Loading...
dk

Kan Tesla ikke nemt hjælpe politiet?? | Tesla Forum

Maho
Maho Oct 9 '15
Hvis de ville?? Er alle bilers færden ikke logget?<br />
<br />
http://ekstrabladet.dk/...e-i-en-tesla/5773059
Forummets indlæg er redigeret af Maho Oct 9 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 9 '15

Jo ifølge Ken er alt logget i en uge.

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Jo Maho, det er da en oplagt mulighed, hvis Politiet skaffer en dommerkendelse for at få udleveret beviser for, hvem der var til stede.

Men tvivler på, at det bliver uden sværdslag.

P85DK
P85DK Oct 9 '15

Det er nok lidt af en søgning der skal til, men man kender jo tidspunktet, hvilket vil hjælpe med at begrænse søgningen, men stadig, jeg tror ikke deres system er sat op til sådan en søgning.

Gad vide om politiet med en dommerkendelse vil kunne få lov til at lave sådan en søgning blandt alle danske teslaer (og den behøver jo ikke være dansk) eller om de kun kan få lov hvis de har mistanke om et bestemt vin nummer?

lauz
lauz Oct 9 '15
Politiet kan også vælge at gå til teleselskaberne. Pga. Logningbekendtgørelsen, så logges alle mobiltelefonens færden. Positioner kan trianguleres ved at se hvilke master en telefon kobler sig på.

Og da der sidder et simkort i bilen som stammer fra et usædvanligt teleselskab, så burde det være en relativ smal sag for dem at finde personen.

Hvis de altså kan få lov?
Maho
Maho Oct 9 '15
Jamen så er sagen jo bøf, regeringen vedtager på denne baggrund at Tesla fra dd modtager 90% statsstøtte for at fremme at den danske bilpark inden 2017 udelukkende består af teslaer :-)
Kiefer
Kiefer Oct 9 '15

OG så skal politiet prioritere opgaverne, jeg kunne sagtens forestille mig, at en sådan ulykke hvor personen ikke er kommer mere tilskade end han er, måske vil blive prioriteret på en sådan måde, at hvis de ikke finder bilen i løbet af de næste par dage vil den blive henlagt...

Det er trods alt ret omfattende at skulle bede Telenor om at finde det SIM kort der kørte rundt i det område på det tidspunkt...

Der skal vel mere eller mindre to dommerkendelser til, en til teleselskabet om at finde IMEI nummeret og en til Tesla om at udlevere kundeoplysningerne på det givne SIM kort.

Man kan da også bare håbe på at personen læser med herinde og gør sig selv den tjeneste og melder sig selv, det er simpelthen for dumt at køre fra en ulykke man selv har forårsaget.

Lauz: SIM kortene er fra Telenor, om det så er en usædvanlig udbyder kan man jo så diskutere ;-)
Det var de første modeller der havde et fra Telefonica i Spanien. Jeg kan huske det var noget værre rod når jeg skulle søge på Google, ofte returnerede den svar på spansk...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 9 '15
SuneH
SuneH Oct 9 '15

Ifølge artiklen er der fundet dele af bilen på stedet.

Den bliver sgu lidt svær at få repareret sort hos den lokale automester...

Abildskov
Abildskov Oct 9 '15

Har fortalt dem at de bare kan spørge Tesla, hvilken bil der har været i området ud fra GPS data.