Loading...
dk

Forsikring af Model S | Tesla Forum

Empty
Empty Apr 4 '14

Tryg har så ændret på deres udregninger for Model S og går nu ud fra peak power og regner elmotoren som en automat gearkasse.

Jeg bor i 4340 har været 20 år i TRYG altid med special biler, har aldrig haft en skade og alle forsikringer samlet hos dem, her er deres tilbud ved op til 30.000 km glas forsikring og vejhjælp:

S85 - 18.500 kr.

P85 - 21.500 kr.

P85+ - findes ikke i deres system, så kan derfor ikke forsikres.

De priser er så dobbelt op i forhold til den Subaru STI jeg har nu der har en ny pris på kr. 750.000 og bliver takseret som superbil.

supergaard
supergaard Apr 4 '14

Jeg har lige skiftet denne uge til Tryg, som viste sig at være en af de billigste for mig.

De tager 9.200 for min S85, hvor Alm. Brand ville have ca. 12.000. Begge steder selvrisiko ca. 6.000.

Måske jeg fik den gode pris fordi jeg havde et bindende tilbud fra januar......

JF
JF Apr 4 '14

Jeg har da netop forsikret min nye P85+ gennem Tryg. Endda til en fornuftig pris under 10.000,- pr. år, dog med en årlig km grænse på 20.000.

Kiefer
Kiefer Apr 4 '14

Vi droppede Tryg da de var helt uigennemskuelige med forskellige priser alt efter hvem man snakkede med derinde. Endte hos Danske Forsikring til en pris omkring de 8K for masser af kilometer og relativ lav selvrisiko (tre tusinde og et eller andet)

/Martin

Ninus
Ninus Apr 10 '14
Clever forsikre til 11.500, P85+, selvrisiko 10.000,- og fri kilometer
TSLA
TSLA Apr 10 '14

@Ninus: Hvilket rabattrin er det?

Ninus
Ninus Apr 10 '14
TSLA - jeg tror det er som elite.
Kiefer
Kiefer Apr 10 '14

Konen fik lige 2x bilvask af Alka til sin ML'er (Skal jo ikke have Teslaen ind i sådan et apparat) af Alka forsikring i dag. De var ellers billige på ML'eren men krævede en Alkaboks, hvilket min hustru mente var noget fusk at sammenligne med, når ingen andre har en sådan en, og så fik hun en vask på den også...

Så kan hun da få vasket sin bil et par gange inden hun skal til Odense med Teslaen og ML'eren.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Oct 21 '14

Er der nogle der har priser på forsikring i kbh området (1720)? Vi regner med at det bliver en S60 med minimum konfig til i alt ca. 650.000 DKK?

Niels
Niels Oct 21 '14

Da jeg indhentede var der ca. 500 kr årligt i forskel mellem de forskelige varianter af Model S.

dvs.

S60 = 6900 kr/år

S85 = 7500 kr/år

P85 = 7800 kr/år

jeg vil tro at P85d stiger med 500-1000 kr/år til ca. 8500 kr/år - men det får vi vel at se når den kommer.

muligvis har forsikringerne justeret og priser er noget andet i dag.

mine priser er i øvrigt med godkendt GPS (koster yderligere 1000 kr/år) selvrisiko på 10.000 kr og 14.000 km/år og en lukket garage hvor bilen sover i kbh området..10 års skadefri kørsel og en masse øvrige forsikringer samlet inkl bil #2.

Mit råd til minimum konfig er altid at tage tech pakken og SC option med og fravælge "piano plastik" - det ligner noget som høre til i en VW UP alt andet kan undværes hvis man vil.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Oct 21 '14
SQLCPH
SQLCPH Oct 21 '14

Tak Niels. Dette er primært parkering på gaden - jeg regner dog med at vi indenfor 1-2 år flytter i hus et sted, men indtil da... Mon der er nogle der parkerer på gaden i kbh?

Tak for råd omkring pioano plast - den havde jeg ikke regnet med. det må blive noget træ i stedet. Jeg er også hooked på lædersæder (mest pga min søn på 1 1/2 år) og panorama soltaget ser for lækkert ud, men som du skriver er det nice to have ;-) SC og tech er et must ja

Hejgaard
Hejgaard Oct 30 '14

Hej Alle

Postnr. 3300 - Danske Forsikring
Årlig pris kr. 8.211,00
Selvrisiko kr. 3.631,00

Meget rimmeligt - dog er det samme pris uanset model og udstyr.

Kristian70k
Kristian70k Oct 30 '14

skal man samle sine forsikringer der eller kan man nøjes med bilen?

JO
JO Oct 30 '14

Kristian, jeg har prøvet næsten hele vejen rundt og har priser fra 6.200 til 48.000, bedst og absolut billigst og i øvrigt med en høj service, godt og seriøst humør og med gode priser på alle mine forsikringer, vil du have oplysninger, ringer du bare til mig, mobilnr. står på min profil.

Hejgaard
Hejgaard Oct 30 '14
Df kræver du har din husforsikring for at tegne bilen.
KAB123
KAB123 Oct 30 '14

Jeg indtegner 90% af alle de forespørgsler jeg får på Tesla. Forsikringen er uden begrænsning på kilometer. 

Ring eller skriv, så laver jeg en god pris til dig/Jer. 

Venlig hilsen

Allan Lindholt Nielsen

Købstædernes Forsikring

aln@kfforsikring

tlf: 21640922

Kristian70k
Kristian70k Nov 1 '14

fik tilbud fra DF - 16000 kr.. og jeg skulle samle alle mine forsikringer ved dem.. men har også cirka 70 k pr år.. det er de ikke vilde med :) 

KAB123
KAB123 Nov 3 '14

Hej Kristian.. 

Ring eller skriv til mig.. Det kan jeg gøre meget bedre :-)

Vh

Allan Lindholt Nielsen

Købstædernes Forsikring

Aln@kfforsikring.dk

21640922

Kristian70k
Kristian70k Nov 4 '14

hej Allan :) ikke hvis jeg skal være total kunde.. men hvis du vil tage bilen alene gør vi det bare med det samme :)

T3S7A
T3S7A Nov 4 '14

Enig med Kristian, så får du 2 kunder her i Randers. :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »