Loading...
dk

Solcelleanlæg til Powerwall Garantipris | Tesla Forum

MicTheCat
MicTheCat Oct 22 '15
Deacon du er vel nok en krejler ;-)
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Oct 22 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 22 '15

Tak. ;-)

Jeg er lidt usikker på, om de da er 20 værd, da den lille effekt pr styk vil tage meget plads op.

Men jeg regner nu også med at bruge dem som erstatning for mig gamle plankeværk over mod naboen. Det er rådnet væk.

Edit: Hov der skulle stå 200

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 22 '15
MicTheCat
MicTheCat Oct 22 '15
;-) :-b. Rent Låsby Svendsen men ham kan du jo næsten se til i fugleflugt. Har i øvrigt også et flat garagetag der kunne tåle et par uigennemtrængelige paneler. Bare for at tætne lidt og levere lidt backup strøm til fruens Tesla
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Oct 22 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 22 '15

Hvis man nu satte sådan et panel på 12 volt batteriet i sin Tesla, via en lade controller, ville hovedbatteriet ikke skulle forsyne med ladning, mens den står i solen. Det må kunne spare omkring halvdelen af det tab der er , når bilen holder stille i en periode.

Hvem er det nu, der holder i Esbjerg, og ikke har strøm på sin Tesla, når han kommer hjem fra sit arbejde på en boreplatform? Det må være en potentiel kunde for et videresalg.

Forresten Mic, vil du købe en grill? :-D

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 23 '15
hbtesla
hbtesla Oct 23 '15

Hej,

Det kan godt være det ude af kontekst, men er det rigtigt at en Powerwall kan lagre ca 12 kwh, og en 85D har 85 KW så man fra denne powerwall så kun kan lade ca 15% af sin bil? Eller har jeg misforstået noget?

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

Nej, det er da rigtigt nok.

Der er begrænset med lager kapacitet i en Tesla Power Wall, der så vidt jeg ved kun findes i 2 relativt små versioner.

Men de kan da kobles op således, at de sammen kan levere en større batteri kapacitet. Skal du helt op og have så meget, at du kan lave en fuld ladning af en Tesla, skal du dog have mere end et samlet anlæg, der har en inverter, og et antal batteripakker. Der skal være en Power Wall med inverter sammen med det maksimale antal Powerwalls uden inverter, som den kan "samarbejde med".

Andre leverandører har også begrænsninger.

Der er en naturlig begrænsning i det nødvendige batterilagers kapacitet i forhold til hvor meget energi (kWh) du forventer at kunne producere mere end du bruger i lyse timer, og så vil gemme til dit også kendte natte forbrug.

Så ethvert anlæg skal dimensioneres efter forholdene, hvor det skal virke, altså tilpasses kundens døgnrytme.

Har du et batterilager på 80 Kwh, og du kun skal bruge 10 om natten, men du producerer 20 kWh i overskud hver solskinsdag, så vil du opsamle energi over en 6 dages periode til at kunne lade din Tesla næsten helt op en gang, på din egen helt rene solenergi.

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

På denne side:

Teslamotors.com/powerwall

har jeg fundet ud af, at du kan kopble 9 styk power wall mooduler sammen, så de arbejder på din DC strøm på dit solcelle anlæg. I altf 90 kWh kan det oplagre.

Altså kan det oplagre mere en d3 dages produktion fra et typisk dansk solcelle anlæg.

Så det kræver en heftig investering at kunne spare så meget op, at du kan oplade din Tesla fuldt. Både i batterier og panel antal.

Så jeg tror ikke der er nogen seriøse sælgere, der vil kunne sælge dig et anlæg på opladning af en Tesla som væsentligste argument.

casperst
casperst Oct 23 '15
DeaconWP: De kostede 1250kr/stk fra nye. Der er bare ikke nogen billig måde at gemme strøm på endnu, jeg vil selv bruge 80 stk 12V 80Ah batterier til solcellerne i sommerhuset, så bliver der næsten til en opladning når jeg kommer en gang imellem. Sommerhuset bliver offgrid når jeg færdig.
casperst
casperst Oct 23 '15

80stk. brugte forbrugs batterier, der yder ca. 80-85% af deres nominelle 80Ah giver ca. 61KWh i lageret, der skulle være nok til en weekend, og 40KWh til bilen.

Men man skal gøre det for at spare penge, da mine 2ton batterier, kommer til at stå mig i mere end jeg regner med at kunne spare, men det er sjovt.

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '15

Jo Casper, det var jo nok prisen på en solcelle i 13, eller før. Og det var så også den effekt de kunne presse ind på det areal, med de produktions metoder de havde dengang.

Thomas vil måske heller ikke betale for dem? Sådan nogen kan jo ikke sælges i dag, så det er nok lige som med Rema1000 der køber mælk hjem. Når det bliver næsten for gammelt sælger de det med en anmærkning om, at der er penge at spare, fordi de er ved at være for gamle. Og når det så kommer dertil, må De jo smide det i skraldespanden.

Er det UNITECH HOLDING, der har disse solceller på lager, og hvor aben så skal tørres af på nogen andre?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 23 '15
casperst
casperst Oct 24 '15
De solceller jeg har er tyndfilmsceller, der er effektiviteten Ca. 11%, hvilket jo er væsentligt lavere end de 17-18% mono krystallinske celler leverer i dag. Men hvis man har plads nok, er det prisen per Wp der tæller. 4,45kr/Wp kommer du ikke ned på med mono eller poly krystallinske celler. Som du sikkert ved holder et holding selskab andele af andre selskaber, der af navnet, og sælger derfor hverken aber eller solceller. DeaconWP kunne du tænke dig at købe solceller for 200kr/stk.?
Forummets indlæg er redigeret af casperst Oct 24 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 24 '15

Nej tak. Jeg viser bare mine Tesla frænder, at der er faldgruber her på forum, efter at vi får brugere, der ikke er her på grund af elbiler, men for andre mere personlige økonomiske formål.

Og udover at du siger 11% effektivitet, i forholde til moderne 17 til 18% ditto, så kan man jo tænke over, at der ligger 200 Wp i nye celler og kun 110 Wp i dine. Så ja netop, man er nødt til at købe mange. Mange betyder også meget montage grej, som heller ikke er gratis. Så forældede solceller står ikke lige på min indkøbsliste.

casperst
casperst Oct 24 '15
Du kan få 350Wp paneler, de er bare næsten 2m^2 store. Tyndfilmsceller er ikke forælde det er bare en anden teknologi, der er langt billigere hvis man har plads nok.
Sider: « 1 2 3 4