Loading...
dk

Er det prisen værd at opgradere P85+ til P85D? | Tesla Forum

PerPower
PerPower Oct 10 '15

Jeg er meget glad for min fuldudstyret P85+ (dog u/autopilot) men har i et stykke tid overvejet at skifte den ud med en P85D grundet bedre performance/vejgreb og autopilot. Nu med den forventede afgiftændring pr. 1.1.2016 er det vist ved at være nu eller aldrig.

P85D ejere: Hvis I skulle give godt råd vil det så være at beholde P85+ og spare ca. 300.000 kr. eller skifte den til en brugt P85D?

griffel
griffel Oct 10 '15
Det løb er da vist kørt....
PerPower
PerPower Oct 10 '15

@griffel - Uddyb gerne :-) 

DeaconWP
DeaconWP Oct 10 '15

Per Power, løbet er ikke kørt.

Ring bare til mig 30 seks8998syv

PerPower
PerPower Oct 10 '15

Ok, tak. Giver lige et kald en af de nærmeste par dage.

Torben_E
Torben_E Oct 10 '15

Kære PerPower

Jeg ejer selv en P85D som jeg er umådelig glad for i næsten alle henseender. 

Jeg er med i en gruppe på 15 danske P85D ejere som har reklameret til Tesla om performance problemer på P85D og for nyligt gik vi også i medierne med sagen da Tesla desværre ikke ville svare på vores officielle breve. Telsa US er nu kommer med 2 indirekte indrømmelser angående acceleration 0-100 km/t (som er 3,6s og ikke 3,3s) og at batteriet (max 550 hk) ikke kan levere den effekt som de 2 motorer tilsammen kan klare 700 hk.

Jeg har ikke været tidligere ejer en P85 men kender mange som har opgraderet og som du nævner betalt differences på ca 300.000 på denne opgradering (merpris for P85D vs 85D og tab på P85). De fleste føler ikke at de har fået værdi for de extra penge.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer for om det er "prisen værd at opgradere" men blot henvise til den hjemmeside som vi har lavet for at belyse nogle punkter mht til P85D performance.

http://www.teslaforum.dk/p85d/

God fornøjelse med læsning og dan så dig eget billede af situationen og baser din beslutning på det grundlag.

Mvh

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Oct 10 '15
Kiefer
Kiefer Oct 10 '15

PerPower: hvis du kun tænker på den ekstra accelleration du teoretisk kunne få, tror jeg du skal tænke meget over det inden du smider 300.000 efter en P85D. Er det for også at få autopilot og anden nyere hardware, kan det måske give mening at skifte bilen ud med en ny P85D. 

Jeg har selv valgt at smide ca. 200.000 efter en ny S85 i stedet for min "gamle" S85'er, for at få opgraderet til autopilot.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Oct 10 '15

@Per, det kan slet ikke betale sig, hvis jeg havde vist hvad P85D gav havde jeg valgt at stå over et års tid og så købt mig en brugt P85+. Men på den anden side kan du jo beholde din bestilling (som du jo har lavet) og så sælge din P85+ til mere end du kommer til at give for din P85D...;-) 

MartinPedersen
MartinPedersen Oct 10 '15

Eller i hvert fald sætte den til salg til den pris, om den så bliver solgt i 2016 til 2-300.000 mere end den kostede i 2015, det kan jeg ikke forestille mig, alene af princip, men også af flere andre grunde.

I øvrigt kan der jo nå at ske meget endnu, i forhold til hvad EU siger osv., det virker noget risikabelt.

Tesla kan man også forvente vil være kreative i fremtiden, det tror jeg de fleste er klar over =)

Så kan alle dem der har hamstret Tesla'er være skyld i at markedet bliver oversvømmet, og at priserne derved falder mere end de ellers ville...

Og mon ikke dem der står og skal bruge en lille million på en bil allerede har været ude inden 2015, hvis de kan spare x00.000kr? Og hvilke mulige kunder er så tilbage?

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Oct 10 '15
priess
priess Oct 10 '15

@PerPower: Jeg har kørt med firehjulstræk på de seneste to biler før min P85. Da den blev bestilt i juli sidste år, var D modellerne ikke lanceret endnu, og det eneste jeg havde at udsætte på bilen, var at den havde baghjulstræk. Efter min mening passer det slet ikke til en så tung bil med så mange hk, og blot en smule fugt på vejbanen forvandler lidt frisk kørsel til noget der ligner vanvid, når bagenden bliver smidt bare man vil lidt hurtigt afsted - men det kender du vel...

Jeg bestilte derfor uden megen tøven en D'er, og giver gerne de 200k ekstra - også hvis det kun havde givet de to motorer. Efter min mening fuldender det bilen. Jeg har ikke engang prøvet at køre i P85D, og det behøvede jeg ikke for at være sikker.

M.h.t. performance og de manglende hk/tiendedele, så er jeg fløjtende ligeglad. Med dual drive er Tesla Model S den ultimative bil, end of story.

NOELON
NOELON Oct 11 '15

Enig! End of that story. Men forført af Tesla's story til at investre i en PP for en stor merpris, der ikke viser sig at holde - hverken Performace eller Pris...Men D er perfekt!

lysmanden
lysmanden Oct 11 '15
Har selv en p85d og den er fuldendt. Er dog ikke i tvivl om en 85d sagtens kan gøre opgaven.
.
PerPower
PerPower Oct 11 '15

Tak for de mange gode svar og erfaringer!

Havde jeg ikke allerede en P85+ ville jeg helt sikkert bestille en D version. De mange HK og det høje moment passer bedst til AWD. Men efter at have læst jeres svar og kigget nærmere på teslaforum.dk/p85d så må jeg lige i en omgang tænkeboks igen. Hvis Tesla lykkedes at ændre på forslaget via deres klage til EU og at prisen ikke stiger så meget i 2016, så taler det næsten for at vente til næste "forbedringsbølge" - om det bliver et nyt facelift, P95D eller noget helt trejde må tiden vise.

God søndag derude!