men der er mange af mine kolleger og venner, som spørger, om jeg så satser med at sælge den og tjene en masse efter nytår.

Mit svar er, at der er mange der har købt en Tesla som spekulation. Til januar, kommer der så en røvfuld Tesla'er på markedet, som de håber på at tjene på. Men min forventning - lige som andre har givet udtryk for - er, at dem, som ville købe en Tesla, jo nok har gjort det nu. Så jeg tror ikke der er købere til Tesla'er i januar. Tværtimod. Mit gæt er, at der kommer til at være et stort udbud og få købere - hvilket jo så ifølge klassisk markedsforståelse vil give lave priser. Så jeg tror nogle kommer til at brænde inde med deres "spekulations-tesla'er" - og hvis man oven i købet har LÅNT penge for at købe en Tesla med den forventning, at man kan sælge med overskud og indfri lånet, ja så tror jeg man har forregnet sig. Man risikerer at ende med et lån man skal betale for hver måned OG en Tesla man ikke kan sælge til den pris man havde håbet på...

Men sådan er det jo med al spekulation: Man kan håbe på at vinde, og risikere at miste i stedet. Det er mest synd for dem, som reelt er NØDT til at sælge deres Tesla i de første 3 måneder af næste år, hvad enten det så skyldes fyring, skilsmisse eller hvad der nu er den udløsende faktor.

Hookmaker
Hookmaker Oct 22 '15

@Sune, ja vi kan som sagt alle gætte, men jeg tror du tager fejl på flere punkter;

1. Det er meget naivt at tro at danskernes appetit på Teslaer er mættet, det er det langt fra. 

2. Jeg tror ikke der kommer en kæmpe bunke spekulationsbiler til salg, men jeg ved der kommer en del. Der er forhandlere der har bestilt og købt hjem og der er privatpersoner. De fleste af de privat personer vil jeg tro ikke lige hører til kategorien der låner penge for at lave det nummer..;-) MEN faktum er atlså, at der er blevet solgt en hel del spekuationsbiler i norge med held på første bølge, så ingen tvivl om at det også vil ske her, præcis som det skete med Cayenne/Tuareg da deres gulpladeløsning blev lavet om. Da var der en del der kunne sælge med ret store fortjenester.

Tue
Tue Oct 22 '15
+1 hookmaker. At tro markedet er mættet er ikke bare meget naivt. Det er ekstremt naivt. De fleste Tesla ejere kender jo stadig rigtig mange som meget gerne vil have en Tesla S som næste bil
Hviidbjerre
Hviidbjerre Oct 22 '15
Og for dem der ønsker sig en tesla, er der jo også penge at spare efter nytår i forhold til 2017, 18 og 20... :-)
MartinPedersen
MartinPedersen Oct 22 '15

Hookmaker jeg tror heller ikke at Tesla markedet er mættet. Men derfra og til at de biler folk har til salg i dag (p.t. 67 Tesla S på bilbasen), mange af dem er til salg 100-150.000 under nyprisen,

hvordan skulle man kunne tjene 100-200.000 på dem når datoen slår 1.januar 2016?

Det vil kræve at folk hæver prisen 200-350.000 over natten, for at få den fortjeneste, og hvis de har været til salg uden at blive solgt nu, hvorfor skulle nogen så vælge og gå ud og købe den til så meget overpris?

Mht. spekulations biler, så er ideen fra sælgers side jo god, men kommer der for mange ryger ideen.

Og for at ideen skal være rigtig god, så skulle det enten være de eneste biler til salg, eller også skulle de alle de nuværende sælgere også hæver deres priser, men hvor realistisk er chancen for det?

MS
MS Oct 22 '15

67 Tesla'er til salg på bilbasen er stadig et meget lavt tal. Til sammenligning er der over 10 gange så mange Audi A6. Og jeg tror ikke de 67 kommer til at stige voldsomt - det vil langsomt falde, for de skal nok blive solgt.

Raymond
Raymond Oct 22 '15

Martin,

Dem, der er til salg nu er jo brugte biler og de sælges selvfølgelig under dagens salgspris og det er nok "tvangssalg", d.v.s. folk som ikke har råd/likviditet til at beholde bilen til efter 1/1-2016. Jeg tror heller ikke der kommer den store prisstigning, men lidt skal der nu nok komme i løbet af foråret 2016 og det tror jeg ikke der er så megen spekulation i.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Oct 22 '15
MartinPedersen
MartinPedersen Oct 22 '15

Uanset hvad, så bliver det spændende at følge =)

Kristian70k
Kristian70k Oct 23 '15

Hmm.. når jeg ser på min nye bil, men på en ny oprettelse kan jeg se den er steget 25.000 kr.. har der været prisstigninger inden for det sidste`? der er ikke tale om afgifter :)

KimT
KimT Oct 23 '15

Der kom vel en 3% prisstigning i slutningen af august

Icebreak
Icebreak Oct 23 '15
Jeg kender 2 som har købt for at tjene i det nye år men begge er blevet teslaficeret og har nu solgt deres gamle biler og vil aldrig skifte til gammeldaws biler igen
homer
homer Oct 25 '15
Lige et spørgsmål fra den tungnemme her, som har været på ferie, mens afgift halløj har stået på.
Er det korrekt at der hverken nu eller efter 31.12.2015 kommer afgift ved salg af brugt Tesla som er indregistreret før 31.12.2015
Kristian70k
Kristian70k Oct 25 '15
Mener ikke der kommer på de allerede nu indregistreret.. Eller dem der bliver det inden eet nye år
Hookmaker
Hookmaker Oct 25 '15
Homer, ja - med mindre nogen finder på at tilføje det senere....;-)
Lolemo
Lolemo Oct 25 '15

Har været ude for at se på brugt Tesla i dag et sted i Jylland, jeg tror spekulationerne omkring det at tjene penge på en Tesla ikke bliver det store, klart man kan tjene lidt, men investere 700.000-1 mill. i en bil og gøre det på håbet om at tjene hvad ?? 50.000 kr. NEJ TAK.

Han fortalte mig, at mange ikke tænker på, at for 1. januar 2016 vil der komme rigtig mange leasingbiler på markedet, da der i forvejen ikke er nogen afgift og hvis "dem" der så sidder inde med en Tesla i håbet om at tjene penge i det nye år, så tror jeg altså at folk tager sig en leasingvogn i stedet for, jeg ved at der er bestilt hjem så der kan leases ud, så det kommer til at tage toppen af det manglende salg. 

Jeg tror heller ikke at Tesla har taget så mange hjem som det rygtes (300 stk) og en del er allerede solgt til forskellige forhandlere. 

Forummets indlæg er redigeret af Lolemo Oct 25 '15
BlackPanther
BlackPanther Oct 26 '15

Jeg tror en investering i aktier er mere sikkert end at håbe på fortjenester på at sælge sin Tesla.

Mit håb er at min Tesla ikke vil falde lige så hurtig i pris som hvis jeg havde investeret en mill. i en anden bil.
Og så vil jeg være godt tilfreds :-) :-)

Sider: « 1 2 3