Først, lidt opkast: Tak til vores kære regering for trampe på, hælde benzin og derefter sæt ild til drømmen om at eje en Tesla S. Har siden 2010, da jeg først så den, drømt om at eje den. Det er og bliver den fedeste bil, bliver helt sikkert kun overgået af en anden Tesla på et tidspunkt :). Har nu i 1½ år arbejdet fuldtid og startet virksomhed ved siden af for at nå mit mål om at kunne købe en Tesla. Som det køre pt. med fast arbejde og virksomheden burde der være en chance for at kunne få råd engang næste år... Hvilket nu overhovedet ikke er muligt på grund af den nye finanslov. Hvilket føre til de råd jeg søger..
Prøver at ringe ned til banken i morgen for at høre om der overhovedet er nogen mulighed for at låne pengene nu og kun betale renterne det første år, så der er en chance for at jeg har råd til den, uden at det bliver alt for surt.
Menningen er at jeg skal køre i den fra Nordjylland til København hver uge, men bliver hver fjordens dag, hvor jeg har mit fuldtidsjob.
Spørgsmål (Så jeg har noget skyts til at bruge overfor bankmanden :) )
1: Køre i dag diesel bil, ca 20kml og det koster ca 2500-3000kr pr. md., de penge er sparet, da man kan lade gratis ved Telsa ladestanderne?
2: Man betaler heller ikke ejerafgift på en Tesla? Betaler pt 1840 pr. halv år.
3: Hvad koster det ca at få serviceret? Golfen som jeg køre i, koster imellem 4 og 7k pr. 30.000km.
4: Hvor kan man få den bedste pris på forsikring. Har bla. ringet til Codan hvor de ville have 19k om året og Alka var det billigeste med 11k
Håber der er i kan hjælp, så jeg kan fortælle min bankmand hvor god en ide, det er at låne mig pengene.
Mvh
Kasper