Loading...
dk

Firmware 7.0 | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Sep 30 '15

Den må være lige på trapperne. 

Bliver de nye Model X ikke leveret med 7.0?

https://www.youtube.com/watch?v=0s0AKqP8mVI

Fra 0:47min kan man se softwaren er 7.0

Klaus_
Klaus_ Sep 30 '15

Ja, Elon snakkede om næste måned.

Lau
Lau Sep 30 '15

Lidt kedelig UI opgradering desværre. Bliver spændende at se hvordan området omkring speedometeret fungerer i praksis.

Kiefer
Kiefer Sep 30 '15

Model X VIN 001 er leveret med 7.0 (101.87.4) :-)

/Martin

priess
priess Sep 30 '15

Tydeligvis ingen autopilotfunktioner i 7.0 - ud over "side collision evasion", hvilket er mere over i aktiv sikkerhed. Min frygt er, at når Tesla en gang får autopiloten til rent faktisk at styre bilen, bliver det med så mange modifikationer i hardwaren at det bliver en kamp at få opdateret bilen uden at skulle betale en formue for bl.a. stereokameraer og de nødvendige radar/lidar systemer.

Se også hvad andre ingeniører har at bemærke omkring udsigten til en selvkørende Model S:

http://my.teslamotors.com/forum/forums/model-s-will-be-able-autosteer-will-require-more-sensors-semiautonomous-driving

Forummets indlæg er redigeret af priess Sep 30 '15
Klaus_
Klaus_ Sep 30 '15

@priess, men nu er det jo slet ikke meningen at den nuværende Model S skal kunne køre sig selv. De har lovet at den selv kan styre på motorvejen, og det er jeg ikke i tvivl om det kommer.

Mht. kamera, så ser det ud til at EyeQ3 (som Tesla har) og den kommende EyeQ4 er baseret på ét kamera (foran) og uden radar, og det er ret imponerende hvad der kan lade sig gøre: https://www.youtube.com/watch?v=kp3ik5f3-2c

priess
priess Sep 30 '15

Ja, jeg er med på at der er tale om "auto-steer", men Elon lover også at det skal virke på landeveje - lige om snart. Det har jeg meget svært ved at tro på. Men ja, det skal nok komme... :-)

Har i øvrigt set videoen, og hæfter mig også ved, at systemet ikke kan detektere modsatte vejbane, så snart vognbanemarkeringen er utydelig eller mangler.

Forummets indlæg er redigeret af priess Sep 30 '15
Klaus_
Klaus_ Oct 1 '15

Jeg har nu ikke bemærket at Elon har nævnt andet end "motorvej" for den nuværende generation af hardware som bilerne bliver leveret med.  Landeveje er jo en helt anden snak, bl.a. skal der tages hensyn til fodgængere og cyklister i vejsiden.

Nu er det noget tid siden jeg så videoen men jeg mener da at de viste EyeQ4 godt kunne finde vognbanen selvom markeringerne var utydelige/dårlige?  Om EyeQ3 også kan ved jeg ikke, pågældende video er jo mest om deres næste produkt. 

DeaconWP
DeaconWP Oct 1 '15

Klaus_ : Med det du siger, føler jeg mig bare mere og mere sikker på, at det rigtige er, at man ikke investerer i Autopiloten på nuværende tidspunkt. Lige pt er det jo kun traffic aware delen der kommer ekstra med for de 21.000 kr. Og det kan man måske godt undvære, indtil man finder ud af, om resten af funktionerne kommer. (auto stearing.) Enten i bilens levetid, eller om det i det hele taget bliver lovligt.

SimonHN
SimonHN Oct 1 '15
Rolig nu, Det kommer snart.

Vil tro i får det i år. :)
Klaus_
Klaus_ Oct 1 '15

Jeg betalte over 5000 kr for at få almindelig fartpilot i min gamle bil. Den fortsætter bare op i røven på forankørende hvis jeg ikke reagerer. Det gør Tesla'ens ikke. Om det så var den eneste funktion jeg ville få for de 21.000 kr (nu var det en del af tech pakken da jeg købte), så ville jeg stadig vælge det til. Det er såååå rart at køre med!

At den kan auto-styre på motorvej er, for mig, i første omgang lidt en gimmick. Men det kan sagtens ende med at blive en rar ting, så jeg byder det velkommen med åbne arme :)

AAND
AAND Oct 1 '15

Her er der en der rent faktisk har prøver version 7 Beta og hans oplevelser med det..

http://electrek.co/2015/09/28/i-rode-in-a-model-s-equipped-with-teslas-beta-autopilot-heres-how-it-works-part-1/

Hans beskrivelse får da ikke en til at glæde sig mindre! :-D

Klaus_
Klaus_ Oct 1 '15

Lyder godt!

Jesniels
Jesniels Oct 1 '15
Bliver spændende... Håber de ikke vår helt så minimalistisk til værks som flere skriver.. Jeg er nu fan af den gamle power gauge :-)

"...... For example, the power gauge, which was dead center in the previous version, is now only available through the “energy app”. ....."

Lad os se :-)
ODE90D
ODE90D Oct 1 '15

En video der viser den nye 7.0 - godt nok i en Model X men det giver da en vis indsigt i hvad vi har i vente: http://electrek.co/...ser-interface-video/

Lund
Lund Oct 1 '15

Jeg lugter en ny Tegra chip med de renderingshastigheder. Hvis det bare er 7.0 glæder jeg mig ekstra meget.

andersh
andersh Oct 1 '15
Det viste i videoen burde da bestemt være muligt på TMS hardwaren. Der er da intet ved det der er specielt vanvittigt. Ville dog have ønsket at de havde lavet et lidt mere tidssvarende design. Specielt de ikoner ser allerede en anelse bedagede ud.
RobertJ
RobertJ Oct 2 '15

Haha 704wh/km med campingvogn bagpå se 2:02.

DeaconWP
DeaconWP Oct 2 '15

Ken har præsteret mere end 3 kWh/km i sin Model S.

Og det er pr mile, så det er kun 440 Wh/km.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 2 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 2 '15

Men han har også været nede på omkring 130 Wh/km har jeg hørt... :-)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »