Loading...
dk

Tesla er ikke klar med Model X endnu | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Oct 2 '15

Virker desværre som om at Tesla fortsat ikke er 100 pct klar med X endnu - og at de 6 biler der blev leveret til "venner af huset" var mere marketing og et "must" for at opfylde Q3/sept 2016 start-levering for at undgå negativ presse.  

Hvis de var klar med bilen, er det da med at få gang i cash flowet og få alle de ventende købere igang med at konfigurerer/bestille bilen til snarlig levering.

Åben op for bestillinger eller giv en indikativ timeline på hvornår der åbnes for de forskellige globale ventelister - mange har ventet 2-3 år (personligt er det 18md siden jeg lagde mit depositum for X). Ok at starte med sig. modeller globalt først.

Tesla er efterhånden langt over det tidspunkt hvor "Apple-effekten/hype" er overskredet og de vinder ikke noget ved at trække den markedføringsmæssigt længere, nu begynder det bare at skabe tvivl-spørgsmål. 

Elon Musk sagde på et earning call i Q4 14 at de ultimo 2015 ville producere det der svarerede til 100.000 biler om året (run-rate). Det kommer ikke til at holde. 

På Tesla US hjemmeside er levering nu H2 2016.

Enten er Tesla blevet væltet af nye bestillinger de seneste uger - ellers lover det ikke godt, da der trods alt 'kun' er 25-30.000 forudbestillinger - hvilket de så ikke når på 9 måneder.

Jeg håber, at Tesla snart laver en fuld launch med detaljer, som vi alle forventede 30 sept 2015. 

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Oct 2 '15
Kiefer
Kiefer Oct 2 '15

Ja, og på Q2 call 2015 i år sagde de at deliveries ville begynde i slut Q3 i år. Men jeg tvivler på de kommer til at levere ret mange biler i løbet af den næste måned. 

Hende der har US Sig nummer 2 har endnu ikke fået en leveringsdato for hendes bil, og det lover trods alt ikke godt for resten af leveringerne. Jeg tror de første 6 Founders biler er håndbyggede og ikke på den nye produktionslinie.

De har så åbnet for at alle med US Sig. reservation har kunnet konfigurere deres biler og med ca. 1400 styk burde det jo blot være ca. 2 ugers total produktion af bilerne...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Oct 6 '15

Jeg tror også på, at Tesla slet ikke er klar. Det skulle ikke undre mig, om de til eventen "leverede" Model X, slet ikke bliver leveret, men bare kørt tilbage til samlebåndet, så de sidste ting kan komme på plads.

lauz
lauz Oct 6 '15
Allerede i august blev forventninger til 2015 nedjusteres fra 55.000 biler til mellem 50.000 - 55.000.

http://fortune.com/...r-delivery-guidance/

Givet at der på et normalt kvartal produceres 12-13.000 eksemplarer af model S, så var det en rimelig klar indikation af, at der næppe ville blive leveret mere end nogle tusinde model X modeller i 2015.

Jeg tror ikke på et seriøst ramp-up i antal før Q1 2016.
Lars72
Lars72 Oct 6 '15

Vedr Model X's falcon doors - så er den oprindelige ide med dørerne gået tabt. 

Elon nævnte i 2012 at falcon dørerne var til for at man kunne komme ind til 3.sæde række UDEN at rykke på 2. række.

Tjaa...den holder vist ikke mere da sæderne skal vippes elektrisk frem for at komme ind....så nu spiller falcon dørerne på coolness effekten..

---

Måske er Tesla igang med leveringer....eller måske det bare en promotion video af levering af Model X Founders Edition.

https://twitter.com/CitrixCEO/status/650301934469943296/video/1 

DeaconWP
DeaconWP Oct 7 '15

Det er en Founders, der kommer hjem til ejeren.

Kiefer
Kiefer Oct 7 '15

Det er samme founders som blev udleveret ved præsentationen af Model X til eventet.

Men det kunne lyde til Deacon har ret, de har jo brugt yderligere et par uger på at gøre bilen helt klar til at han har kunnet få den hjem.

Og så er det jo forøvrigt Mark Templeton, topchef ved Citrix der har sendt dette tweet ud.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 7 '15