Loading...
dk

Solcelleanlæg til Powerwall | Tesla Forum

Thomasap
Thomasap Oct 7 '15

Kære Tesla ejere.

Vi har en lang tids erfaring med montering af solcelleanlæg, og har nu været i dialog med flere af jer fra dette forum.

Vi har derfor sammenstykket nogle pakker af solcelleanlæg til jer. Anlæggene er med tysk producerede monokrystallinske solcellepaneler med sort ramme og antiflex coatet overflade fra Luxor, og med Fronius hybrid inverter fra Østrig. Alt sammen monteret på sorte skinner og beslag.

Montagen på taget foregår med danske tømrere tilknyttet Dansk Byggeri og Byg Garanti ordning. Tilslutning og tilmelding til el-nettet bliver lavet af aut. elektriker.

Pakkeløsning med 5,2 KW solcellepakke, inkl. Solcellepaneler, Fronius hybrid inverter, montage-sæt, montering af anlæg på tag, tilslutning og tilmelding til el-net. Montering af Powerwall leveret af kunde. Komplet montering og levering. Pris inkl moms 99.600,- kr.

De bedste hilsner 

Thomas Ahola Pedersen, www.billigtsolcelleanlæg.dk, mail billigtsolcelleanlaeg@outlook.dk , Tel. 41231100

Hilbert
Hilbert Oct 7 '15

Prisen lyder høj. Er det stand-alone anlæg? Jeg har hørt, at det skulle være den mest økonomiske løsning, hvis man har el-bil?

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 7 '15

Ja det er en fin løsning hvis man er på ny ordning, men ja lyder dyrt. En hurtig google søgning viser at materialerne (Fronius 5.0 Hybrid Inverter + Luxor Solar 260 watt monopaneler) koster godt og vel 50.000 kr. i Tyskland så det må siges at være halvpebret for montage og tilslutning.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 7 '15
Thomasap
Thomasap Oct 7 '15

Hej Hilbert og Gustavsfar1.

Kig nøjere efter kvalitet, størrelse på inverter og antal af solpaneler i de andre pakker ;-)

Prisen er for et anlæg på 5,2 KW på 99.600,- Prisen for et anlæg på 3,1 KW har vi til 86.000,- fuldt monteret og tilsluttet.

Et lignende anlæg på kun ca 2,0 KW til 50.000,- fås på nettet uden montage og tilslutning, dog med betydelig ringere paneler der kun yder 200 W pr. panel, og så skal der jo flere paneler på tilsvarende løsning, vores paneler yder 260 W pr panel,, flere paneler er lig med mere modstand og mindre produceret effekt.

En normal 4 personers familie forbruger ca. el tilsvarende til et solcelleanlæg på 4-6KW, og merprisen for de ekstra paneler, specielt set i forhold til monteringen af dem er relativ lille i forhold til den væsentlig større produktion.

Vi giver gerne en pris på montering og tilslutning af egne indkøbte solcelleanlæg, i skal dog være meget opmærksomme på solcellepanelers størrelse, garanti og ydelse. ;-)

Mvh

Thomas

FedthaS
FedthaS Oct 7 '15
Hej thomas..

Da jeg om ca. 1.5 måned bliver tesla ejer og jeg er stor elforbruger forstået på den måde at mit hus opvarmes med luft til vand varmepumpe og jeg har både udendørs spa og opvarmet pool.. Kan jeg med fordel invisterer i et større anlæg end 6kw? Eller hvordan er reglerne med dette?
SimonHN
SimonHN Oct 7 '15
Jeg var ude og snakke med www.risskovteknik.dk

De har et 6 KW anlæg med sorte mono paneler til 75.200 kr med montering.

Der skulle komme en Tesla inverter med Fronius indmad. Så måske prisen bliver lidt højere. Men jeg venter på Tesla inverteren kommer ud og at Powerwall'en bliver leveret. Så vil jeg også ha solceller op.

De har 10 års garanti på paneler og 25 års ydelsesgaranti. De er dækket af et forsikringsselskab. Så eksistere Risskov teknik ikke. Så kan man stadig få panelerne dækket. For 65 kr ekstra pr panel kunne man vist øge det med 5 år ekstra. Hvis jeg husker rigtigt. :)

I kan ikke søge den nye forhøjet pulje og gør brug af håndværkerfradraget. Men hvis man bruger det meste strøm selv og kan gemme lidt strøm på batteriet. Så behøver man jo heller ikke ha forhøjet tillæg.

FedthaS: du må sætte alle de paneler op du har lyst til. Men du må max ha en inverter på 6 kw. Så skal du helst bruge strømmen inden for samme time hvis dit batteri er fyldt op.
Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Oct 7 '15
Thomasap
Thomasap Oct 7 '15

Hej SimonHN.

Prisen fra det andet firma, passer meget godt med de priser vi har på vores hjemmeside, dog vil jeg gerne vide om det er med Fronius inverter og med højt ydende solpaneler på 260-270W. Der er dog merpris på i forhold til montering af Powerwall og Fronius Hybrid inverter som er med i denne pakke. Hvis de har det med i deres pakke, vil jeg undres meget, da min materialepris (som er den billigste i Danmark og Tyskland) er på ca 67.000,- inkl moms på den størrelse anlæg, samtidig med at de så skal have samme kvalitet solceller plus montering af tømrere med Byg Garanti Ordning og tilslutning af anlæg med aut. installatør. ;-)

Det er rigtigt, at Fronius i samarbejde med Tesla er ved at ombygge deres inverter, og de er snart i mål med det ;-) I forhold til garanti, kan man selektivt vælge hvor lang tids garanti man vil have, eksempelvis på inverter fra Fronius koster 5 år ekstra til ialt 10 år ca. 2500,- kr og til samlet 20 år kan det fås til 7.800,- kr.

I samarbejde med min grossist, laver vi nogle pakker specielt til jer i dette forum. Vi laver pakkerne med prisgaranti set i forhold til kvalitet og garantier. Disse pakker kommer på jeres forum i morgen. Der vil her være væsentlige besparelser og der vil blive lavet mængde rabat, set i forhold til hvor mange der tilmelder sig inden udgangen af Dec. 2015.

KimT
KimT Oct 7 '15

De pakker I så vil komme med kan vel ikke indeholde en Fronius inverter tilpasset til Tesla ?

Og hvor lang tid regner man med der vil gå inden man kan få en powerwall fra Tesla - og hvad havner er prisen på ???

Thomasap
Thomasap Oct 7 '15

Hej KimT

Vi har været i dialog med Fronius, og de priser vi kommer med er inkl. den nye inverter lavet i et samarbejde mellem Fronius og Tesla. Deres sammenbygning er som sagt lige på trapperne.

Powerwall løsningen kommer i de første måneder i 2016, som det ser ud nu.

Prisen på Powerwall på 7 kwh koster 3000 USD og 10 kwh koster 3500 USD.

RobertJ
RobertJ Oct 8 '15

@fedthas - jeg kender flere der har installeret overkapacitet i celler ift de 6kW peak effekt.
Det kan sagtens betale sig. Har set det gå godt op til 9.8kWpeak celle effekt. Sikkert også højere men så ryger gevinsten.

Derudover har batteriinverteren en DC effekt og en AC effekt. 

DC effekten er oftest en del højere. Så hvis begrænsningen er på AC delen 6000W effekt, kan DC effekten sagtens være højere. Du lader bare på batteriet samtidigt med du smider 6000W effekt på nettet.

Thomasap
Thomasap Oct 8 '15

Hej Alle.

Jeg har nu fået lavet nye priser med min grossist, og selv sat prisen helt ned på montering, tilslutning og levering.

Priserne er så lang nede nu, at jeg med ro i sin kan sige, at i ikke burde kunne få det billigere eller bedre andre steder til samme pris, uden at have gået på kompromis med kvalitet og garanti.

Disse er specialpriser er lavet til dette Forum, og vi har lavet en yderligere rabat, såfremt vi kommer op på over 10 anlæg ordret inden udgangen af dec. 2016.

Jeg laver nyt oplæg inden for en times tid ;-)

Mvh

Thomas Ahola Pedersen

www.Billigtsolcelleanlæg.dk

AndersHoj
AndersHoj Oct 8 '15

@Thomasap: Vil dette anlæg osgå virke uden en Tesla Powerwall?

Thomasap
Thomasap Oct 8 '15

Hej MriPhone.

Ja, det kan den,, dvs. man kan senere tilknytte Powerwall, men anlægget kan køre selvstændigt uden dette.

AndersHoj
AndersHoj Oct 8 '15
Citat fra Thomasap

Hej MriPhone.

Ja, det kan den,, dvs. man kan senere tilknytte Powerwall, men anlægget kan køre selvstændigt uden dette.

Perfekt :) tak for svaret. 

MrCoffee
MrCoffee Oct 8 '15
Hej Thomasap. Der er vel ingen ide i at sætte en Powerwall på et 3200 anlæg på den gamle ordning ?
Kiefer
Kiefer Oct 8 '15

Hvad vil ROI og TCO være for et sådant anlæg?

/Martin

Thomasap
Thomasap Oct 9 '15
Hej Mrcoffee. Skillelinjen går d. 20 november 2012. Er du nettilsluttet efter det må du gerne udskifte inverter og tilslutte Powerwall ifølge energinet.dk, som administrerer solcelleanlæg. Hvis du har fået det før den dato er det sværere, men du kan kontakte dem og høre ad hvad der præcis gælder for dit anlæg. Hvis du gerne vil have jeg undersøger det, så gør jeg det gerne med en fuldmagt fra dig, jeg kan fremsende en blanket til dig hvis du giver mig din mail adr. På sms 41231100 eller mail billigtsolcelleanlaeg@outlook.dk Håber det gav dig svar. Mvh Thomas
Thomasap
Thomasap Oct 9 '15
Hej Kiefer. Den bedste økonomi ligger i at få et anlæg, der passer til ens forbrug, således at man udnytter anlæggets produktion mest muligt, dvs til din egen strøm du betaler ca 2,2 kr for og eller dit varmeforbrug eller her hos jer bilen. Dermed skal man ikke have et for stort et anlæg men heller ikke for lille. Vær opmærksom på nye bedre priser på det andet opslag jeg lavede igår ;-) ROI Vil ved et 5200W anlæg og ved forbrug til normalt elforbrug og til jeres Tesla med en Powerwall være ca. 8-9 år. TCO Der vil årligt kunne bruges ca. 300 kr til rengørings middel, personligt har jeg ikke selv brugt det på mit anlæg. Derudover skal man regne med en merudgift i form af forhøjet administration fra dit el-selskab ca 900 kr om året. Udgift til rengøring og administrationsafgift er iregnet ROI. Derudover naturligvis affaldshåndtering ved Nedtagning og udskiftning om ca 30-40 år på ca 6000 kr. Dvs Ialt skal du tillægge pakkerne ca 35-40000 set ved en periode på ca. 30 år. Håber det gav dig svar, ellers bare vend tilbage ;-) Mvh Thomas
Singh
Singh Oct 9 '15

Hej Thomas,

Jeg kan ikke se noget nyt indlæg med den revidere pris for en pakke?

Thomasap
Thomasap Oct 9 '15
Hej Singh Det hedder "solcelleanlæg til powerwall garantipris" Giv lige et praj om du har fundet det.