Loading...
dk

Hvad har du brug for i din "Ladekasse" | Tesla Forum

KS
KS Mar 4 '14

Lidt billeder af hvad jeg har i trunken - til brug for ladning diverse steder:

Mobil lader (UMC) - leveres som standard med bilen

Adaptere til mobillader (leveres som standard med bilen)

I Norge får de leveret denne adapter (jeg lånte en i Norge som blev afleveret igen). Den er 32A og passer dermed ikke i havne og på campingpladser i DK da disse er 16A

CEE forlængerkabel 25 meter:

Overgang fra 32A CEE stik (Stort vægstik) til 16A CEE stik (mobiladapter)

CEE overgang fra "komfurstik"

Overgang fra CEE blåt til 220V udendørs:

Type 2 ladekabel 4 meter og 8 meter i reserve

Overgang fra blåt CEE stik til 400V CEE stik rød (16A)

Shurko adapter til dansk stik med jord

Sikringer (10A + 16A store)

Sikringer (10A og 16A små)

Løst CEE 16A stik

En lille stump kabel (Så man kan lave diverse overgange fra stik eller direkte i nødstilfælde)

Skruetrækker til evt at lave "nødinstallation" eller adapter

Skævbidder

Har bestilt denne, men den kan ikke leveres endnu. Det er en Chademo adapter som gør at Model S kan lade på 50 kWh ladestationer fra bl.a. Clever, og mange steder udenfor DK - når man f.eks er på ferie.

Har du andet udstyr i din trunk så send mig et billede af det, og jeg skal lægge det ind i denne post, til brug for andre.

Forummets indlæg er redigeret af KS Mar 4 '14
Michael
Michael Mar 4 '14
Super godt overblik. Tak for det.
JensMelhede
JensMelhede Mar 6 '14

Hvordan får du billeder direkte ind i din post, hvis jeg gør det siger systemet at jeg overskrider grænsen på 50.000 ord eller noget lignende. Jeg må altid vedhæfte billeder. Bruger iøvrigt Firefox (måske det er problemet)?

FrederikC
FrederikC Mar 6 '14

Kan de 2 her ikke samles i et kabel ? (blå 16A til rød 16A?)

Og hvor vil du bruge den nederste? (er det ikke fra rød 16A til blå 16A?)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Mar 6 '14
Maho
Maho Dec 15 '14
Er der nogen som kan fortælle hvad dette stik er og hvordan jeg får en adaptor til det?
kajakaj
kajakaj Dec 15 '14

http://www.multikoeb.dk/cee-materiel-314/adapter-pa102-230v-cee-dk-p70159

Billigere at lave det selv - delene kan købes ved Harald Nyborg.

Det ser ud til at 230V CEE, som Frederik har vist længere oppe. Blå stik

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 15 '14
T3S7A
T3S7A Dec 15 '14

Det er BLÅ CEE stik. 16A 1 fase. Vil give dig 3.7 kWh i timen. Eller ca. 14 km/t. 

Adapter kan man selv fikse, eller en elektriker kan :-)  

Ellers kan jeg lave et til dig, PM mig, hvis du får brug for det. 

T3S7A
T3S7A Dec 15 '14
Citat fra kajakaj

Det ser ud til at 230V CEE, som Frederik har vist længere oppe. Blå stik

Det er ikke helt det samme som det billedet Frederik har. Det er stik type den anden vej, end det på billedet.  

kajakaj
kajakaj Dec 15 '14

Ja - netop. Så passer den blå jo ind i den grå.

Kristian70k
Kristian70k Dec 15 '14

... man skal godt ikke langt omkring hvis man kan nøjes med det :) det er jo ikke en e up der skal have strøm på.. @ken er det ikke lidt overkill med alle de forskellige lade muligheder nu SUC er så udbygget? jeg har det kabel der følger med og så et tybe 2.. det er som jeg ser det rigeligt :) 

T3S7A
T3S7A Dec 15 '14
Citat fra kajakaj

Ja - netop. Så passer den blå jo ind i den grå.

Ja ok, du tænker på at bruge 220V stik adapteren. Så skal man lige have en adapter på fra Norske stil til DK med jord stik først :-) 

Hvis man ville, og fik brug for blå CEE, så ville jeg lave et som passede i det BLÅ CEE, og som så gik over til RØDT CEE hun, så man kunne bruge ens mobil lader som den var med rødt CEE på. SÅ man ikke behøver alt for mange adapter og kabler med. 

kajakaj
kajakaj Dec 15 '14

@maho: Er det grå stik et dansk 230V 16A stik eller et norsk 230V 32A ? Hvis det er Dansk stik kan den adapter jeg har linket til bruges og kobles sammen med den medfølgende 230V adapter der følger med bilen.

Kiefer
Kiefer Dec 15 '14

Kristian: Det er det samme her, jeg fik også lavet en masse forskellige adaptere inden jeg fik bilen, men det eneste der nogensinde har været med i bilen er den kabelpakke jeg fik af Tesla, og så et Type2/Type kabel. Det eneste der nogensinde har været i brug har været Type/Type2 og så CEE 16A stikket fra Tesla.

Jeg ved at jeg vil ægre mig den dag jeg har brug for et af kablerne jeg har liggende i vores container, men nok ikke før...

/Martin

Busimiss
Busimiss Dec 15 '14
@Kiefer - pyha, jeg er glad for at læse din kommentar. Vi overvejer at købe en Tesla. Men var ret bekymret for det elektriske arsenal, som vi skulle have med.
Larsen
Larsen Dec 15 '14
Ligesom Kiefer, så har jeg også et enormt arsenal af diverse ledninger med alverdens mærkelige stik, samt et type2-type2 kabel liggende bag i bilen, og jeg har efter 16.000 km aldrig anvendt noget som helst af det.
KS
KS Dec 15 '14

@Kristian: Jo, det er overkill med alle de kabler nu, men der var engang.. Ja, somom det var længe siden, men for blot 1 1/2 år siden var der ikke nær så mange muligheder - hverken på arbejde eller når man var ude. Og SuC'er var der ingen af, så man måtte være forberedt!!

Tog en tur til Norge i vinters, inden SuC udbygning, og der brugte jeg et par enkelte af stikkene, men nu tvivler jeg på at jeg vil bruge andet end alm 220v med jord - når jeg er i sommerhuset i Sverige - men heller ikke der er der mere end 30 km til SuC.

Når jeg er i havnen - så lader jeg på en 220v 16A stander med det blå stik. Der er sket meget på blot 1 års tid.

Genild
Genild Dec 15 '14
Arhhhh - det måde alligevel være hyggeligt at kunne sidde og pusle med hvor mange af disse adapterer man kan koble sammen i en streng, medens man sidder og Supercharger.
NOELON
NOELON Dec 16 '14

Men er der nogen der har erfaring med at skifte adapter på Tesla's standard Mobil laderen (UMC)? Det er jo en genial funktion så længe det er til max 3x16 Amp, så kan man bare sætte en anden adapter på. Men min erfaring er at det er ekstremt svært at få løsnet den siddende adapter for at sætte en anden på. Jeg måtte bruge værktøj og grænsende til vold da jeg skulle have sat den norske adapter på til 230V 1 fase. Klemmerne på siden røg af mv. Men det virkede og det lykkedes også at sætte den normale røde 3 fase på igen senere. Men jeg spekulerer på om den stadige opvarmning via ladning med 3x16 Amp udvikler så meget varme så materialet arbejder så meget så det er svært at skifte adapter eller jeg blot har været uheldig. Nogen erfaringer?

SQLCPH
SQLCPH Dec 16 '14
Jeg vil glæde mig til at sidde og nørkle med adaptorer ;-) men lavpraktisk så er jeg i tvivl om "klumpen" SKAL tilsluttes jord eller om jeg kan sætte den i en 230 V stikkontakt uden jord?
kajakaj
kajakaj Dec 16 '14

@TSLA: Ingen problemer her med at skifte adaptere - de går let fra hinanden.

@ SQLCPH: Der skal være jord på stikkene ellers nægter bilen at lade

Sider: 1 2 3 »